سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

کلسترول چیست؟ کلسترول خوب و بد کدامند؟

کلسترول چیست؟ کلسترول خوب و بد کدامند؟

کلسترول,بیماری کلسترول,کلسترول در بارداری,علائم کلسترول,درمان کلسترول,درمان کلسترول با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کلسترول,کلسترول را چگونه درمان کنیم,کلسترول در کودکان,کلسترول در بزرگسالان,کلسترول در نوزادان,کلسترول در بهار,کلسترول در تابستان,کلسترول در پاییز,کلسترول در زمستان,آشنایی با کلسترول,همه چیز در مورد کلسترول,کلسترول واگیردار است,کلسترول و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کلسترول

کلسترول خون, درمان کلسترول, چربی خون, کلسترول

به گزارش بی اس ام اس در مقابل، باید بدانیم که وجود این ماده در بدن بسیار حیاتی است. چنانچه می خواهید در خصوص کلسترول، انواع آن، و دلایل ایجاد کلسترول نوع بد در بدن بدانید، این مطلب برای شما است.

 کلسترول چیست؟

کلسترول، ماده ای نرم و مومی شکل است که از چربی ساخته می شود. این ماده در جریان خون و تمامی سلول های بدن وجود دارد. کلسترول یکی از مهمترین مواد مورد نیاز بدن است؛ وجود میزان کافی از آن برای ساخت غشای سلولی، ساخت و ترمیم دیواره رگ های خونی، تولید برخی هورمون ها، تامین ویتامین D و … برای بدن ضروری است. مقداری از کلسترول مورد نیاز بدن از طریق مصرف برخی مواد غذایی و در کبد تولید می شود. تفاوت کلسترول با سایر چربی های موجود در خون این است که این ماده در خون حل نمی شود. این ماده توسط لیپوپروتئین ها بین سلول ها جابجا می گردد.لیپوپروتئین های با چگالی کم که به LDL معروف هستند، از انواع بد کلسترول به شمار می روند. در مقابل، لیپوپروتئین های با چگالی بالا یا HDL به عنوان کلسترول خوب شناخته شده اند.

کلسترول خون, درمان کلسترول, چربی خون, کلسترول

 وضعیت کلسترول های LDL و HDL در خون

سطح کلسترول که ترکیبی از LDL ،HDL و تری گلیسرید است، از طریق آزمایش خون، قابل اندازه گیری است.

 کلسترول بد یا LDL

چنانچه میزان کلسترول LDL در خون افزایش یابد، این کلسترول در دیواره رگ های خونی که وظیفه تغذیه قلب و مغز را دارند، رسوب کرده و منجر به تنگ شدن این عروق می شوند. این وضعیت می تواند انعطاف پذیری رگ ها را کم کرده و منجر به انسداد سرخرگ، تصلب شرایین، ایجاد لخته و در نهایت حمله قلبی و یا سکته شود.

 کلسترول خوب یا HDL

در حدود یک چهارم تا یک سوم کلسترول خون از نوع HDL است. این نوع کلسترول بر خلاف نوع LDL مانع بروز حمله قلبی است. تا جایی که کاهش یافتن این کلسترول در خون (کمتر از ۴۰ میلی گرم در دسی لیتر) می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. این نوع کلسترول با پیشگیری از رسوب کلسترول LDL، از انسداد رگ ها و خطرات بعدی جلوگیری می کند.

 تری گلیسرید و (Lp(a

تری گلیسرید، از چربی های داخلی بدن ساخته می شود. اضافه وزن، چاقی، عدم فعالیت بدنی، مصرف سیگار و الکل و نهایتاً رژیم غذایی نامناسب با کالری بالا، می تواند باعث افزایش تری گلیسرید در بدن شود. خون افراد با تری گلیسرید بالا، حاوی کلسترول زیادی است. خبر بد اینکه سطح کلسترول بد (LDL) در خون این افراد، بسیار بیشتر از میزان کلسترول مفید (HDL) می باشد. اغلب افرادی که دچار حملات قلبی و دیابت هستند، در واقع از تری گلیسرید بالا، رنج می برند.وجود (Lp(a، نیز موجب ایجاد تغییرات ژنتیکی منفی و افزایش میزان کلسترول LDL در خون است. مقادیر زیاد (Lp(a می تواند یک فاکتور خطرناک در رسوب کلسترول در شریان های حیاتی باشد.

منبع:salamatnews.com

کلسترول چیست؟ کلسترول خوب و بد کدامند؟

تأثیر تغییر جنسیت بر زندگی فردی و اجتماعی

تأثیر تغییر جنسیت بر زندگی فردی و اجتماعی

خواص تغییر جنسیت,فواید تغییر جنسیت,تغییر جنسیت درمانی,خاصیت تغییر جنسیت,خواص تغییر جنسیت درمانی,خواص تغییر جنسیت برای پوست,خواص تغییر جنسیت برای مو,خواص تغییر جنسیت برای جوانی,خواص تغییر جنسیت برای بارداری,خواص خوردن تغییر جنسیت,فواید تغییر جنسیت خام,فواید تغییر جنسیت پخته 

تغییر جنسیت

به گزارش بی اس ام اس تغییر جنسیت تقریباً مفهوم روشنی دارد و عبارت است از تبدیل مرد به زن، یا تبدیل زن به مرد، یا تبدیل خنثی (khonsa) و یا دو جنـ.سی (Herma.ph.rodite) به مرد یا زن، و نیز تبدیل مرد یا زن به خنثی.البته در یک مفهوم وسیع‌تر، تغییر جنسیت شامل تغییر جنسیت در حیوانات و یا گیاهان نیز می‌شود.

