سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

لاغری شکم و پهلو با ورزش

لاغری شکم و پهلو با ورزش

لاغری شکم و پهلو با ورزش,لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش,لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش,ورزش برای لاغری شکم و پهلو با تصویر

لاغری شکم و پهلو با ورزش , لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش , لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش , ورزش برای لاغری شکم و پهلو با تصویر

در این مطلب از سایت جسارت به بهترین برنامه لاغری شکم و پهلو با ورزش در چند هفته می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم ، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به نام اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود. این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌های دیگر در دستور غذای‌تان کنید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش

کوچک کردن شکم تنها با رژیم غذایی امکان پذیر نیست.در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل باید چند حرکت ورزشی را روزانه انجام دهید تا به کوچک شدن شکم شما کمک کند و زودتر نتیجه بگیرید. حرکت اول : ابتدا بنشینید و زانوها را خم کنید و پاشنه ها را روی زمین بگذارید . در پشت کمر یک توپ پیلاتس ( کوچک ) یا چیزی شبیه آن قرار دهید و به آن تکیه دهید . دستها را در مقابل سینه دستها را دراز کنید با آرنج صاف و کف دستها رو به زمین . سپس بآرامی دستها به پهلوها ببرید مانند بال باز کردن . ۱۵ – ۵ بار این حرکن را تکرار نمایید .

لاغری شکم و پهلو با ورزش , لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش , لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش , ورزش برای لاغری شکم و پهلو با تصویر

تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان بیشتر شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود.

بیشتر بخوانید :

خواص و مضرات نارنج و لاغری در طب سنتی و نوین

خواص جوانه ماش و لاغری و دیابت و یبوست

مضرات و خواص برگ بو برای لاغری چیست

لاغری شکم و پهلو با ورزش , لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش , لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش , ورزش برای لاغری شکم و پهلو با تصویر

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش

حرکت دوم: به پشت دراز بکشید  یک تیوپ یوگا یا چیزی مانند آن مثلا یک کوسن در زیر باسن ناحیه ی استخوان خاجی قرار دهید. زانوها را خم کنید سپس به سمت سینه بیاورید و دستها را در کنار بدن بحالت ارنج صاف قرار دهید. با یک دم زانوها را صاف کنید و سپس توام با بازدم جم کرده و به سینه بیاورید . این حرکت را ۱۵ – ۱۰ بار تکرا نمایید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش , لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش , لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش , ورزش برای لاغری شکم و پهلو با تصویر

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذایی تهیه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش , لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش , لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش , ورزش برای لاغری شکم و پهلو با تصویر

یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. آنطور که مطالعات مجله‌ی اُبیسیتی (Obesity) نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد. به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. سرپرست محققین اُبیسیتی، دکتر کریستن هیرستون (Kristen G. Hairston) معتقد است، لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش

حرکت سوم : این حرکت را در دو مرحله انجام دهید: ابتدا بر روی زمین دراز بکشید و سپش دستها و پاهای خود را مطابق شکل به حرکت در آورید. دقت کنید به کمرتان نباید زیاد فشار بیاید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش , لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش , لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش , ورزش برای لاغری شکم و پهلو با تصویر

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش

بیشتر بخوانید :

بهترین و کامل ترین “رژیم لاغری” سریع با کاهش وزن زیاد

دستور و عوارض و معایب برنامه “رژیم کانادایی” 15 روزه

بهترین لیست برنامه غذایی برای چاق شدن سریع بانوان و صورت

کمر درد صبحگاهی

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

در این مطلب از سایت جسارت به علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی،علل کمر درد صبحگاهی،درمان کمر درد صبحگاهی،کمر درد های صبحگاهی،علت کمردردهای صبحگاهی،کمر درد صبحگاه،دلیل کمر درد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد اول صبح،دلیل کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد صبح ها،علت کمر درد در صبح،علت کمر درد در صبح چیست،کمردرد های صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی چیست،دلیل کمردردهای صبحگاهی،علت کمردرد شدید صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی به این معنا است که بیمار در صبح بعد از برخاستن از خواب احساس محدودیت حرکتی و خشکی در بعضی مفاصل بخصوص مهره های کمر دارد. خشکی کمر در صبح بعد از حدود یک ساعت از بین رفته و حرکت مفصل نرم و روان تر میشود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

اسپوندیلیت انکیلوزان نوعی التهاب مزمن ستون فقرات و مفاصل ساکروایلیاک است. مفاصل ساکروایلیاک در پایین‌ترین نقطه کمر قرار دارند، یعنی جایی که استخوان ساکروم (استخوانی که درست بالای دنبالچه قرار دارد) به استخوان‌های ایلیاک لگن (استخوان‌های قرار گرفته در دو طرف قسمت بالایی باسن) به یکدیگر متصل می‌شوند. التهاب مفصل ساکروایلیاک مزمن باعث کمر درد و خشکی کمر و اطراف آن، از جمله گردن و پشت می‌شود. به مرور زمان، التهاب مزمن ستون فقرات (اسپوندیلیت) می‌تواند منجر به چسبیدن کامل مهره‌ها به یکدیگر (جوش خوردگی) شود، فرایندی که به آن انکیلوز (خشکی مفصل) گفته می‌شود. انکیلوز باعث کاهش و در نهایت از دست رفتن توانایی حرکت دادن ستون فقرات می‌شود.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد سمجی که دست از سرتان بر نمی دارد ممکن است تنها به دلیل پارو زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا استفاده از کفش پاشنه بلند نباشد. این نشانه ها می گوید کمر دردتان ممکن است در واقع آرتروز یا آرتروز ستون فقرات باشد.

به گزارش پارس نیوز، اگر صبح که از خواب بیداری می شوید کمرتان درد می کند، ممکن است این درد به دلیل مشخصه های التهابی آرتروز باشد. وقتی التهاب داشته باشید تغییرات ناشی از آرتروز نیست که اذیتتان می کند، عصب ها هستند که در واقع موجب ناراحتی تان شده اند.

درد همچنین ممکن است به دلیل فتق دیسک اتفاق بیفتد چون به بیرون فشار می آورد و به عصب های نخاع ضربه می زند.

فتق دیسک با بیماری دژنراتیو دیسک مشترک هستند که معمولا آرتروز نیز به همراهشان است. حواستان به کمردردهایی که اول صبح شروع می شود و تا نیم ساعت نیز ادامه پیدا می کند باشد.
در افراد مبتلا به آرتروز، درد در ادامه روز رو به بهبودی می رود اما با شروع شب دوباره بدتر می شود. با این حال دردهای شبانه ممکن است به دلیل آرتروز نباشد بلکه دلیلشان فشاری باشد که از کارهای روزانه به بدن وارد شده است.

دیگر قسمت های بدن نیز درد می کنند

وقتی آرتروز ستون فقرات پیشرفت می کند، ساییدگی و پارگی استخوان های مهره می تواند باعث فشار روی نخاع و اعصاب شود. از آنجا که اعصاب از کمر پایین رفته و به دیگر نقاط بدن متصل می شوند ممکن است در ران ها، باسن، پاها و کف پاها نیز احساس درد، بی حسی، مور مور شدن یا ضعف داشته باشید. این عصب ها به عضلات پاها می روند و به همین دلیل است که احساس ضعف می کنید.

ستون فقراتتان بیش از حد سفت شده است

صبح ها حتی اگر درد هم نداشته باشید ممکن است در قسمت کمر احساس سفتی کنید. در بیشتر موارد وقتی به حرکت در می آیید سفتی از بین می رود اما با فرا رسیدن شب و به دلیل فشار های روز ممکن است دوباره درد به سراغتان بیاید.
خم شدن و قوس دادن به کمر ممکن است درد آور باشد و همچنین این درد ممکن است از یک نقطه به نقاط دیگر بدن برود – برای مثال یک روز شانه ها درد می کند و روز دیگر گردن.

درد به بدتر شدن ادامه می دهد

هرکسی به گونه ای درد را تجربه می کند و زمان درست یا غلطی برای مراجعه به پزشک نیست. برخی بیماران به دلیل دردی بسیار جدید مراجعه می کنند و بعضی دیگر پس از گذشت ماه ها یا شاید سال ها از دردی که می کشیدند تازه به فکر مراجعه به پزشک افتاده اند.
اگر دردهایی که به سراغتان می آیند بیش از چهار تا شش هفته دوام دارند به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از کشیدگی های عضله یا آسیب های جزئی بعد از این دوره زمانی بهبود می یابند. بنابراین اگر درد به قوت خود باقی ماند یا بدتر هم شد حتما مراجعه به پزشک را در برنامه خود قرار دهید.
درد، مزاحم خوابتان شده است

کمردردی که شب ها اجازه نمی دهد به خواب روید باعث ایجاد چرخه ای معیوب می شود: اگر به اندازه کافی نخوابید درد ممکن است بدتر شود اما اگر درد باعث شده شب ها بیدار بمانید راهی برای بهتر شدنش نمی ماند.