اولین تغییر جنسیت در ایران :
اولین تغییر جنسیت در ایران در سال ۱۹۳۰ میلادی اتفاق افتاد که بر اساس آن پزشکی به نام دکتر خلعتبری پسر هیجده ساله‌ای را با عمل جراحی به یک دختر تبدیل کرد.این مسأله تغییر جنسیت در آن زمان سر و صدای زیادی ایجاد کرد. البته این تغییر جنسیت در مورد یک جوان ترانس سکشوال (Trans.s.e.x.ual) بود که از نظر جسمی کاملاً مرد بود، ولی از نظر روحی و روانی خود را زن می‌دانست و با اصرار و رضایت فراوان خواهان تغییر جنسیت بود. وی می‌گفت: اگر تغییر جنسیت صورت نگیرد خودکشی خواهم کرد.قبل از این تاریخ، تغییر جنسیت دو جنـ.سی‌ها کم و بیش وجود داشت، ولی تغییر جنسیت یک فردی که از نظر ظاهر سالم بود، چیز عجیب و جدیدی محسوب می‌شد.اولین تغییر جنسیت در انگلستان در فاصله سال‌های ۱۹۴۲-۱۹۴۸ میلادی اتفاق افتاد که دختری به نام لورا دیلون تغییر جنسیت داد و پسر شد و نام مایکل دیلون را برای خود انتخاب کرد.سابقه تغییر جنسیت در آمریکا، به عنوان یک موضوع پزشکی، به سال ۱۹۵۲ میلادی باز می‌گردد . نخستین تغییر جنسیت در کشور مصر در سال ۱۹۸۲ میلادی اتفاق افتاد، که جوان نوزده ساله‌ای به نام عبدالله تغییر جنسیت داد و نام سالی را برای خود انتخاب کرد.

 افراد خواهان تغییر جنسیت:
افرادی که ممکن است خواهان تغییر جنسیت باشند، حداقل یکی از دو گروه زیر هستند:

۱) دو جنسی‌ها (Herma.ph.rodite):
گروهی از افرادی که خواهان تغییر جنسیت اند دو جنسی این افراد دارای آلـ.ت تناسـ.لی از هر دو جنس هستند؛ از این رو، دارای اختلال هویت جنسی یا ابهام در جنسیت هستند. در جراحی تغییر جنسیت، یکی از دو آلـ.ت تناسـ.لی که ضعیف، کوچک و یا غیر مناسب تشخیص داده شود، حذف و آلـ.ت دیگر تقویت و جایگزین می‌شود. در این حالت بیمار دو جنسی به یکی از دو جنس مذکر یا مؤنث تبدیل می‌شود. این نوع تغییر جنسیت‌ها از گذشته تاکنون وجود داشته و اساساً برای آن هیچ مخالفتی وجود ندارد؛ چون بیماری آنان محرز و ثابت است و حتی حقوقدانان سنّی و کلیسای مسیحی که با تغییر جنسیت مخالف هستند، با تغییر جنسیت این گروه مخالفتی ندارند و در واقع تغییر جنسیت به عنوان معالجه و خروج دو جنسی‌ها از بلاتکلیفی جنسی است.

۲) ترانس سکـ.شوال‌ها (Trans.s.e.x.ual):
گروهی دیگر که خواهان تغییر جنسیت اند بیماران روحی هستند که خود را متعلق به جنس مخالف می‌دانند.امروز ما با برخی بیماران روحی و روانی روبروییم که از نظر فیزیکی هیچ‌گونه اختلال جنسیتی ندارند، ولی حاضر به پذیرش جنسیت فعلی خود نیستند.به عبارت دیگر این گروه بیماران روانی، مردانی هستند که خود را زن می‌دانند، و یا زنانی هستند که خود را مرد می‌پندارند و خواهان تغییر جنسیت اند. این بیماری تقریباً در بیشتر کشورهای دنیا مشاهده شده و مخصوص جغرافیای خاصی نیست. گاه این بیماران به خودکشی دست می‌زنند که حداقل سه مورد آن در ایران گزارش شده است. به گفته برخی روانشناسان،برای برخی از این بیماران هیچ راه درمانی جز تغییر جنسیت وجود ندارد.تغییر جنسیت در بیماران ترانس سکـ.شوال مورد اختلاف شدید صاحبنظران است.تقریباً همه فقیهان سنی و نیز کلیسای مسیحی با عمل جراحی تغییر جنسیت مخالفند. از نظر آنان این کار تغییر در خلقت خداست، اما عده زیادی از فقیهان شیعه با تغییر جنسیت موافقند و از نظر آنان بیماران ترانس می‌توانند تغییر جنسیت دهند.البته از نظر فقیهان شیعه برای تغییر جنسیت حداقل باید دو شرط زیر وجود داشته باشد :شرط اول تغییر جنسیت: بیماری ترانس سکـ.شوال، واقعی و قطعی باشد؛ بنابراین افرادی که بیماری آنان مشکوک است، مجاز به تغییر جنسیت نیستند.شرط دوم تغییر جنسیت: تغییر جنسیت باید به صورت کامل صورت بگیرد؛ یعنی مرد پس از تغییر جنسیت کاملاً به زن تبدیل شود، یا زن پس از تغییر جنسیت کاملاً به مرد.

 دلیل فقیهان شیعه برای تغییر جنسیت:
از نظر فقیهان شیعه دلیل شرعی از قرآن کریم یا روایات اسلامی مبنی بر حرام بودن تغییر جنسیت نداریم. همچنین کسانی که خواهان تغییر جنسیت هستند، به بیماری شدید جسمی و روحی مبتلا شده‌اند و تغییر جنسیت راهی برای معالجه و درمان این‌گونه بیماران است. بنابراین، تغییر جنسیت، تغییر در خلقت خدا محسوب نمی‌شود.

تغییر جنسیت

 تغییر جنسیت از نظر حقوق
ایران:امام خمینی(ره) اولین فقیه و دانشمند مسلمان است که مسائل فقهی و حقوقی تغییر جنسیت را بیان کرده است. وی معتقد است که تغییر جنسیت حرام نیست.توضیح این‌که در سال ۱۹۶۴ میلادی،امام خمینی(ره) از سوی شاه ایران به ترکیه تبعید شد. وی به مدت حدود یک سال در شهر بورسای ترکیه ساکن بود و در این مدت یک کتاب فقهی به نام تحریرالوسیله نوشت.او در این کتاب مسائل فقهی و حقوقی تغییر جنسیت را بیان داشته است. دیدگاه امامخمینی(ره) در مورد تغییر جنسیت در این کتاب مهم‌ترین منبع فقهی برای تبیین جایگاه حقوقی تغییر جنسیت در پس از انقلاب شده است. امام خمینی(ره) می‌گوید:تغییر جنسیت مرد به زن، یا تغییر جنسیت زن به مرد، و نیز تغییر جنسیت خنثی (Khonsa) یا دو جنسی (Herma.f.rodit) به مرد یا زن حرام نیست.»پس از انقلاب اسلامی ایران و در سال ۱۹۸۵ میلادی مردی به نام فریدون، که دچار بیماری شدید ترانس سکـ.شوال بود، پیش امام خمینی(ره) رفت و خواهان دریافت مجوز شرعی برای تغییر جنسیت شد. امام خمینی(ره) در فتوای خویش برای این بیماری چنین نوشت:«تغییر جنسیت با تجویز طبیب مورد اعتماد اشکالی شرعی  ندارد … .»بعد ازفتوای ایشان،‌ به‌تدریج عمل‌های تغییر جنسیت با مجوزهای قانونی و حقوقی انجام شد. از سال ۱۹۸۵ میلادی تاکنون ده‌ها تغییر جنسیت با اجازه دادگستری و پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ایران انجام شده که افراد پس از تغییر جنسیت، شناسنامه جدید دریافت می‌کنند و از حمایت‌های قانونی و شرعی برخوردار می‌شوند.همچنین از نظرحضرت آیت الله خامنه‌ای، تغییر جنسیت برای افراد بیماری جسمی و روحی مجاز اعلام شده است. افزون براین، از نظر ده تن از فقیهان شیعه مانند حضرت آیت الله سیستانی در عراق، تغییر جنسیت برای بیماران روحی مجاز است.بر این اساس یک رویه فقهی و قانونی به وجود آمده است که افراد بیمار جسمی یا روحی زیرنظر پزشکان می‌توانند تغییر جنسیت داده و از حمایت‌های قانونی بهره‌مند شوند و این در حالی است که تغییر جسنیت از نظر کلیسای مسیحی و نیز فقیهان اهل سنت غیر مجاز اعلام شده است.