اگر دردی که دارید آنقدر شدید است که مزاحم خوابیدنتان شده و روی کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته توصیه می کنم هرچه زودتر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

کمر درد صبحگاهی

در اغلب موارد تورمی خفیف در مفاصل که اغلب مردم در سنین ۴۰ سالگی دچار آن می‌شوند باعث گرفتگی کمر و کمردرد شدید می‌شود.صرفنظر از ضربه‌ها و نیز التهاب و تورم مفصلی ، علل کمردرد صبحگاهی می‌تواند متفاوت باشد. عوارض مادرزادی از جمله عواملی هستند که نزد کودکان و یا اشخاص جوان تولید کمر درد می‌کند. کارهای عضلانی شدید هم گاهی اوقات تولید شکستگی خفیف در ستون فقرات می‌نماید. برآمدگی غضروفهای میان مهره‌ای ممکن است باعث ایجاد درد کشنده گردد که از کمر تا ساق پا تیر می‌کشد. بالاخره کمر درد ممکن است ناشی از انواع بیماریهای ستون فقرات باشد.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علائم اولیه اسپوندیلیت انکیلوزان عبارتند از درد و خشکی کمر و باسن، به خصوص در هنگام صبح و پس از یک دوره عدم فعالیت بدنی. به مرور زمان، ممکن است علائم این بیماری بدتر یا بهتر شده و یا به فواصل نامنظم به طور کامل متوقف شوند.

کمر درد صبحگاهی در بارداری

کمر درد صبحگاهی بخصوص خشکی صبحگاهی کمر علل مختلفی دارد . از افزایش بیش از حد قوس و گودی کمر بگیرید تا رماتیسم ستون فقرات و … حتی بیماری AS. و مثل همیشه توصیه می کنم به متخصص ستون فقرات و یا ارتوپد مراجعه کنید تا مشکلتان را تشخیص بدهند . حتی بعنوان یک مکمل می تونید به کلینیک های درمان کمر درد  هم بهره بگیرید.درمانهای مرسوم کمر درد تبعا ورزش و فیزیوتراپی، استفاده از مسکن ها و گاهی کورتون ها و شل کننده های عضلات و … است که در نهایت گاهی کار به جراحی هم می کشد ولی توصیه می کنم زود تصمیم نگیرید و با چند متخصص دیگر هم مشورت کنید.کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان گرفتگی کمر به جراحی متوسل شوند.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علت دقیق بروز اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص نیست. بسیاری از افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان وجود دارند که افراد دیگری از خانواده آن‌ها نیز به این بیماری مبتلا هستند.‌ با انجام آزمایش خون، وجود یک ژن نشانگر  به نام آنتی‌ژن لنفوسیت انسانی (HLA) نوع B27 (HLA-B27) در اکثر افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص شد، البته این ژن نشانگر در درصد کوچکی از سایر افراد نیز یافت شد.

کمردرد صبحگاهی

روش های موثری در طب مکمل وجود دارد که می تواند جایگزین دارو و حتی در برخی موارد جراحی برای درمان کمردرد شود.
طب سوزنی یکی از شناخته شده ترین روش های موثر در کاهش درد و درمان انواع دردهای ستون فقرات از جمله کمردرد است.
طب سوزنی می تواند با شل کردن عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود جریان خون ناحیه، آزاد شدن مواد ضد درد از جمله اندروفین از پایانه های عصبی باعث کاهش یا از بین رفتن انواع کمردرد و اسپاسم عضلات کمر  شود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

در اینجا هدف درمان گرفتگی کمر، کاهش درد و همچنین به تأخیر انداختن یا پیشگیری از عوارض بیماری و تغییر شکل دادن ستون فقرات است. اگر درمان خشکی کمر پیش از آنکه باعث صدمات غیرقابل برگشت به مفاصل شود انجام گیرد بیشترین موفقیت را به همراه خواهد داشت.

علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی و خشکی کمر از علایم بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان می باشد. در این بیماری که خشکی و محدودیت حرکات کمر در صبح ها بیشتر است و در طول روز بهتر میشود. بتدریج با جوش خوردن مهره ها در ستون فقرات انعطاف پذیری ستون مهره کم شده و بیمار نمی‌تواند خوب به جلو خم شود.علل کمردردهای بارداری معمولا یک عامل نیست و تغییرات بیومکانیکی در ستون مهره، تغییرات هورمونی که در زنان بارداری ایجاد میشوند و تغییراتی که در وضعیت روحی و روانی زن باردار ایجاد میشود در ایجاد آن نقش دارند. حدود یکی سوم کمر درد بارداری در سه ماهه اول آن ایجاد میشوند یعنی زمانی که هنوز شکم بزرگ نشده و فشار خاصی به ستون مهره وارد نمیشود. بنظر میرسد تغییرات هورمونی در شروع این دردها نقش داشته باشند. همین تغییرات هورمونی است که در دوران قبل از عادات ماهانه میتواند موجب کمردرد شود. این تغییرات هورمونی معمولا بر روی تاندون ها و رباط های اطراف ستون مهره و همچنین رباط های لگن ( در مفاصل ساکروایلیاک و سمفیز پوبیس) تاثیر گذاشته و موجب شل شدن آنها میشود. این شلی و افزایش طول میتواند موجب ناپایداری مفاصل این نواحی و بدنبال آن بروز درد شود.

درمان و علت کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان گیاهی

گل محمدی با ماست

گل محمدی با ماست

آشنایی با خواص بسیار زیاد گل محمدی با ماست برای پوست در سایت جسارت

گل محمدی با ماست ، خواص گل محمدی با ماست ، خوردن گل محمدی با ماست ، پودر گل محمدی با ماست ، خواص گل محمدی خشک با ماست ، تزیین ماست با پودر گل محمدی

آشنایی با خواص بسیار زیاد گل محمدی با ماست برای پوست

گل محمدی با ماست , خواص گل محمدی با ماست , خاصیت گل محمدی با ماست , مصرف گل محمدی با ماست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص گل محمدی با ماست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

گل محمدی با ماست

محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک می‌باشد، که از آنها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.

مصارف دارویی آن بیشتر در درمان دردهای رماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و رفع بعضی از سردردها بوده و

در تهیه شربت، مربا و در صنایع شیرینی‌پزی و تهیه بستنی نیز از آن استفاده می‌شود.

پودر گل سرخ ترکیب پیچیده ای ندارد و در واقع گل محمدی هست که پس از اینکه در شرایط مناسب خشک شد به بازار عرضه می شود.

گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامین C است و

برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و برطرف کردن انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر ویتامین C در این گل، موادی مانند کورستین و اسید ellagic وجود دارد که برای تعمیر آسیب‌های سلولی بدن و محافظت از

ابتلا به بیماری هایی چون مشکلات قلبی عروقی، پوکی استخوان و جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص گل محمدی با ماست

یکی دیگر از مصارف مفید و شناخته‌شده گل سرخ یا گل محمدی، تهیه دمنوش گل محمدی می‌باشد.

چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقمند به نوشیدنی‌های گرم هستند.

گل محمدی طبیعتی گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از

این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید.

نوشیدن چای گل محمدی نیز می‌تواند سبب کاهش چین و چروک‌های پوستی و افزایش کلاژن سازی پوست شود و به این ترتیب شادابی و جوانی پوست حفظ شود.

نوشیدن چای گل محمدی نیز می‌تواند سبب کاهش چین و چروک‌های پوستی و افزایش کلاژن سازی پوست شود و به این ترتیب شادابی و جوانی پوست حفظ شود.

نوشیدن دمنوش گل محمدی برای از بین بردن باکتری‌های مضر در روده نیزمی تواند مورد استفاده قراربگیرد، افراد مبتلا به

بیماری هایی مانند اسهال خونی و التهاب‌های دستگاه گوارش نیزمی توانند ازمزایای این دمنوش استفاده کنند.

پاکسازی کبد و کیسه صفرا هم یکی دیگر از مزایای نوشیدن دمنوش گل محمدی است،

زنان یائسه نیز می‌توانند از آن برای کاهش علائم و مشکلات این دوره از جمله گرگرفتگی استفاده کنند.

برای درمان عفونت‌های مجاری ادراری، رفع التهاب و عفونت مثانه نیز می‌توان از دمنوش گل محمدی استفاده کرد.

آشنایی با خواص بسیار زیاد گل محمدی با ماست برای پوست

گل محمدی با ماست , خواص گل محمدی با ماست , خاصیت گل محمدی با ماست , مصرف گل محمدی با ماست

با وجود تمامی مزایای درمانی این گیاه کارشناسان توصیه می‌کنند افراد قبل ازمصرف آن تست حساسیت انجام دهند،

زیرا برخی افراد به گل محمدی حساسیت پوستی وغذایی دارند و امکان دارد با تشدید علائم آلرژی مواجه شوند.

مصرف گل محمدی با ماست

گل محمدی را به دو صورت مصرف میکنند . برخی از ان عرق میگیرند که به ان گلاب میگویند .

برخی نیز ان را خشک میکنند و برای مصرف نگهداری میکنند . می توانید آن را در ماست ریخته و میل کنید .

از خواص گل محمدی این است که گل محمدی یبوست را درمان میکند و مدفوع را نرم و شل میکند .

همچنین آرامبخشی و تقویت اعصاب از دیگر خواص گل محمدی و گلاب است .

همچنین برای درمان اسهال های مزمن از گل محمدی استفاده میکنند . رفع ترشحات زنانه از وظایف گل محمدی است .

رفع اخلاط خونین و خونریزی های عادی از خواص گل محمدی است .

گیاه گل محمدی یا گل سرخ روح را تقویت میکند و نشاط اور است . همچنین برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر از ان استفاده میکنند .

از خواص گل محمدی ضد افسردگی بودن و آرامبخشی آن است . همچنین گل محمدی ضدعفونی کننده خوبی است .

از گل محمدی و گلاب برای تقویت اعتماد به نفس استفاده می شود .

از گل محمدی، گلاب تهیه میکنند که خواص زیادی دارد . گلاب گل محمدی برای تقویت پوست بسیار معجزه میکنند .

جهت رفع استرس گلاب بخورید یا ان را ببوییید .برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی کمی گلاب مصرف کنید .

آشنایی با خواص بسیار زیاد گل محمدی با ماست برای پوست

گل محمدی با ماست , خواص گل محمدی با ماست , خاصیت گل محمدی با ماست , مصرف گل محمدی با ماست

از خواص گل محمدی با ماست می توانیم به بهبود عملکرد سیستم گوارشی اشاره کرد.

افرادی که دچار یبوست شده اند می توانند با استفاده از پودر گل محمدی با ماست درمان خانگی و طبیعی را تجربه کنند.

یکی دیگر از موارد مصرف گلبرگ‌های گل محمدی اضافه کردن آن به

ماست همراه نعناء خشک و خیار است که با آن می‌توان یک میان وعده مقوی، خوشمزه و نیروزا تهیه کرد.

خاصیت گل محمدی با ماست

وقتی فصلِ گل محمدی و گلابگیری شد ، گل محمدیِ گلابگیری بچینید و بذارید خشک شه ، لازم نیست پر پر کنید و خشک کنید ،

همونجوری که میچینید خشک کنید ، توی آفتاب هم خشک نکنید ، سعی کنید جلوی باد پنکه خشک کنید که عطرش هم بمونه .

چند تا از گل ها رو کاسبرگ هاشو جدا کنید و آسیاب کنید و بریزید توی ماست و حسابی مخلوط کنید و

بذارید نیم ساعت بمونه تا گلبرگ ها توش نرم بشه و روی زبونتون زبری احساس نکنید .

آشنایی با خواص بسیار زیاد گل محمدی با ماست برای پوست

گل محمدی با ماست , خواص گل محمدی با ماست , خاصیت گل محمدی با ماست , مصرف گل محمدی با ماست

ابراهیم اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مصرف خوراکی پودر گل سرخ متشکل از از کاسبرگ،

گلبرگ، پرچم این گل ، زمینه ساز کاهش نشانه های بیماری در بیماران آلزایمریمی شود.

مدیر گروه علوم تشریحی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: فردی که آلزایمر وی کهنه شده و سال های زیادی است که

با این بیماری دست و پنجه نرم می کند با مصرف پودر گل سرخ در ماست یا غذا علائم بیماری در بدن وی پس از سه هفته کاهش می یابد.

گل محمدی با ماست

زالزالک و ازگیل

خواص و تفاوت زالزالک و ازگیل برای بارداری و بیماری های قلبی

خواص و تفاوت زالزالک و ازگیل برای بارداری و بیماری های قلبی در سایت جسارت

زالزالک و ازگیل ، تفاوت زالزالک و ازگیل ، فرق زالزالک و ازگیل , خواص درمانی زالزالک و ازگیل ، خواص دارویی زالزالک و ازگیل ، ویژگی های مفید زالزالک و ازگیل ، مضرات زالزالک و ازگیل ، خواص دارویی و درمانی زالزالک و ازگیل

خواص و تفاوت زالزالک و ازگیل برای بارداری و بیماری های قلبی

زالزالک و ازگیل ، تفاوت زالزالک و ازگیل ، فرق زالزالک و ازگیل , خواص درمانی زالزالک و ازگیل

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و تفاوت زالزالک و ازگیل برای بارداری و بیماری های قلبی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص زالزالک برای درمان بیماری های قلبی

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زالزالک باعث افزایش جریان خون و بهبود درد در ناحیه قفسه سینه و نیز کاهش فشارخون می‌شود. همچنین از افت فشارخون نیز جلوگیری می‌کند. در حقیقت فشارخون را تعدیل می‌نماید. همچنین باعث کاهش فشارخون در بیماران دیابتی نیز می‌گردد. مصرف زالزالک کلسترول بد (LDL) را در جریان خون کاهش می‌دهد؛ و نیز منجر به کاهش تولید کلسترول در کبد افرادی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول دارند، می‌شود. دم‌کرده زالزالک برای مشکلات عصبی نیز بسیار مناسب است؛ و باعث کاهش استرس می‌گردد. همچنین دمنوش زالزالک تازه یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد آرامش در زمان خواب است.

خواص ازگیل برای کلیه ها

ازگیل برای سم‌زدایی بدن میوه‌ای بسیار مناسب است؛ و به کلیه‌ها برای دست‌یابی به این هدف کمک می‌کند. مصرف ازگیل برای بهبود بیماری‌های مرتبط با دستگاه دفع ادرار مانند سنگ کلیه، نارسایی‌های کلیوی و … مناسب است. ازگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از پتاسیم می‌باشد. به همین علت برای افرادی که مبتلا به فشارخون بالا می‌باشند، مناسب است. از طرفی فشارخون بالا خود تشدیدکننده بیماری‌های کلیوی است. پس از سوی دیگر مصرف ازگیل با کاهش فشارخون از بیماری‌های کلیوی جلوگیری می‌کند. ازگیل سرشار از ترکیبات فنلی مانند فنولیک اسید و فلاوونوئیدها می‌باشد. تولید پلی فنل‌ها یکی از سیستم‌های دفاع آنتی‌اکسیدانی در بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است. به همین علت ازگیل به‌عنوان یکی از میوه‌هایی که دارای قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد، شناخته می‌شود.

تفاوت زالزالک و ازگیل

زالزالک، خَفجه،کیالک، یا کویج (نام علمی: Crataegus aronia نام انگلیسی:Crataegus hawthorn) یکی از گیاهان است.این گیاه دارای دونوع زرد و قرمز (شغالی) می‌باشد. زالزالک در ایران دراستانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، گیلان، مازندران، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، خوزستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و استانزنجان می روید. این گیاه در لری گیرچ، در ترکی یمیشان و در زبان کوردی گوییژ نامیده میشود؛ در همدان و ایلام به گیویج و در نجف آباد به کوج و در مازندران به ولیک در زبان تاتی به آن کَری و گُچ معروف است. زالزالک که یک گیاه ضد نارسائی قلبی و کاهش دهنده فشارخون است، دارای خاصیت ضد اضطراب نیز می باشد. در یک مطالعه دوسوکور راندم همراه با گروه کنترل و دارونما اثربخشی عصاره گیاهی زالزالک در درمان اختلالات ناشی از اضطراب برروی 264 نفر مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که این دارو در درمان اضطراب کاملاً مؤثر است

اَزگیل (نام علمی: Mespilus germanica) که در زبان گیلکی به آن کونوس, کُنوس می‌گویند، و در زبان مازندرانی به آن کِنِس و کندس می‌گویند، نام درخت و میوه‌ای است از خانواده گلسرخیان از سرده ازگیل (سرده)، هم خانواده با سیب، گلابی، به، زالزالک و گلابی وحشی. میوه کروی شکل و قهوه‌ای رنگ درخت ازگیل میوه ازگیل بسیار سخت و اسیدی است و تا زمانی که خوب رسیده نشود قابل خوردن نیست. گوشت ازگیل پس از رسیدن از رنگ سفید به قهوه‌ای تغییر می‌یابد و کاملاً نرم و شیرین می‌شود و مردم به آن خرمای گیلان نیز می‌گویند. ازگیل را به صورت خام به عنوان میوه‌ای لذیذ، مطبوع و تقویت کننده مصرف می‌کنند. از ازگیل جهت تهیه شربت و کنسرو ازگیل نیز استفاده می‌شود. ازگیل در مکانی سایه روشن در جنگل‌های آفتاب‌گیر رشد می‌کند و خاک مرطوب، سبک و شنی با خاک برگ یا خاک سنگین رسی و به خوبی زهکشی شده برای کشت آن مناسب است.ازگیل ده هزار سال پیش در جنوب دریای مازندران در مناطق گیلان و مازندران در ایران کشت می‌شد. ۷۰۰ سال پیش از میلاد به یونان و در ۲۰۰ پ. م به روم رسید. کاشت این میوه از طریق رومی‌ها در بقیه اروپا گسترش یافت. در حال حاضر ازگیل در همهٔ جنگل‌های شمال ایران از ارسباران تا چناران (بجنورد) ودر همهٔ بلندی‌های کرانه‌های دریا در دامنه جنوبی البرز و مناطق استپی می‌روید.ازگیل سرشار از ویتامین‌های «ب» و «ث» است. خواص دارویی ازگیل نیز از روزگاران بسیار دور مورد توجه بوده. بقراط ازگیل را برای مبتلایان به ترشی معده و مدفوع سوزان و عوارض تب نافع می‌پنداشت. ازگیل برای فشار خون و چربی خون و قند خون مفید است. درمان آبسه دهان و گلو با جوشانده برگ ازگیل -درمان آنژین با جوشانده برگ آن -درمان برفک با برگ آن-منظم کردن قاعدگی -درمان سالک با جوشانده برگ –درمان اسهال بچه‌ها با جوشانده برگ -منظم کننده کار روده‌ها -جوشاندهٔ برگ ازگیل ورم گلو و ناراحتیهای حلق را از میان می‌برد. هم‌چنین به طور سنتی در گیلان از «آب کونوس» برای درمان دهان درد استفاده می‌شده است. در درمان اسهال ساده-خونریزی داخلی -ورم روده-زخم دهان -تورم مخاط گلو با مضمضه آب برگ درخت ازگیل سودمند است.

فرق زالزالک و ازگیل

فصل پاییز که می رسد بعضی از میوه های جنگلی به روی چرخ میوه فروش های دوره گرد خودنمایی می کنند. زغالخته و زالزالک و… . این میوه ها فقط به خاطر رنگ و طعم خاصشان توصیه نمی شوند چرا که مثل تمام نعمت های پر خاصیت خداوند برای درمان و تقویت انسان آفریده شده اند که برخی از این خواص را در ادامه می خوانید.زالزالک زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین های گروه B و ویتامین C می باشد. زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت اند:از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین ها، پروآنتوسیانیدین ها و … که همگی از آنتی اکسیدان های بسیار موثر و قوی می باشند که حساسیت رگ های خونی را کاهش می دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ ها جلوگیری می کنند. فعالیت این انتی اکسیدان ها،میزان گرفتگی عروق کاهش می یابد و غذا رسانی به سلول های قلبی تسهیل می شود، در نتیجه منجر به بهبود جریان خون قلبی و نهایتاً بهتر شدن عملکرد ماهیچه های قلب می گردد که خستگی را کاهش می دهد و بسیاری از دردهای آنژینی را تسکین می بخشد.