 تأثیر تغییر جنسیت بر زندگی فردی و اجتماعی:
تغییر جنسیت تأثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی شخص می‌گذارد. اگر تغییر جنسیت پس از ازدواج باشد، ازدواج سابق باطل و منحل می‌شود؛ چون ازدواج دو مرد یا دو زن از نظر اسلام حرام و ممنوع است. بلکه مرد پس از تغییر جنسیت و تبدیل شدن به یک زن می‌تواند با یک مرد دیگر ازدواج کند. نیز یک زن پس از تغییر جنسیت و تبدیل شدن به یک مرد می‌تواند با یک زن دیگر ازدواج کند.اگر هر یک از برادر یا خواهر تغییر جنسیت دهد و به جنس مخالف در آید، نسبت خانوادگی میان آن دو عوض می‌شود؛ یعنی برادر، خواهر می‌شود و خواهر، برادر و اگر عمو تغییر جنسیت دهد، به عمه بدل می‌شود و اگر عمه تغییر جنسیت دهد، به عمو. همچنین با تغییر جنسیت، دایی به خاله و خاله به دایی تغییر می‌کند.توجه به این نکته ضروری است که پدر با تغییر جنسیت، هیچ‌گاه به مادر تبدیل نمی‌شود و نیز مادر پس از تغییر جنسیت به عنوان پدر شناخته نمی‌شود.

  نتیجه :
نتیجه این‌که بیماری ترانس سکـ.شوال (Terans.s.e.x.ual) یک بیماری روحی و روانی شدید است که بیمار، خواهان تبدیل به جنس مخالف است.گاه هیچ راه درمانی برای این بیماران،جز تغییر جنسیت وجود ندارد.از این رو امام خمینی(ره) و اکثر فقیهان شیعه،حق تغییر جنسیت را برای این بیماران به رسمیت شناخته‌اند. می‌توان گفت که یکی از مصادیق حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت، حق تغییر جنسیت برای بیماران ترانس سکـ.شوال است.البته این تغییر جنسیت باید با دقت نظر و با مراقبت‌های ویژه پزشکی همراه باشد،تا تنها بیماران خاص که راه درمان دیگری برای آنان وجود ندارد، تغییر جنسیت دهند و باید جلوی تغییر جنسیت‌های غیر مجاز گرفته شود.حجت الاسلام محمد مهدی کریمی نیا؛ معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم…/منبع:helpmtf.blogfa

تأثیر تغییر جنسیت بر زندگی فردی و اجتماعی

طب سنتی

طب سنتی 

خواص طب سنتی,فواید طب سنتی,طب سنتی درمانی,خاصیت طب سنتی,خواص طب سنتی درمانی,خواص طب سنتی برای پوست,خواص طب سنتی برای مو,خواص طب سنتی برای جوانی,خواص طب سنتی برای بارداری,خواص خوردن طب سنتی,فواید طب سنتی خام,فواید طب سنتی پخته

طب سنتی

طب سنتی در ایران

به گزارش بی اس ام اس طب سنتی در ایران -در ایران قدیم، خدمات طب سنتی و اسلامی تنها توسط حکیم های آن زمان ارائه می شد. در اوایل قرن گذشته، هنگامی که با تمدن غربی پس از رنسانس علمی اروپا مواجه شدیم، با احساس حقارت در برابر تکنولوژی آنها، یک باره از گذشته درخشان علمی خود به خصوص در رشته طب سنتی بریدیم و با توسعه طب آلوپاتیک و بی مهری نسبت به حکیم ها وروش های درمانی طب سنتی، به تدریج تعداد آن ها رو به کاهش نهاد و کتب علمی شان در کتابخانه ها مهجور ماند، یا به وسیله عمّال غرب به تاراج رفت. ما هم برای این که متهم به واپسگرایی نشویم، آنچه که از پدران خود به ارث برده بودیم، بیرون ریختیم، در حالی که غربی ها علی رغم تظاهر به آتش زدن کتب طب سنتی، با شیوه های مختلف،گنجینه های ارزشمند طب سنتی را ربوده و با استخدام مترجمین عرب اقدام به ترجمه متون و تحقیق و تفحص در مفاهیم علمی آن نمودند. اکنون که بیش از صد سال از زمان تاراج آن سنت ها و میراث ها گذشته است، دیدیم که ما نیز در همکاری با آنها در طی چند دهه، میراث هزار ساله خود را آتش زده ایم، لذا به تدریج دستی بر چشم هایمان کشیده و می خواهیم از خواب گران برخیزیم.

اصول اولیه طب سنتی در ایران باستان:

اصول اولیه طب سنتی در ایران-ایرانیان معتقد بودند که تمام هستی از چهار رکن خاک ، آب ، هوا و آتش شکل گرفته است و معتقد بودند که انسان نمونه کوچکی از این هستی بزرگ است. توجه به مساله مزاج در درمان بیماری ها، نکته برجسته و شاخصی است که در طب سنتی ایران باستان به چشم می خورد.آنها معتقد بودند که گرمی ، سردی ، تری و خشکی ، چهار قوه مهم هستند که اعتدال و سلامت بدن، وابسته به اعتدال آنهاست. همچنین معتقد بودند که بدن از دو قوه جسمانی و روحانی ترکیب شده و همواره توصیه می کردند که مردم باید در تقویت هر دو قوه بکوشند، زیرا سلامتی یا عدم تعادل هر یک در دیگری موثر است.