خواص درمانی زالزالک و ازگیل

طبیعت این گیاه سرد و خشک است. برخی خواص دارویی آن عبارتند از: مصرف زالزالک برای بیمارن دیابتی مفید است، مصرف خوراکی زالزالک در دیابت قندی باعث کاهش گلوکز و کلسترول می‌‌شود. میوه زالزالک محرک، قابض، ملایم، مقوی معده و باز کننده گرفتگی‌ها است. همچنین برای تنظیم عمل روده مفید است. این میوه، ضد خونریزی، تب بر و ضد تشنج است. هسته زالزالک، اسهال را برطرف و از احتلام شبانه جلوگیری می‌کند. از خواص زالزالک، تنظیم فشار خون، تقویت قلب، ورم آئورت و رفع نگرانی، بی خوابی و سرگیجه است، به این منظور هر روز 40 گرم از گل زالزالک را در یک لیتر آب جوش دم کرده و بنوشید. گل زالزالک، داروی مفیدی برای دوران یائسگی به شمار می‌رود و ضد اسپاسم است. دم‌کرده این گیاه دارویی از لختگی خون، بروز تشنج و چاقی جلوگیری می‌کند. غرغره آب جوشانده گل زالزالک، تورم و جراحات مخاط دهان و گلو را برطرف می‌کند، هچنین جوشانده برگ این گیاه، برفک دهان را بهبود، درد گلو و آنژین را درمان می‌کند. بهبود و معالجه سالک از دیگر خواص گیاه زالزالک بوده، بدین منظور،200 گرم از برگ این گیاه را در یک لیتر آب بسیار بجوشانید تا آب آن کم بشود و پس از ته نشین شدن، آن را هر روز بر پوست بمالید. مصرف میوه زالزالک، کمبود ویتامین ث بدن را تأمین می‌کند. جهت رفع سوءهاضمه و اسهال، توصیه شده است آن را سوزانده و مصرف نمایید. زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است، بسیار قابض بوده و می‌توان آن را جهت درمان اسهال‌های خونی به کار برد. ویتامین B و C موجود در زالزالک هنگام استفاده باعث کاهش چربی و کلسترول خون می‌شود. کاهش کلسترول بد خون از دیگر خواص زالزالک بوده، به طوریکه مصرف این میوه، کلسترول بد را در جریان خون کاهش داده و همچنین منجر به کاهش تولید کلسترول در کبد افرادی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول دارند، می‌شود. سرکه زالزالک از عوامل اصلی کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید در بدن می‌باشد. از مهمترین خواص زالزالک، کمک به کاهش وزن و لاغری است، مصرف این میوه، در فرایند سوزاندن چربی‌ها موثر بوده و کالری اضافی تحمیل‌ شده بر بدن را از بین می‌برد. خوردن چای زالزالک آرام بخش است؛ بنابراین افرادی که دچار مشکلات بی‌خوابی و انقباضات مکرر عضلانی می‌شوند، میتوانند از آن استفاد کنند. زالزالک ضد اسکلروز است و مصرف آن برای تقویت معده بسیار مفید است. مصرف میوه نارس و کال زالزالک، در بهبود و رفع التهاب معده و صفرا موثر است.

ویژگی های مفید زالزالک و ازگیل

زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد. زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. در نتیجه فعالیت این آنتی‌اکسیدان‌ها، گرفتگی عروق کاهش می‌یابد و غذا رسانی به سلول‌های قلبی تسهیل می‌شود، در نتیجه منجر به بهبود جریان خون قلبی و نهایتاً بهتر شدن عملکرد ماهیچه‌های قلب می‌گردد که خستگی را کاهش می‌دهد و بسیاری از دردهای آنژینی را تسکین می‌بخشد.

مضرات زالزالک و ازگیل

هر 100 گرم از میوه ازگیل دارای 43 کالری، انرژی می‌باشد. 100 گرم از میوه ازگیل همچنین، 5/0 میلی‌گرم روی، 5/0 میلی‌گرم منگنز، 2/7 میلی‌گرم آهن، 39 میلی‌گرم فسفر، 55 میلی‌گرم منیزیم، 73 میلی‌گرم کلسیم و 792 میلی‌گرم پتاسیم دارد. این ارقام نشان می‌دهد که ازگیل سرشار از مواد معدنی می‌باشد. همچنین ازگیل فاقد هرگونه چربی اشباع و کلسترول است و در آن 75 درصد آب و 21 نوع اسید چرب مانند استئاریک اسید، پالمتیک اسید، لینولئیک اسید و اولئیک اسید وجود دارد. همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B1 و ویتامین B2 می‌باشد.

خواص دارویی و درمانی زالزالک و ازگیل

ازگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از پتاسیم می‌باشد. به همین علت برای افرادی که مبتلا به فشارخون بالا می‌باشند، مناسب است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به فشارخون بالا، باید مصرف مواد غذایی سرشار از سدیم را کاهش دهند و در عوض مصرف مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم و کلسیم را افزایش دهند. از این رو مصرف میوه‌هایی که سرشار از پتاسیم می‌باشند مانند موز، گوجه‌فرنگی، زرشک، ریواس، ازگیل و … برای این افراد بسیار مناسب می‌باشد.

خواص و تفاوت زالزالک و ازگیل

ازگیل سرشار از ترکیبات فنلی می‌باشد. این ترکیبات فنلی در بدن تبدیل به پلی فنل‌ها می‌شوند و برای تولید آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی به کار می‌روند. تولید پلی فنل‌ها یکی از سیستم‌های دفاع آنتی‌اکسیدانی در بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است. ازگیل سرشار از فنولیک اسید و فلاوونوئیدها می‌باشد و به عنوان یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی شناخته شده است. همان طور که می‌دانید مصرف میوه‌هایی با ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالا مانند ازگیل باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به بسیاری سرطان‌ها می‌شود.

سایر اثرات درمانی ازگیل در مقابل زالزالک

1. مناسب برای افراد دیابتی: میوه ازگیل از قند کمی تشکیل شده است و یکی از میوه‌های بسیار مناسب برای افراد دیابتی می‌باشد. همچنین سرشار از فیبر است که به کنترل قند خون کمک می‌کند. 2. درمان التهاب‌های روده‌ای: برای این منظور بسیاری از منابع توصیه می‌کنند تا این میوه را پوست بگیرید، هسته‌هایش را جدا کنید و قسمت باقیمانده میوه را با کمی شیر مخلوط کرده، سپس مصرف نمایید. 3. مشکلات دستگاه گوارش: میوه ازگیل به منظور درمان اسهال و محدود کردن نفخ معده توصیه شده است. 4. اختلال دفع: ازگیل برای برطرف کردن اختلالات دفعی و به عنوان ادرارآور شناخته شده است. 5. چاق‌کننده: بسیاری از منابع این میوه را چاق‌کننده و اشتهاآور معرفی می‌کنند. 6. بی‌نظمی‌های قاعدگی: مصرف منظم ازگیل باعث نظم بخشیدن به دوره‌های عادت ماهیانه می‌شود. 7. تقویت‌کننده اعصاب 8. درمان هموراژ

زالزالک و ازگیل برای بارداری

دم کرده زالزالک برای مشکلات عصبی کاربرد دارد؛ زیرا عواملی را که در برابر جریان خون مقاومت می کنند، کاهش می دهد و فشارخون را کم می کند. همین عامل باعث کاهش استرس می شود. همچنین دمنوش زالزالک تازه یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش زمان خواب آرامش بخش است.مطالعات نشان می دهد مصرف زالزالک LDL کلسترول یا همان کلسترول بد را در جریان خون کاهش می دهد و نیز منجر به کاهش تولید کلسترول در کبد افرادی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول دارند، می شود. سرکه زالزالک از عوامل اصلی کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در بدن می باشد.زالزالک سرشار از مواد آنتی اکسیدانی بسیار قوی و موثر مانند فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین ها، پروآنتوسیانیدین ها و … می باشد. این آنتی اکسیدان ها باعث افزایش جریان خون به سمت قلب و باعث پیشگیری از بیماری های کرونر قلبی می شوند. در نتیجه سکته های قلبی در افرادی که به طور منظم از زالزالک استفاده می کنند کاهش می یابد.

اثرات جانبی زالزالک

مصرف میوه این گیاه در مقادیر معمولی اثرات مضری را به همراه ندارد؛ اما مصرف این گیاه به همراه سایر ضمایم مانند گل و برگ های آن؛ که به صورت دارو، عصاره یا دمنوش تهیه می شوند در مقادیر زیاد ممکن است منجر به بروز علائمی چون:سردرد، میگرن، خستگی، تهوع، تپش قلب، لکه های پوستی خفیف، خواب آلودگی، علائم بیماری های رودی معدی و… گردد. همچنین مصرف مقادیر زیاد این گیاه به شکل دارو برای خانم های باردار و شیرده مناسب نمی باشد.