درمان بیماریها با طب سنتی

در گذشته تمام بیماری ها را با گیاهان درمان می کردند،اکنون نیز چنین علمی وجود دارد و به علم گیاه درمانی مشهور است و …

1-گیاه درمانی(Phytotherapy)

طب سنتی

 

گیاه درمانی یکی از روشهای طب سنتی است .درمان بیماری های مختلف جسمی و روحی به وسیله گیاهان را “گیاه درمانی” می گویند.یکی از روش های قدیمی جهان، طب گیاهی است. خداوند حکیم درمان همه بیماری ها و دردها را در طبیعت قرار داده است.«طبیعت خادم طبیعت است».

2-ماساژ درمانی (Massage therapy)

ماساژ درمانی یکی دیگر از روشهای طب سنتی است.درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی، گوارشی، سردردها، رفع استرس و افسردگی، بهبودی جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها و بهبودی ده ها بیماری دیگر از خواص ماساژ درمانی است.بعضی ماساژهای درمانی عبارتند از: ایروودا، یومیهو، تای ماساژ، ماساژهای آرام بخش و ماساژهای زیبایی.

3-شیاتسو (Shiatsu)

فشردن نقاط حیاتی بدن برای سلامتی، توسط انگشتان دست را “شیاتسو” می گویند.یک تکنیک سالم و مؤثر که بیشتر پیشگیری کننده است و به عنوان شکلی از فیزیوتراپی برای بیماری های خاص مورداستفاده قرار می گیرد.بیماران انرژی و نیروی ذخیره شده خود را ازاین طریق بدست می آورند و افرادی را که از استرس، تنش، افسردگی و یا بی خوابی رنج می برند، می توان با این روش درمان کرد.

طب سنتی

4-حجامت (Cupping)

حجامت یکی دیگر از روشهای طب سنتی است.در زبان فارسی حجامت به معنی مداوا تعریف شده و یک روش خون گیری است که برای پیشگیری از بیماری ها و درمان بعضی بیماری ها انجام می گیرد.حجامت خشک بدون تیغ و خونگیری است و حجامت تر همراه خونگیری است.مردم بر اساس توصیه رسول اکرم(ص) که می فرمایند:« بهترین عید، دوره حجامت است»، عید خون می گرفتند.حجامت در پیشگیری و درمان بیماری هایی چون آسم، اعتیاد به مواد مخدر، نارسایی هضم غذا، سردردهای میگرنی و اعصاب، چربی خون، غلظت خون و بیماری های پوستی کاربرد دارد.

5-بادکش درمانی (Dry cupping)

بادکش درمانی، ایجاد مکش در نقاط مختلف بدن به منظور انبساط عروقی بدن و انحراف مواد از نقطه خاص است که حجامت خشک نیز می نامند.انجام بادکش و چرخاندن لیوان روی بدن افراد فلج شده ناشی از سکته مغزی و قلبی، باعث بهبودی می شود.در بعضی بیماران انجام بادکش با ترکیبی از روغن های مخصوص باید صورت گیرد.

6-زالو درمانی(Leech therapy)

یکی از روش های خون گیری طب سنتی محسوب می شود که به لحاظ نحوه خون گیری و ماده هیرودین که توسط زالو به بدن وارد می کند، در طب سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. هر زالویی اثر درمانی ندارد. در بزاق زالو ماده ضد انعقادی وجود دارد که موجب رقیق شدن خون، بازشدن عروق تنگ و در نتیجه موجب افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی موضع یا عضو می گردد.اکنون زالو درمانی در بیماری هایی چون تنگی عروق قلب، پیوند پوست، پیوند اعضاء، واریس، ضایعات پوستی، بیماری های مفاصل، آرتروز، هموروئید، زیبایی پوست و تقویت سیستم ایمنی کاربرد دارد.

طب سنتی

7-فصد (رگ زدن) (Fasd)

یکی از روش های خون گیری در طب سنتی است. این عمل باعث دفع بسیاری از سموم بدن به خصوص در مواقع غلبه سودا شده و مواد زائدی که در خون رسوب و افزایش پیدا می کند را نیز دفع می کند.فصد در واقع همان رگ زدن است ، ولی بایستی توسط افراد ماهر و متخصص صورت گیرد.کاربردهای مهم فصد عبارتند از:کمردرد سیاتیکی، هموروئید، پاکسازی طبایع غالب، بیماری های گوارشی و… .

8-آب درمانی یا آبزن ها (Hydrotherapy)

یکی از روش های طب سنتی است که همراه با اسانس های گیاهی یا بدون آنها، کاربرد زیادی برای بهبود رعیشه، ضایعات پوستی، دردهای مفاصل، سیاتیک، نشاط و تقویت بدن، تقویت عضلات و اصلاح منافذ بدن، گرم کردن و افزایش رطوبت بدن دارد…/منبع:tebyan,asriran.com

طب سنتی

راه‌ هایی ساده برای پیشگیری از یبوست

راه‌ هایی ساده برای پیشگیری از یبوست

یبوست,بیماری یبوست,یبوست در بارداری,علائم یبوست,درمان یبوست,درمان یبوست با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان یبوست,یبوست را چگونه درمان کنیم,یبوست در کودکان,یبوست در بزرگسالان,یبوست در نوزادان,یبوست در بهار,یبوست در تابستان,یبوست در پاییز,یبوست در زمستان,آشنایی با یبوست,همه چیز در مورد یبوست,یبوست واگیردار است,یبوست و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان یبوست

راه‌ هایی ساده برای پیشگیری از یبوست

به گزارش بی اس ام اس : یبوست یکی از مشکلات شایع و ناراحت‌کننده است که افراد در هر شرایطی ممکن است با آن درگیر شوند و به طور حتم کسی هم دوست ندارد این شرایط را تجربه کند اما متخصصان می‌گویند می‌توان با تغییراتی ساده در زندگی از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

یبوست چیست؟

یبوست یا خشکی مزاج مشکلی است که به واسطه آن دفع مدفوع با سختی و درد همراه می‌شود. به طور کلی، اگر کمتر از 3 بار در هفته دفع انجام شود و مدفوع سفت و خشک باشد، نشانه یبوست است. خوشبختانه اکثر موارد یبوست موقتی است. به این معنی که با ایجاد تغییراتی ساده در شیوه زندگی مانند انجام ورزش منظم و بیشتر و گنجاندن رژیم غذایی سرشار از فیبر، می‌توان علائم ناشی از یبوست را کاهش دهد.