زالزالک و ازگیل

شعر در مورد بدگمانی

شعر در مورد بدگمانی

شعر در مورد بدگمانی ,شعر درباره بدگمانی,شعری درمورد بدگمانی,شعری درباره بدگمانی,شعر بدگمانی,شعر درباره بدگمانی,شعر در مورد بدگمانی,شعری درباره بدگمانی,شعری درمورد بدگمانی

شعر در مورد بدگمانی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد بدگمانی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مرا جان در وفاداری برآمد

هنوز اندر حق من بدگمانی

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

شعر در مورد بدگمانی

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

دلت بر من نماید مهربانی

نجوید سرکشی و بدگمانی

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

شعر درباره بدگمانی

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

تو گفتی آفتاب مهربانی

برون آمد ز میغ بدگمانی

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

شعری درمورد بدگمانی

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

اگر بدگمانی گشاید زبان

توتندی مکن هیچ با بدگمان

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

شعری درباره بدگمانی

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

بدگمانی کردن و حرص آوری

کفر باشد پیش خوان مهتری

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

شعر بدگمانی

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

از مرده دلان حی جوانی

در شیوه عشق بدگمانی

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

شعر درباره بدگمانی

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

گواهی می ده، ای شب، زاریم را

که از من بدگمانی دور مانده ست

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

شعر در مورد بدگمانی

محتشم کاشانی , شعر محتشم کاشانی , اشعار محتشم کاشانی , زندگینامه محتشم کاشانی

نباید کاید از تنگی من تنگ

برین دل بدگمانی من اینست

فروغی بسطامی , شعر فروغی بسطامی , اشعار فروغی بسطامی , دیوان فروغی بسطامی

شعری درباره بدگمانی

سیمین بهبهانی ,شعر سیمین بهبهانی , اشعار سیمین بهبهانی , چرا رفتی سیمین بهبهانی , اشعار سیاسی سیمین بهبهانی

من از صبا و چمن بدگمان نمیگشتم

زمانه در دلم افکند بدگمانی را

فایز دشتی , شعر فایز دشتی , اشعار فایز دشتی , اشعار زیبای فایز دشتی

شعری درمورد بدگمانی

ملک الشعرای بهار , شعر ملک الشعرای بهار , اشعار ملک الشعرای بهار , آثار ملک الشعرای بهار , دیوان ملک الشعرای بهار

چنین است و این بر دلم شد درست

همین بدگمانی مرا از نخست

فروغ فرخزاد , شعر فروغ فرخزاد , اشعار فروغ فرخزاد , زندگینامه فروغ فرخزاد , گناه فروغ فرخزاد

شعر در مورد بدگمانی

حسین منزوی , شعر حسین منزوی , اشعار حسین منزوی , دیوان حسین منزوی

به تن رنج کاری تو بر دست خویش

جز از بدگمانی نیایدت پیش

هوشنگ ابتهاج , شعر هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر سایه هوشنگ ابتهاج

شعر درباره بدگمانی

هاتف اصفهانی , شعر هاتف اصفهانی , اشعار هاتف اصفهانی , آثار و عکس هاتف اصفهانی

اگر بد گمان گشتی ای دوست بر من

نیازارم از تو بدین بدگمانی

ایرج میرزا , شعر ایرج میرزا , اشعار ایرج میرزا , شعر حجاب ایرج میرزا , دیوان ایرج میرزا

شعری درمورد بدگمانی

قیصر امین پور , شعر قیصر امین پور , اشعار قیصر امین پور , قیصر امین پور کیست

این همه گفت و به گوشش در نرفت

بدگمانی مرد سدیست زفت

مهدی فرجی , شعر مهدی فرجی , اشعار مهدی فرجی , مهدی فرجی شاعر

شعری درباره بدگمانی

خاقانی , شعر خاقانی , اشعار خاقانی , خاقانی شروانی , دیوان خاقانی

حزم چه بود بدگمانی بر جهان

دم بدم بیند بلای ناگهان

سلمان هراتی , شعر سلمان هراتی , اشعار سلمان هراتی , آثار سلمان هراتی

شعر بدگمانی

رحیم معینی کرمانشاهی , شعر رحیم معینی کرمانشاهی , اشعار رحیم معینی کرمانشاهی , آثار رحیم معینی کرمانشاهی

من ازین تقلیب بویی می برم

بدگمانی می دود اندر سرم

مهدی اخوان ثالث , شعر مهدی اخوان ثالث , اشعار مهدی اخوان ثالث , قاصدک مهدی اخوان ثالث

شعر درباره بدگمانی

سید علی صالحی , شعر سید علی صالحی , اشعار سید علی صالحی , آثار سید علی صالحی , اشعار عاشقانه سید علی صالحی

هین رها کن بدگمانی و ضلال

سر قدم کن چونک فرمودت تعال

حمید مصدق , شعر حمید مصدق , اشعار حمید مصدق , آثار حمید مصدق , اشعار عاشقانه حمید مصدق

شعر در مورد بدگمانی

علی صفری , شعر علی صفری , اشعار علی صفری , آثار علی صفری , اشعار عاشقانه علی صفری

جان عزیزان گشته خون تا عاقبت چون است چون

از بدگمانی سرنگون در انتها آویخته

محمدرضا شفیعی کدکنی , شعر محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی , آثار محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کدکنی

شعری درباره بدگمانی

علیرضا آذر , شعر علیرضا آذر , اشعار علیرضا آذر , آثار علیرضا آذر , اشعار عاشقانه علیرضا آذر

من ز تو محروم و خلقی در گمان این هم خوش است

باد یارب، روز نیکو بدگمانی چند را

فریدون مشیری , شعر فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , آثار فریدون مشیری , اشعار عاشقانه فریدون مشیری

شعری درمورد بدگمانی

احمدرضا احمدی , شعر احمدرضا احمدی , اشعار احمدرضا احمدی , آثار احمدرضا احمدی , اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی

در کار من نظر کن بر حال من ببخشای

تا چند بی وفایی تا کی ز بدگمانی

علیرضا بدیع , شعر علیرضا بدیع , اشعار علیرضا بدیع , آثار علیرضا بدیع , اشعار عاشقانه علیرضا بدیع

شعر در مورد بدگمانی

علیرضا روشن , شعر علیرضا روشن , اشعار علیرضا روشن , آثار علیرضا روشن , اشعار عاشقانه علیرضا روشن

ز شیطان بدگمان بودن نوید نیک فرجامیست

چو خون در هر رگی باید دواند این بدگمانی را

ژاله اصفهانی , شعر ژاله اصفهانی , اشعار ژاله اصفهانی , آثار ژاله اصفهانی , اشعار عاشقانه ژاله اصفهانی

شعر درباره بدگمانی

خواجوی کرمانی , شعر خواجوی کرمانی , اشعار خواجوی کرمانی , آثار خواجوی کرمانی , اشعار عاشقانه خواجوی کرمانی

بس که سرزد شکوه رزق از لب گویای تو

شد دل گندم دو نیم از بدگمانی های تو

قاآنی , شعر قاآنی , اشعار قاآنی , آثار قاآنی , اشعار عاشقانه قاآنی

شعری درمورد بدگمانی

روزبه بمانی , شعر روزبه بمانی , اشعار روزبه بمانی , آثار روزبه بمانی , اشعار عاشقانه روزبه بمانی

به من چندان گناه از بدگمانی می کند نسبت

که منهم در گمان افتاده پندارم گنه کارم

مونا برزویی , شعر مونا برزویی , اشعار مونا برزویی , آثار مونا برزویی , اشعار عاشقانه مونا برزویی

شعری درباره بدگمانی

شیخ بهایی , شعر شیخ بهایی , اشعار شیخ بهایی , آثار شیخ بهایی , اشعار عاشقانه شیخ بهایی

به هر که خواه نشین گر چه این نه شیوه تست

که از تو در دل ما راه بدگمانی نیست

عبدالجبار کاکایی , شعر عبدالجبار کاکایی , اشعار عبدالجبار کاکایی , آثار عبدالجبار کاکایی , اشعار عاشقانه عبدالجبار کاکایی

شعر بدگمانی

یغما گلرویی , شعر یغما گلرویی , اشعار یغما گلرویی , آثار یغما گلرویی , اشعار عاشقانه یغما گلرویی

رنج بردن در طریق عاشقی بیهوده نیست

در نکویان بدگمانی گر چنین ظن می بری

افشین یداللهی , شعر افشین یداللهی , اشعار افشین یداللهی , آثار افشین یداللهی , اشعار عاشقانه افشین یداللهی

شعر درباره بدگمانی

منوچهر آتشی , شعر منوچهر آتشی , اشعار منوچهر آتشی , آثار منوچهر آتشی , اشعار عاشقانه منوچهر آتشی

کار من صائب چنین از بدگمانی درهم است

ورنه در روز ازل سامان کارم داده اند

فرخی سیستانی , شعر فرخی سیستانی , اشعار فرخی سیستانی , آثار فرخی سیستانی , اشعار عاشقانه فرخی سیستانی

شعر در مورد بدگمانی

مریم حیدرزاده , شعر مریم حیدرزاده , اشعار مریم حیدرزاده , آثار مریم حیدرزاده , اشعار عاشقانه مریم حیدرزاده

شکسته خار به چشمم ز بدگمانی غیرت

که از خیال که چشم ستاره خواب ندارد

گروس عبدالملکیان , شعر گروس عبدالملکیان , اشعار گروس عبدالملکیان , آثار گروس عبدالملکیان , اشعار عاشقانه گروس عبدالملکیان

شعری درباره بدگمانی

نادر نادرپور , شعر نادر نادرپور , اشعار نادر نادرپور , آثار نادر نادرپور , اشعار عاشقانه نادر نادرپور

صائب افتادم ز راه بدگمانی درگناه

نفس خود را تا به کار خیر مایل یافتم

حسین پناهی , شعر حسین پناهی , اشعار حسین پناهی , آثار حسین پناهی , اشعار عاشقانه حسین پناهی