علائم

این‌که فردی هر روز دفع مدفوع نداشته باشد، لزوما به معنای یبوست نیست. اما اگر 2 مورد یا بیشتر از شرایط زیر را تجربه کنید، نشانه‌ای از بروز این مشکل است. اگر دفع کمتر از 3 بار در هفته دارید، یا مدفوع شما سفت و خشک است، نشانه‌هایی از بروز این مشکل وجود دارد. همچنین مجبور بودن برای زور زدن بیش از حد در حین اجابت مزاج و احساس تخلیه ناکامل نیز می‌تواند از دیگر علائم یبوست باشد.

مراجعه به پزشک

با این‌که یبوست اغلب آزاردهنده و ناراحت‌کننده است، اما اغلب افرادی که با این مشکل روبه‌رو هستند به پزشک مراجعه نمی‌کنند. باید توجه داشت یبوست مزمن ممکن است منجر به بروز عوارضی شود یا نشانه‌ای از اختلالی جدی باشد که نیاز به درمان و رسیدگی جدی‌تری دارد. پس اگر عوارض و علائمی که بیان شد بیش از 3 هفته طول بکشد یا شدید باشد و یا این حالات به یکباره و بی‌دلیل شروع شده است، مراجعه به پزشک را فراموش نکنید. افراد مسن، کسانی که زندگی بی‌تحرک یا کم‌تحرکی دارند، افرادی که به هر دلیلی محدود به رختخواب هستند، کسانی که رژیم غذایی‌شان فیبر کمی دارد و مایعات کافی مصرف نمی‌کنند، بیشتر در معرض این مشکل قرار خواهند داشت. همچنین مصرف برخی داروها نیز موجب بروز این مشکل می‌شود.

راه‌ هایی ساده برای پیشگیری از یبوست

پیشگیری

همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است و بدانید بسیار راحت‌تر خواهید بود اگر از بروز این مشکل در همان ابتدا پیشگیری کنید. برای این کار رعایت نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند: رژیم غذایی سرشار از فیبر: رژیمی سرشار از مواد غذایی حاوی فیبر مانند میوه و سبزیجات در رفع این مشکل بسیار مفید است. برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات، فیبر را به تدریج به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میوه و سبزیجاتی مانند سیب، هویج، کاهو، آلو، گلابی و برخی نان‌های سبوس‌دار برای کاهش و درمان یبوست مفید است. همچنین غذاهای سرشار از چربی و قند و موادی که فیبر کمی دارند ممکن است موجب بروز یا وخامت یبوست شوند. پس خوردن این‌گونه مواد را محدود کنید. مصرف کافی مایعات: مصرف مناسب مایعات در پیشگیری از این بیماری نقش مهمی دارد، اما مقدار دقیق مصرف آب و سایر مایعاتی که انسان باید هر روز مصرف کند، برای هر فرد متفاوت است و به عواملی از جمله سن، جنسیت، سلامت و میزان فعالیت شما بستگی دارد. همچنین یادتان باشد مصرف مواد حاوی کافئین مانند قهوه را کاهش دهید زیرا آب بدن را کم می‌کنند. ورزش و فعالیت بدنی منظم: فعالیت و انجام منظم برنامه‌ای ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا شنا برای کمک به تحریک عملکرد روده مهم و مفید است. حداقل 30 دقیقه ورزش در اغلب روزهای هفته توصیه می‌شود.توجه به دفع: به دفع مدفوع بی‌توجهی نکنید. هر چه زمان طولانی‌تر شود، آب بیشتری از مدفوع جذب شده و دفع آن سخت‌تر می‌شود.و باز هم فراموش نکنید که در صورت بروز مشکل مراجعه به پزشک و رعایت نکات و توصیه‌های وی ضروری است. در ضمن هنگام مواجهه با این مشکل هرگز به صورت خودسرانه دارو مصرف نکنید.

منبع:jamejam.ir

راه‌ هایی ساده برای پیشگیری از یبوست

نوشیدنی برای کاهش سرطان مخاط رحم

نوشیدنی برای کاهش سرطان مخاط رحم

سرطان مخاط رحم,بیماری سرطان مخاط رحم,سرطان مخاط رحم در بارداری,علائم سرطان مخاط رحم,درمان سرطان مخاط رحم,درمان سرطان مخاط رحم با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان مخاط رحم,سرطان مخاط رحم را چگونه درمان کنیم,سرطان مخاط رحم در کودکان,سرطان مخاط رحم در بزرگسالان,سرطان مخاط رحم در نوزادان,سرطان مخاط رحم در بهار,سرطان مخاط رحم در تابستان,سرطان مخاط رحم در پاییز,سرطان مخاط رحم در زمستان,آشنایی با سرطان مخاط رحم,همه چیز در مورد سرطان مخاط رحم,سرطان مخاط رحم واگیردار است,سرطان مخاط رحم و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سرطان مخاط رحمنوشیدنی برای کاهش سرطان مخاط رحم

آیا می دانید چه نوشیدنی دارای این خاصیت است؟

به گزارش بی اس ام اس مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را کاهش می دهدیک پژوهش جدید نشان می دهد که این امکان وجود دارد که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را کاهش دهد.به نقل از مجله جمعیت پژوهش های سرطان آمریکا، مصرف طولانی مدت قهوه با کاهش خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم در ارتباط است.ادوارد، استاد تغذیه و اپیدمیولوژی موسسه بهداشت عموم هاروارد گفت: قهوه به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از سرطانهای مربوط به هورمون استروژن، چاقی و انسولین عمل می کند.

نوشیدنی برای کاهش سرطان مخاط رحم

پژوهشگران رابطه مصرف قهوه به طور دراز مدت و سرطان مخاط رحم را در 67 هزار و 470 زن بررسی کردند و آنها بعد از 26 سال پیگیری 672 مورد ابتلا به این نوع سرطان را مشاهده کردند.بر اساس این پژوهش، ارتباط مشابهی نیز درباره قهوه بدون کافئین مشاهد شد به گونه ای که مصرف روزانه دو فنجان باعث کاهش 22 درصدی خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم می شود.

منبع : Farsnews.com

نوشیدنی برای کاهش سرطان مخاط رحم

بی نیاز شدن از دندان پزشک با چای سبز

بی نیاز شدن از دندان پزشک با چای سبز

خواص چای سبز,فواید چای سبز,چای سبز درمانی,خاصیت چای سبز,خواص چای سبز درمانی,خواص چای سبز برای پوست,خواص چای سبز برای مو,خواص چای سبز برای جوانی,خواص چای سبز برای بارداری,خواص خوردن چای سبز,فواید چای سبز خام,فواید چای سبز پخته

بی نیاز شدن از دندان پزشک با چای سبز

به گزارش بی اس ام اس : روزانه نوشیدن یک فنجان چای سبز شما را از دندان پزشک بی‌نیاز می‌کند . محققان با اعلام تاثیر چای سبز در تقویت دندان ها، یک نمره مثبت دیگر به کارنامه درخشان این نوشیدنی پرفایده اضافه کردند.نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز شما را از بی‌نیاز می‌کند. این یافته، نشان می‌دهد که نوشیدن حداقل یک فنجان چای سبز در روز قدرت و استحکام دندانها را با وجوددندان پزشک افزایش سن، بیشتر می‌کند.

بی نیاز شدن از دندان پزشک با چای سبز

محققان تصور می‌کنند که مولکول های ضد میکروبی موجود در چای سبز موسوم به «کاتچین‌ها» سبب تقویت بهداشت و سلامت دندان ها می‌شود. البته این گروه هشدار دادند که اگر علاقه دارید چای را با قند مصرف کنید، مراقب باشید که شیرین کننده‌ها و مواد قندی این تاثیر را معکوس می‌کند.

بی نیاز شدن از دندان پزشک با چای سبز

چای سبز می‌تواند تاثیرات باکتری زایی داشته باشد و برای دندان ها مفید باشد، البته در صورتی که بدون قند مصرف شود.نوشیدن قهوه شیرین در واقع اثر تخریب کننده روی دندان ها دارد. قهوه به تنهایی هیچ مشکلی ندارد اما اگر شیرین شود در واقع باعث می‌شود که زودتر دندان هایتان را از دست بدهید.

بی نیاز شدن از دندان پزشک با چای سبز

درمان طبیعی و خانگی سرماخوردگی

درمان طبیعی و خانگی سرماخوردگی

سرماخوردگی,بیماری سرماخوردگی,سرماخوردگی در بارداری,علائم سرماخوردگی,درمان سرماخوردگی,درمان سرماخوردگی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرماخوردگی,سرماخوردگی را چگونه درمان کنیم,سرماخوردگی در کودکان,سرماخوردگی در بزرگسالان,سرماخوردگی در نوزادان,سرماخوردگی در بهار,سرماخوردگی در تابستان,سرماخوردگی در پاییز,سرماخوردگی در زمستان,آشنایی با سرماخوردگی,همه چیز در مورد سرماخوردگی,سرماخوردگی واگیردار است,سرماخوردگی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سرماخوردگی

درمان طبیعی و خانگی سرماخوردگی

به گزارش بی اس ام اس  سرما خوردگی مجموعه ای از علائم خفیف است. و ویژگی آن این است که مانند اغلب بیماری های ویروسی، خودبه‌خود و با گذشت چند روز درمان می‌شود…اما بعد از تئوری پردازی، در عمل چه باید کرد؟ چگونه می‌توان به طبیعی ترین روش ممکن، دورۀ سرماخوردگی را کوتاه کرد؟

درمان طبیعی سرماخوردگی
از آنجایی که سرماخوردگی خودبه‌خود بهبود می‌یابد، از مصرف بی رویۀ داروهایی مانند قرص ها، کپسول ها، شربت و قرص های مکیدنی خودداری کنید. آنها بی فایده و حتی در مواقعی خطرناک اند. برای معالجۀ عطسه، آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، خستگی، تب بالا، دردهای عضلانی و سردرد، از درمان های طبیعی بهره ببرید. طبق اصول بهداشتی باید: دست های تان را به طور مرتب، بعد از هر بار پاک کردن بینی (با یک دستمال یک بار مصرف) با آب ولرم و صابون بشویید. از دست زدن به بینی و چشم های تان خودداری کنید. زیاد مایعات بنوشید.این مایعات، علاوه بر آب، شامل جوشانده ها و آبمیوه ها هم می‌شوند. هدف از آب رسانی، سیال کردن مخاط ها از منبع بینی و گلوی تان و همچنین کمک به تخلیۀ آنهاست. قطعاً، اگر تب تان بالاست باید مایعات بیشتری بنوشید. مایعات داغ (مانند چای و سوپ) امتیاز دیگری هم دارند و آن تسکین دردهای گلو و از بین بردن احتقاق بینی شماست. مخاز بینی تان را با استفاده از سُرم فیزیولوژیک یا آب دریا مرطوب کنید.سیگار نکشید. تنفس دود سیگار دیگران نیز علائم سرماخوردگی را تشدید می‌کند. الکل ننوشید. حتی نوشیدن مقدار اندکی الکل هم ممنوع است. الکل بدن را بیهوه خسته می‌کند و خواب را از بین می‌برد، حتی اگر به خواب رفتن را راحت کند. تا جایی که می‌توانید، استراحت کنید. اگر لازم بود، بعد از ظهر هم چرتی بزنید. برای از بین بردن تب، پاراستامول بخورید. در گیاه درمانی، جوشاندۀ اکیناسه باعث تسکین سرماخوردگی می‌گردد. این گیاه خاصیت تحریک سیستم ایمنی را دارد. بررسی کنید که آیا محل زندگی، خصوصاً اتاق تان و محل کارتان رطوبت کافی دارد یا نه! در صورت لزوم، یک ظرف آب روی رادیاتور محل مورد نظر بگذارید.

درمان طبیعی و خانگی سرماخوردگی

چه زمانی مراجعه به پزشک الزامی است؟
به ندرت پیش می‌آید که مجبور شویم برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنیم، مگر در صورت مشاهدۀ این علائم: سرماخوردگی تان بیش از 10 روز طول بکشد؛ گوش درد داشته باشید یا ترشح چرک از گوش تان را مشاهده کنید؛ دردی شدید در ناحیۀ صورت یا پیشانی احساس کنید؛ تب تان بالاتر از 39 درجه باشد، سرفه های تان ادامه داشته باشد؛ تنفس تان همراه با صدایی مانند فس فس باشد؛ حالات تان خیلی عیرطبیعی باشد و فعالیت های روزانه تان کم شود؛ علائم سرماخوردگی تان شبیه به علائم آنفولانزا گردد.