شعری درمورد بدگمانی

مسعود فردمنش , شعر مسعود فردمنش , اشعار مسعود فردمنش , آثار مسعود فردمنش , اشعار عاشقانه مسعود فردمنش

اگر نگرفته خار بدگمانی دامن پاکت

چرا هرگز به خلوتخانه ام تنها نمی آیی؟

شعر عمو , شعر در مورد عمو , شعر درباره عمو , شعر در وصف عمو

شعر در مورد بدگمانی

ناهید عباسی , شعر ناهید عباسی , اشعار ناهید عباسی , آثار ناهید عباسی , اشعار عاشقانه ناهید عباسی

بدگمانی لازم بدباطنان افتاده است

گوشه از خلق جهان کردم کمین پنداشتند

عطار نیشابوری , شعر عطار نیشابوری , اشعار عطار نیشابوری , آثار عطار نیشابوری , اشعار عاشقانه عطار نیشابوری

شعر درباره بدگمانی

اردلان سرفراز , شعر اردلان سرفراز , اشعار اردلان سرفراز , آثار اردلان سرفراز , اشعار عاشقانه اردلان سرفراز

همی تا تو به من بر بدگمانی

از آن در مر ترا باشد زیانی

نصرت رحمانی , شعر نصرت رحمانی , اشعار نصرت رحمانی , آثار نصرت رحمانی , اشعار عاشقانه نصرت رحمانی

شعری درمورد بدگمانی

محمد علی بهمنی , شعر محمد علی بهمنی , اشعار محمد علی بهمنی , آثار محمد علی بهمنی , اشعار عاشقانه محمد علی بهمنی

چو ناز او به میان تیغ دلستانی بست

سر نیاز به فتراک بدگمانی بست

مژگان عباسلو , شعر مژگان عباسلو , اشعار مژگان عباسلو , آثار مژگان عباسلو , اشعار عاشقانه مژگان عباسلو

شعری درباره بدگمانی

شهاب مقربین , شعر شهاب مقربین , اشعار شهاب مقربین , آثار شهاب مقربین , اشعار عاشقانه شهاب مقربین

ای دوست، نیافتیم کامی

دشمن به دروغ بدگمان شد

ناظم حکمت , شعر ناظم حکمت , اشعار ناظم حکمت , آثار ناظم حکمت , اشعار عاشقانه ناظم حکمت

شعر بدگمانی

نزار قبانی , شعر نزار قبانی , اشعار نزار قبانی , آثار نزار قبانی , اشعار عاشقانه نزار قبانی

ای داده تو عقل بدگمان را

بر بام دماغ پاسبانی

فاضل نظری , شعر فاضل نظری , اشعار فاضل نظری , آثار فاضل نظری , اشعار عاشقانه فاضل نظری

شعر درباره بدگمانی

کیکاووس یاکیده , شعر کیکاووس یاکیده , اشعار کیکاووس یاکیده , آثار کیکاووس یاکیده , اشعار عاشقانه کیکاووس یاکیده

زهی حلاوت تیغ از کف نکورویان

اگر به دست رقیبان بدگمان ندهند

لیلا کردبچه , شعر لیلا کردبچه , اشعار لیلا کردبچه , آثار لیلا کردبچه , اشعار عاشقانه لیلا کردبچه

شعر در مورد بدگمانی

علی شریعتی , شعر علی شریعتی , اشعار علی شریعتی , آثار علی شریعتی , اشعار عاشقانه علی شریعتی

مردن خویش ز تو بود گمان خسرو را

شد یقین اینک هر آنچه بدگمان می دیدم

شعر خودم , شعر در مورد خودم , شعر درباره خودم , شعر در وصف خودم

شعری درباره بدگمانی

شعر حق الناس , شعر در مورد حق الناس , شعر درباره حق الناس , شعر در وصف حق الناس

سر کن بکج ادائی ابنای روزگار

آتش مزن براستی ازطبع بدگمان

شعر بی خوابی , شعر در مورد بی خوابی , شعر درباره بی خوابی , شعر در وصف بی خوابی

شعری درمورد بدگمانی

شعر کابل , شعر در مورد کابل , شعر درباره کابل , شعر در وصف کابل

منظور بود کوری اغیار بدگمان

چشم عنایتی اگر از یار داشتم

شعر عدالت , شعر در مورد عدالت , شعر درباره عدالت , شعر در وصف عدالت

شعر در مورد بدگمانی

شعر ازدواج , شعر در مورد ازدواج , شعر درباره ازدواج , شعر در وصف ازدواج

از بی دریغ بخشی حسن کریم تو

هر ذره ای به هستی خود بدگمان شده

شعر غیرت , شعر در مورد غیرت , شعر درباره غیرت , شعر در وصف غیرت

شعر درباره بدگمانی

شعر تعصب , شعر در مورد تعصب , شعر درباره تعصب , شعر در وصف تعصب

از خط به مهربانی ما بدگمان مشو

ما با لبت نمک به حرامی نخورده ایم

شعر بیشعوری , شعر در مورد بیشعوری , شعر درباره بیشعوری , شعر در وصف بیشعوری

شعری درمورد بدگمانی

شعر جوانی و پیری , شعر در مورد جوانی و پیری , شعر درباره جوانی و پیری , شعر در وصف جوانی و پیری

ز حق در خواستم تا حق چنان کرد

که دفع شر مشتی بدگمان کرد

شعر خزان , شعر در مورد خزان , شعر درباره خزان , شعر در وصف خزان

شعری درباره بدگمانی

شعر آبرو , شعر در مورد آبرو , شعر درباره آبرو , شعر در وصف آبرو

شاه گفت ای بدگمان ناتمام

مال سلطان را چرا گوئی حرام

شعر دل , شعر در مورد دل , شعر درباره دل , شعر در وصف دل

شعر بدگمانی

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر درباره آرزو , شعر در وصف آرزو

چو دایه پیش ویس دلستان شد

چو جادو بدگمان و بدنهان شد

شعر ذوق , شعر در مورد ذوق , شعر درباره ذوق , شعر در وصف ذوق

شعر درباره بدگمانی

شعر خورشید , شعر در مورد خورشید , شعر درباره خورشید , شعر در وصف خورشید

نجویم نیز ویس بدگمان را

نه جز وی نیکوان این جهان را

شعر داعش , شعر در مورد داعش , شعر درباره داعش , شعر در وصف داعش

شعر در مورد بدگمانی

شعر زخم زبان , شعر در مورد زخم زبان , شعر درباره زخم زبان , شعر در وصف زخم زبان

بگو ای بدگمان بی وفا زه

تو کردی بر کمان ناکسی زه

شعر رخ یار , شعر در مورد رخ یار , شعر درباره رخ یار , شعر در وصف رخ یار

شعری درباره بدگمانی

شعر رودخانه , شعر در مورد رودخانه , شعر درباره رودخانه , شعر در وصف رودخانه

داری گمان که می شکنم عهد چون توئی

ای بدگمان به همچو منی این گمان مدار

شعر زندان , شعر در مورد زندان , شعر درباره زندان , شعر در وصف زندان

شعری درمورد بدگمانی

شعر ذاکر امام حسین , شعر در مورد ذاکر امام حسین , شعر درباره ذاکر امام حسین , شعر در وصف ذاکر امام حسین

من نمی گویم بپرس از دیگران احوال من

از دل بی اعتقاد بدگمان خود بپرس

شعر والیبال , شعر در مورد والیبال , شعر درباره والیبال , شعر در وصف والیبال

شعر در مورد بدگمانی

شعر کشتی , شعر در مورد کشتی , شعر درباره کشتی , شعر در وصف کشتی

ز بس که خورده ام از قاصدان فریب اکنون

به هیچ مژده من بدگمان ندارم حظ

شعر یکشنبه , شعر در مورد یکشنبه , شعر درباره یکشنبه , شعر در وصف یکشنبه

شعر درباره بدگمانی

شعر شنبه , شعر در مورد شنبه , شعر درباره شنبه , شعر در وصف شنبه

من از صبا و چمن بدگمان نمیگشتم

زمانه در دلم افکند بدگمانی را

شعر با د , شعر با د شروع شه , شعر با دال شروع شه , شعر که با د شروع شه , بیت شعر که با د شروع شه

شعری درمورد بدگمانی

شعر امام جعفر صادق , شعر در مورد امام جعفر صادق , شعر درباره امام جعفر صادق , شعر در وصف امام جعفر صادق

وانگه که چشم بر رخ ما افکند طبیب

در حال ما چو فکر کند بدگمان شود

پل الوار , شعر پل الوار , اشعار پل الوار , آثار پل الوار , اشعار عاشقانه پل الوار

شعری درباره بدگمانی

مهدیه لطیفی , شعر مهدیه لطیفی , اشعار مهدیه لطیفی , آثار مهدیه لطیفی , اشعار عاشقانه مهدیه لطیفی

می بلرزد عرش از مدح شقی

بدگمان گردد ز مدحش متقی

شعر سه شنبه , شعر در مورد سه شنبه , شعر درباره سه شنبه , شعر در وصف سه شنبه

شعر بدگمانی

رضا کاظمی , شعر رضا کاظمی , اشعار رضا کاظمی , آثار رضا کاظمی , اشعار عاشقانه رضا کاظمی

حاش لله بل ز تعظیم شهان

که نبودم در فقیران بدگمان

شعر دوشنبه , شعر در مورد دوشنبه , شعر درباره دوشنبه , شعر در وصف دوشنبه

شعر درباره بدگمانی

پابلو نرودا , شعر پابلو نرودا , اشعار پابلو نرودا , آثار پابلو نرودا , اشعار عاشقانه پابلو نرودا

پس چرا در کار دین ای بدگمان

دامنت می گیرد این خوف زیان

شمس لنگرودی , شعر شمس لنگرودی , اشعار شمس لنگرودی , آثار شمس لنگرودی , اشعار عاشقانه شمس لنگرودی

شعر در مورد بدگمانی

عباس معروفی , شعر عباس معروفی , اشعار عباس معروفی , آثار عباس معروفی , اشعار عاشقانه عباس معروفی

صد هزاران انبیا و ره روان

ناید اندر خاطر آن بدگمان

شعر شراب , شعر در مورد شراب , شعر درباره شراب , شعر در وصف شراب

شعری درباره بدگمانی

شعر شمع , شعر در مورد شمع , شعر درباره شمع , شعر در وصف شمع

بدگمان باشد همیشه زشت کار

نامه خود خواند اندر حق یار

شعر سیگار , شعر در مورد سیگار , شعر درباره سیگار , شعر در وصف سیگار

شعری درمورد بدگمانی

شعر جمعه , شعر در مورد جمعه , شعر درباره جمعه , شعر در وصف جمعه

گمان او بسستش زهر قاتل

که در قند تو دارد بدگمان ها

شعر پنجشنبه , شعر در مورد پنجشنبه , شعر درباره پنجشنبه , شعر در وصف پنجشنبه

شعر در مورد بدگمانی

شعر دعا , شعر در مورد دعا , شعر درباره دعا , شعر در وصف دعا

هزارساله گذشتی ز عقل و وهم و گمان

تو از کجا و فشارات بدگمان ز کجا

شعر سفید شدن مو , شعر در مورد سفید شدن مو , شعر درباره سفید شدن مو , شعر در وصف سفید شدن مو

شعر درباره بدگمانی

شعر شطرنج , شعر در مورد شطرنج , شعر درباره شطرنج , شعر در وصف شطرنج

تو بخند خنده اولی که روان شوی به مولی

کرمش روا ندارد به کریم بدگمان شد

شعر اصفهان , شعر در مورد اصفهان , شعر درباره اصفهان , شعر در وصف اصفهان

شعری درمورد بدگمانی

شعر سی سالگی , شعر در مورد سی سالگی , شعر درباره سی سالگی , شعر در وصف سی سالگی

لطیفان و ظریفانی که بودستند در عالم

رمیده و بدگمان بودند همچون کبک کهساری

شعر چهارشنبه , شعر در مورد چهارشنبه , شعر درباره چهارشنبه , شعر در وصف چهارشنبه

شعری درباره بدگمانی

شعر کنکور , شعر در مورد کنکور , شعر در وصف کنکور , شعر درباره کنکور

بدگمان باشد عاشق تو از این ها دوری

همه لطفی و ز سر لطف دگر آغازی

شعر امتحانات , شعر در مورد امتحانات , شعر در وصف امتحانات , شعر درباره امتحانات

شعر بدگمانی

شعر دانشگاه , شعر در مورد دانشگاه , شعر در وصف دانشگاه , شعر درباره دانشگاه

چو هاروت و ماروت لب خشک از آن است

ابر شط دجله مر آن بدگمان را

شعر شیطان , شعر در مورد شیطان , شعر در وصف شیطان , شعر درباره شیطان

شعر درباره بدگمانی

شعر دانشجو , شعر در مورد دانشجو , شعر در وصف دانشجو , شعر درباره دانشجو

که یاد کسان پیش من بد مکن

مرا بدگمان در حق خود مکن

شعر قایق , شعر در مورد قایق , شعر در وصف قایق , شعر درباره قایق

شعر در مورد بدگمانی

شعر قهرمان , شعر در مورد قهرمان , شعر در وصف قهرمان , شعر درباره قهرمان

گر به گمانی ز قران کریم

خود ببری کیفر از این بدگمان

شعر دماغ , شعر در مورد دماغ , شعر در وصف دماغ , شعر درباره دماغ

شعری درباره بدگمانی

شعر ضرب المثل , شعر در مورد ضرب المثل , شعر در وصف ضرب المثل , شعر درباره ضرب المثل

وان به هر چیز بدگمان بودن

خوبیی را به زشتی آلودن

شعر انار , شعر در مورد انار , شعر در وصف انار , شعر درباره انار

شعری درمورد بدگمانی

شعر آشتی , شعر در مورد آشتی , شعر در وصف آشتی , شعر درباره آشتی

چو برجیس در جنگ هر بدگمان

کمان دارم و برندارم کمان

شعر شجاعت , شعر در مورد شجاعت , شعر در وصف شجاعت , شعر درباره شجاعت

شعر در مورد بدگمانی

شعر صدف , شعر در مورد صدف , شعر در وصف صدف , شعر درباره صدف

گر از گردش چرخ باشد زمان

بخواهیم کین خود از بدگمان

شعر طناز , شعر در مورد طناز , شعر در وصف طناز , شعر درباره طناز

شعر درباره بدگمانی

شعر شهدا , شعر در مورد شهدا , شعر در وصف شهدا , شعر درباره شهدا

سرش سبز باد و دلش شادمان

از او دور چشم بد بدگمان

شعر علم , شعر در مورد علم , شعر در وصف علم , شعر درباره علم

شعری درمورد بدگمانی

شعر طفل , شعر در مورد طفل , شعر در وصف طفل , شعر درباره طفل

ز عشق من به تو اغیار بدگمان شده اند

کرشمه های نهان را نگاهبان شده اند

شعر ظرفیت , شعر در مورد ظرفیت , شعر در وصف ظرفیت , شعر درباره ظرفیت

شعری درباره بدگمانی

شعر دانش , شعر در مورد دانش , شعر در وصف دانش , شعر درباره دانش

مسکین عاشق چه بدگمان است

هر لحظه اسیر صد گمان است

شعر ضعبف کشی , شعر در مورد ضعبف کشی , شعر در وصف ضعبف کشی , شعر درباره ضعبف کشی

شعر بدگمانی

شعر ربیع الاول , شعر در مورد ربیع الاول , شعر در وصف ربیع الاول , شعر درباره ربیع الاول

شوخ من، گر چه نکته دان افتاد

لیک بسیار بدگمان افتاد

شعر اسب , شعر در مورد اسب , شعر در وصف اسب , شعر درباره اسب

شعر درباره بدگمانی

شعر شیراز , شعر در مورد شیراز , شعر در وصف شیراز , شعر درباره شیراز

بدگمان گر شده باشیم مشورنجه که کس

مهربان شوخ ستمکاره نمانشنیدست

شعر صلوات , شعر در مورد صلوات , شعر در وصف صلوات , شعر درباره صلوات

شعر در مورد بدگمانی

شعر یاسمن , شعر در مورد یاسمن , شعر در وصف یاسمن , شعر درباره یاسمن

من در نفس گدازی واین عشق بدگمان

قفلم هنوز بر لب خاموش میزند

شعر در مورد بدگمانی

خواص عسل طبیعی

اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی

اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی در سایت جسارت

خواص عسل طبیعی ,خواص عسل طبیعی برای پوست,خواص عسل طبیعی برای پوست صورت,خواص عسل طبیعی برای بدن,خواص عسل طبیعی کنار,خواص عسل طبیعی برای صورت,خواص عسل طبیعی چیست,خواص عسل طبیعی بیز,خواص عسل طبیعی کوهستان,خواص عسل طبیعی در بارداری,فواید عسل طبیعی برای پوست,فواید عسل طبیعی برای پوست صورت,خاصیت عسل طبیعی برای پوست,خاصیت عسل طبیعی چیست

اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی

خواص عسل طبیعی , خواص عسل طبیعی برای پوست , خواص عسل طبیعی برای پوست صورت , خواص عسل طبیعی برای بدن

در این مطلب از سایت جسارت با اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

قرآن کریم در دو آیه کلمه عسل را ذکر کرده است، نخست در سوره محمد(ص) آیه ۱۵ که خداوند در ستودن بهشت به نیکوکاران وعده داده است که در آنجا نهرهایی از عسل پاک و ناب روان است و سپس در سوره نحل که خواص شفابخش آن را یادآوری فرموده و در آیه‌های ۶۸ و ۶۹ این سوره در مورد عسل و زنبور عسل چنین می‌فرماید: «وَأَوْحَى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ(نحل/۶۸)؛ ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَهً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (نحل/۶۹). و پروردگار به زنبور عسل الهام کرد که در کوه‌ها و درختان و آنچه (از داربست‌ها) بر می‌افرازند، خانه‌‎هایی بساز. آن‌‎گاه از همه ثمرات بخور، پس در راه‌‎های پروردگارت که (به الهام او برای تو) همواره شده است برو از شکم آن‌ها شربتی با رنگ‌های گوناگون بیرون می‌‎آید که در آن شفایی برای مردم است. بی‌شک در این (کار زنبور عسل) نشانه‌‎ای است (از قدرت خدا) برای مردمی که می‌‎اندیشند.

خواص عسل طبیعی

مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود، خط های ایجاد شده روی صورت را کاهش می دهد و خشکی آرنج و پاشنه پا را برطرف می کند. نرم کننده حاوی عسل، از ایجاد موخوره جلوگیری می کند و باعث براقی مو می شود.روند سوخت و ساز را تسریع می بخشد و باعث کاهش وزن می شود.

در تفسیر آیه ۶۸ سوره «نحل» چنین آمده که پروردگارت به زنبور عسل وحی فرستاد؛ در اینجا لحن قرآن به طرز شگفت‌انگیزی تغییر می‌یابد، در عین ادامه دادن بحث‌ها در زمینه نعمت‌های مختلف الهی و بیان اسرار آفرینش در این سوره، سخن از زنبور عسل و سپس خود عسل به میان می‌آورد، اما شکل یک ماموریت الهی و الهام مرموز که نام وحی بر آن گذارده شده است.