و اگر آنفولانزا باشد؟
ممکن است علائم آنفولانزا شبیه به سرماخوردگی باشد، با این حال یک ویژگی مهم را دارد: علائم آنفولانزا بسیار سخت و شدید ظاهر می‌شوند. از سوی دیگر، هنگام آنفولانزا تب بالاتر از حد معمول یک بیماری عادی است و ضعف و سستی زیادی ایجاد می‌کند.در این شرایط، باید خیلی سریع عمل کرد: ظرف 12 تا 24 ساعت بعد از مشاهدۀ اولین علائم به پزشک تان مراجعه کنید (این زمان را بیش از 48 ساعت به تأخیر نیندازید). همچنین می‌توانید از درمان ضد ویروسی بهره ببرید که جلوی پیشرفت آنفولانزا را می‌گیرد یا علائم آن را به میزان قابل توجهی کم می‌کند.

منبع:seemorgh.com

درمان طبیعی و خانگی سرماخوردگی

نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

به گزارش بی اس ام اس : استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که کاملاً مراقبت صورت گیرد. حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می

کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

توصیه ها:

– کلیه موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش زا و محترقه استفاده می شوند، از مواد منفجره و آتش گیر هستند که ماده ای خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد

داشت.

– این مواد خاصیت خودبه خودی آتش گیری و انفجاری دارند. لذا از نگهداری آنها حتی به مقادیر بسیار کم در منازل، زیرزمین، محل کار و… جداً خودداری کنید.

– از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جداًً خودداری کنید.

– کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر هستند ،استفاده از این مواد توسط آنان خطرات جدی به همراه داشته، سلامت آنان را به خطر انداخته و مرگ را به دنبال خواهد داشت.

– در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر حتماً آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

– بقایای مواد آتش بازی را سریعاً جمع آوری نکنید. حتماً 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. بعد آن را جمع آوری کرده و در یک سطل محتوی آب بریزد و سپس دفع کنید.

– در صورت داشتن مواد محترقه و انفجاری حتماً از آن در بیرون از خانه و دور از محل مسکونی و در جایی که علف های خشک و درختان موجود هستند، استفاده کنیم.

– همیشه در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب در دسترس داشته باشید.

– مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) را از محل هایی که مطمئن هستند خریداری کنید. این مواد را از دست فروش تهیه نکنید.

– کودکان به هیچ عنوان شخصا نباید از مواد آتش بازی و محترقه استفاده نمایند.

– مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید.

– هیچگاه مواد آتش بازی را در جیب خود نگذارید، زیرا ضایعات جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.

– هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

– از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده اند، دوری کنید، زیرا خطر از دست دادن عضوی از بدن و یا مرگ را به همراه خواهد داشت. هر ساله شاهد حوادث رقت آوری در ایام

چهارشنبه سوری از جمله سوختگی های شدید، از دست دادن چشم یا پاره شدن پرده گوش هستیم. این مواد را شوخی نگیرید زیرا با زندگی خود بازی کرده اید.

– هیچگاه برای چاشنی از الکل برای آتش گیری مواد استفاده نکنید.

– برای نگهداری از مواد منفجره و محترقه، آن را به طور ایمن در یک جعبه و دور از سایر مواد آتش گیر یا گرما و الکتریسته و …. قرار دهید.

– هیچگاه ماده محترقه و منفجره ای که یک بار استفاده شده است را مجدداً استفاده نکنید.

– از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر ، کوچه و خیابان خودداری نمایید.

– پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل از عوامل عمده بروز آتش سوزی است. شایسته است به طور جدی از انجام آن بپرهیزید.

– صاحبان فروشگاه های مواد شیمیایی و رنگ فروشی ها از فروش هر گونه مواد آتش زا و مواد شیمیایی به کودکان و نوجوانان جداً خودداری نمایند.

– از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت، بنزین و غیره بر روی مواد آتش گیر جداً خودداری شود. همچنین از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش ها و غیره بر روی آتش

خودداری شود.

– حتی الامکان وجود یک کپسول خاموش کننده ی آتش پودری در نزدیک محوطه آتش ضروری است .

– در صورت امکان یک شیلنگ آب در نزدیکی محوطه آتش آماده گردد تا در صورت لزوم، بتوان از آن استفاده نمود. حتماً قبل از ترک محل، از خاموش شدن آتش مطمئن شوید.

نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

دندان پر شده ها بخوانند

دندان پر شده ها بخوانند

دندان پر شده,بیماری دندان پر شده,دندان پر شده در بارداری,علائم دندان پر شده,درمان دندان پر شده,درمان دندان پر شده با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان دندان پر شده,دندان پر شده را چگونه درمان کنیم,دندان پر شده در کودکان,دندان پر شده در بزرگسالان,دندان پر شده در نوزادان,دندان پر شده در بهار,دندان پر شده در تابستان,دندان پر شده در پاییز,دندان پر شده در زمستان,آشنایی با دندان پر شده,همه چیز در مورد دندان پر شده,دندان پر شده واگیردار است,دندان پر شده و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان دندان پر شده

دندان پر شده ها بخوانند

 به گزارش بی اس ام اس فرض کنید مراحل پرکردن دندان شما به اتمام رسیده و دندانتان به طور دائم پر شده است. اکنون باید این نکات را در نظر بگیرید:دندان پرشده ممکن است حساس شده باشد. معمولا دندانهایی که به کمک کامپوزیتها پر میشوند حساس ترند اما دندانهای پرشده با آمالگام هم ممکن است به فشار، گرما، سرما یا شیرینی حساس باشند. این حساسیت در بیشتر مواقع طی یک تا دو هفته بعد از ترمیم دندان برطرف میشود اما اگر حساسیت شدید دندان شما بیش از این طول کشید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.هرگاه بعد از اتمام پرکردن دندان، بیحسی تان کاملا برطرف شد، دقت کنید و ببینید آیا پرکردگی دندان شما بلند است یا نه. به عبارتی باید ببینید آیا احساس چیز اضافهای روی دندانتان میکنید که نمیگذارد دندانهای دیگرتان به خوبی به هم برسد یا نه. اگر پرکردگی شما بلند است هرچه سریعتر برای اصلاح آن به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا وجود یک پرکردگی بلند در دندان ممکن است باعث دردهای شدید همان دندان یا مشکلات مفصل گیجگاهی فکی در طولانی مدت شود.

دندان پر شده ها بخوانند

اگر دندان شما به کمک کامپوزیت (مواد همرنگ دندان) پر شده معمولا در همان جلسه ترمیم این دندان پرداخت هم میشود. اما دندانهایی که به کمک آمالگام پر میشوند باید بعد از ۲۴ ساعت از پایان ترمیم دندان، پرداخت شوند. پرداخت پرکردگی دندان به صیقلی شدن بیشتر آن و کم شدن گیر غذایی کمک کرده از عود پوسیدگی در اطراف این پرکردگی جلوگیری میکند.اگر دندان شما با آمالگام پرشده تا دو ساعت بعد از پر شدن دندانتان به جز مایعات چیزی نخورید. بعد از پرکردن دندان غذاهای نرم مصرف کرده حتی الامکان از جویدن غذا با سمتی از فک که دندان در آن پر شده، اجتناب کنید. ۲۴ ساعت طول میکشد که آمالگام به حداکثر سختی خود برسد. بعد از این زمان شما میتوانید با اندکی مدارا، با دندان پرشده تان، مثل یک دندان عادی رفتار کنید.پرکردگیهای تاریخ گذشته دندانهای ترمیم شده، برخلاف دندانهای سالم، عمری محدود دارند. خوشبینانه ترین طول عمر برای پرکردگی آمالگام، ۱۵سال در نظر گرفته میشود. اتفاقهای مختلفی ممکن است برای یک پرکردگی دندانی بیفتد و بنابراین لازم است دندانهای پرشده هم مرتبا معاینه شوند.پرکردگیها بشکند یا ترک بخورد، این اتفاق در طول زمان برای یک پرکردگی اتفاقی تقریبا عادی است. اگر احساس کردید برای پرکردگی دندانهای شما چنین اتفاقی افتاده برای اصلاح آن سریعا اقدام کنید زیرا این شکستگیها یا ترکها ممکن است باعث نشت موادغذایی به قسمت داخلی و عود پوسیدگی در دندان شود.دندان پر شده ها بخوانندپرکردگی نشت داشته باشد، گاهی اوقات پرکردگیها از دیواره دندان فاصله میگیرند و بین دندان و پرکردگی فاصله میافتد. این فاصله محل خوبی برای گیر مواد غذایی و آغاز یک پوسیدگی جدید است. معمولا این ضایعه به کمک دندانپزشک و در معاینات مرتب دندانی کشف میشود. پس مراجعه به دندانپزشکتان را فراموش نکنید.

منبع:zibasho.com

دندان پر شده ها بخوانند

مراقب سکته مغزی باشید

مراقب سکته مغزی باشید

سکته مغزی,بیماری سکته مغزی,سکته مغزی در بارداری,علائم سکته مغزی,درمان سکته مغزی,درمان سکته مغزی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سکته مغزی,سکته مغزی را چگونه درمان کنیم,سکته مغزی در کودکان,سکته مغزی در بزرگسالان,سکته مغزی در نوزادان,سکته مغزی در بهار,سکته مغزی در تابستان,سکته مغزی در پاییز,سکته مغزی در زمستان,آشنایی با سکته مغزی,همه چیز در مورد سکته مغزی,سکته مغزی واگیردار است,سکته مغزی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سکته مغزی

مراقب سکته مغزی باشید

نشانه های سکته های مغزی چیست؟

به گزارش بی اس ام اس گزگز ناگهانی صورت، اندام های فوقانی یا تحتانی که عموما یک سمت بدن را درگیر می کند، گیجی ناگهانی، اختلال در بینایی، عدم توانایی برقراری تعادل درحین راه رفتن و حتی ایستادن، احساس دوران و چرخش اتاق و اجسام درون آن به دور سر، سردرد شدید و ناگهانی و عدم توانایی هماهنگی در انجام حرکات چند مرحله ای از نشانه های سکته مغزی است.برای شناسایی سکته می توان از روشی ساده و قابل استفاده در تمامی شرایط بهره برد. در این روش ۳ مورد بررسی می شود و در صورت وجود هر کدام از موارد احتمال بروز سکته به ۷۲ درصد می رسد.۱) افتادگی صورت که به صورت غیرقرینگی خود را نشان می دهد. زمانی که بیمار صحبت می کند یا لبخند می زند یا به صورت ارادی دندان هایش را نشان می دهد این حالت بهتر مشخص می شود. در افراد مبتلا یک سمت صورت حرکتی نداشته در حالی که سمت دیگر دارای حرکت است و خود به خود صورت ناقرینه بوده و دچار انحراف می شود.۲) بیمار ۲ دست خود را به سمت قدام (جلو) دراز می کند و چشمانش را برای ۱۰ ثانیه می بندد.بیماران مبتلا به سکته یا توانایی بالا بردن یک دست خود را ندارند و یا این که در حین بستن چشم ها یکی از دست ها به سمت پایین متمایل می شود که همان سمت درگیر است.

مراقب سکته مغزی باشید

۳) بیمار توانایی صحبت کردن به صورت طبیعی را نداشته و کلمات را با تانی، مکث یا به نادرستی بیان می کند. در موارد شدید بیمار توانایی خود را در بیان از دست می دهد.دقت کنید که چند تشخیص یا شرایطی وجود دارند که می توانند با سکته مغزی اشتباه شوند. این موارد در صورتی که درمان شوند می توانند علائم بیمار را بهبود بدهند. بیماران با تشنج از نوع خاصی ممکن است علائم یکطرفه داشته باشند.قند خون خیلی بالا یا خیلی پایین می تواند افت هوشیاری و یا اختلال در عملکرد مغزی بیمار ایجاد کرده و نشانه های مشابه با سکته مغزی را نشان بدهد.به همین منظور در بیماران دیابتی باید قند خون توسط دستگاه های خانگی سریع اندازه گیری شود. البته تیم های اورژانس ۱۱۵ دارای این دستگاه ها در آمبولانس هستند و اقدام به این کار می کنند. برای این که قند بتواند مولد علائم مشابه با سکته مغزی باشد باید زیر ۶۰ یا بالای ۴۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

منبع:kayhannews.ir

مراقب سکته مغزی باشید

مطالب مرتبط :

سکته مغزی

رابطه آب سرد و سکته قلبی

نشانه‌های سکته مغزی