خواص عسل طبیعی برای پوست

مصرف آن با سیر خام، ویروس و عفونت های باکتریایی را از بین می برد.تقویت کننده بینایی و تسکین دهنده گلودرد است و به نوعی شربت سینه محسوب می شود.انرژی زاست، خستگی مفرط را برطرف می کند، میزان هوشیاری ذهن را افزایش می دهد؛ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، ماده مغذی، ویتامین و آنتی اکسیدان های لازم را به بدن می رساند.با بهبود جریان خون رسانی، مانع از بیماری قلبی و آسیب به رگ ها و به خصوص مویرگ ها می شود.عملکرد روده را تنظیم می کند، قولنج و سندروم بی قراری روده ها را درمان می کند خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد.

اثرات دارویی و خواص عسل طبیعی در قرآن و طب سنتی

خواص عسل طبیعی , خواص عسل طبیعی برای پوست , خواص عسل طبیعی برای پوست صورت , خواص عسل طبیعی برای بدن

نخستین ماموریت زنبوران در این آیه ماموریت خانه‌‎سازی ذکر شده است و این شاید به خاطر آن است که مسأله مسکن مناسب نخستین شرط زندگی است و به دنبال آن فعالیت‌های دیگر، امکان‌پذیر است. در آیه ۶۹ سوره «نحل»، دومین ماموریت زنبورعسل شروع می‌شود، چنان که قرآن می‌فرماید: «ما به او الهام کردیم که سپس از تمام ثمرات تناول کن و راه‌هایی که پرودگارت برای تو تعیین کرده، به راحتی بپیما.» سرانجام، آخرین مرحله ماموریت آن‌ها را به صورت یک نتیجه این چنین بیان می‌کند: «از درون زنبوران عسل، نوشیدنی مخصوص خارج می‌شود که رنگ‌های مختلفی دارد.»

خواص عسل طبیعی برای پوست صورت

سوختگی را تسکین می دهد، زخم ها را ضدعفونی می کند، التهاب و درد را کاهش می دهد و روند درمان را تسریع می بخشد.میزان اضطراب را کاهش می دهد و مانند مسکن عمل می کند.آرامش و خواب آرام ایجاد و میزان PH بدن را قلیایی می کند.مانع از شکل گیری تومورهای سرطانی می شود. از سوء هاضمه و رفلکس اسیدی معده می کاهد، زخم های دستگاه گوارش را درمان می کند.

جالب این که دانشمندان از طریق تجربه به این حقیقت رسیده‌اند که زنبوران به هنگام ساختن عسل آن چنان ماهرانه، عمل می‌کنند که خواص درمانی و دارویی گیاهان محفوظ مانده و به عسل منتقل می‌شود. و در ماجرای برنامه زندگی زنبوران عسل و ارمغانی که آن‌ها برای جهان انسانیت می‌آورند، که هم غذاست و هم شفا و هم درس زندگی، نشانه روشنی از عظمت و قدرت پروردگار است، برای جمعیتی که می‌اندیشند.

خواص عسل طبیعی برای بدن

آنزیم های طبیعی موجود در آن، روند هضم غذا را بهبود می بخشد.مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند.خاصیت ضد قارچی دارد.با جویدن موم آن، علایم تب یونجه بهبود می یابد.تشنگی و علایم گرمازدگی را برطرف و سکسکه را متوقف می کند.خاصیت ملین دارد.مخلوط آن با فلفل سیاه و زنجبیل آسم را تسکین می دهد.آب سیر همراه با عسل، فشارخون را کنترل می کند مخلوط عسل، دارچین در آب جوش، در بهبود آرتریت، عفونت مثانه و نفخ معده موثر است. کلسترول مضر را کاهش می دهد و ویروس ها را از بین می برد.

به بیان دیگر تعبیر وحی درباره زنبور عسل به معنای الهام غریزی است که در نهاد این حشره گذاشته شده است. حال با توجه به این که همه موجودات جاندار با هدایت غریزی به زندگی خود ادامه می‌‎دهند، باید دید چه ویژگی در زنبور عسل هست که خدای متعال چنین تعبیری را در خصوص این حشره به کار برده است؟ رسول اکرم(ص) می‌‎فرماید: «مؤمن مانند زنبورعسل است؛ اگربا او کنار بیایی و همکاری کنی او هم سودمند است، اگر از او اندرزی بپرسی او برای تو سودبخش است، اگر درکنار او بنیشینی برای تو سودآور است، همه چیز او سودمند است چون همه چیز زنبورعسل سودمند است.»

خواص عسل طبیعی کنار

روند پیری را کند، قدرت شنوایی را تقویت و بوی بد دهان را رفع می کند.استفاده موضعی از مخلوط عسل، دارچین و روغن زیتون داغ مانع از ریزش مو می شود و دندان درد را نیز متوقف می کند.توجه داشته باشید عسل حاوی هاگ های قارچ است و سیستم ایمنی بدن نوزادان توان مقابله با آن را ندارد. لذا نوزادان زیر یک سال نباید تحت هیچ شرایطی عسل مصرف کنند.

خواص عسل طبیعی

آلو سیاه خشک

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها در سایت جسارت

آلو سیاه خشک ,آلو سیاه خشک شده,کالری آلو سیاه خشک,طرز تهیه آلو سیاه خشک,خواص آلو سیاه خشک شده,خاصیت آلو سیاه خشک,فرآوری آلو سیاه خشک باکیفیت,قیمت آلو سیاه خشک,فرآوری بهترین آلو سیاه خشک باکیفیت,صادرات بهترین آلو سیاه خشک باکیفیت,خواص الو سیاه خشک

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

آلو سیاه خشک , آلو سیاه خشک شده , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

در این مطلب از سایت جسارت به خواص استفاده از خرما و فشار خون را کاهش دادن می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف یک چهارم فنجان آلوسیاه خشک یا تقریبا ۴ عدد از آن، حاوی ۱۲ درصد از نیاز روزانه به فیبر، ۳۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین K و ۹ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم است. فیبر باعث کاهش کلسترول شده و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی و افزایش حس سیری را به همراه دارد. از طرفی مانع از یبوست و بیماری های گوارشی خواهد شد. ویتامین K موجود در این ماده غذایی برای ساخت استخوان های قوی و انعقاد خون ضروری بوده، همچنین پتاسیم نیز برای کارکرد درست سیستم عصبی و ماهیچه ای و محدود کردن افزایش فشار خون ناشی از مصرف زیاد سدیم مورد نیاز است.

آلو سیاه خشک

درست کردن آلو خشک در خانه خیلی راحت و از نظر اقتصادی به صرفه ست.  آلوهایی رو که برای خشک کردن انتخاب میکنین بهتره که گوشتی و شیرین باشه و معمولن همه ی آلوها رو می تونیم خشک کنیم از آلو سیاه گرفته تا قطره طلا. آلوها رو به هر میزان که آماده کردین برای خشک کردن، بعد از شستن و چیدن دم هاشون کنار میذاریم. یک قابلمه متناسب با اندازه آلوها برداشته و با مقدار مناسب آب میذاریم جوش بیاد، ۲ قاشق روغن هم بهش اضافه می کنیم. اگر بافت آلوها نرمه بعد از جوش آمدن آب آلوها رو داخل قابلمه ریخته و زیر گاز رو خاموش میکنیم اما اگر بافت آلو سالم و له شده نیست اجازه میدیم آلوها ی جوش بخوره و بعد از روی حرارت برمیداریم.

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

آلو سیاه خشک , آلو سیاه خشک شده , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

برای محدود کردن خطر پوکی استخوان، از آلوسیاه خشک بیشتر استفاده کنید. با توجه به مجله انگلیسی تغذیه، این ماده غذایی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرده و باعث افزایش تراکم موادمعدنی استخوان می شود. همچنین براساس مجله بررسی تحقیقات سالمندی در امریکا، مصرف آلوسیاه خشک نه تنها باعث کاهش از دست دادن استخوان می شود بلکه تراکم مینرالی از بین رفته را نیز احیا می کند.

آلو سیاه خشک شده

بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد، میبینین که پوست آلوها جمع شده و ترک خورده حالا به راحتی میتونین پوست آلوها رو جدا کنین و در سینی یا آبکش بچینین و روش به دلخواه کمی نمک یا شکر بپاشین و اجازه بدین جلوی آفتاب خشک بشه.  دقت کنین که اگر ۲ روز میخواین جلوی آفتاب باشه روز دوم آلوها رو پشت و رو کنین و اگر آفتاب خیلی تیزه این زمان رو کمتر کنین در غیر این صورت تمام بافت آلو خشک میشه و تقریبن هسته های آلو فقط میمونه ! اگر تو آپارتمان زندگی می کنین و فضای کافی برای استفاده از آفتاب ندارین میتونین آلوها رو جلوی باد پنکه خشک کنین.

طرز تهیه آلو سیاه خشک در خانه و خواص آن برای دیابتی ها

آلو سیاه خشک , آلو سیاه خشک شده , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

مصرف روزانه ۳ تا ۶ عدد آلوخشک سیاه در کاهش فشارخون موثر است. همچنین براساس مجله امریکایی تغذیه و موادغذایی، مصرف آلوسیاه خشک ممکن است اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول بد را به حداقل برساند که به کاهش التهاب در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.

کالری آلو سیاه خشک

آلوسیاه خشک به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد، برای بیماران دیابتی و رژِیم های لاغری مناسب است. مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش حجم غذای دریافتی کمک می کند. آلوسیاه خشک مقدار بالایی فیبر، سوربیتول و فروکتوز دارد، اما باعث افزایش سریع سطح قندخون یا سطح انسولین بعد از مصرف نشده و انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است. همچنین هر عدد آلو سیاه خشک ۲۴ کالری و۵.۷ گرم کربوهیدرات دارد.

آلو سیاه خشک