سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

برگ بو چیه

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی در سایت جسارت

برگ بو چیه ,برگ بو چیست,برگ بو چیست,درخت برگ بو چیست,گیاه برگ بو چیست,خواص برگ بو چیست,برگ بو برای چیست,خاصیت برگ بو چیست,منظور از برگ بو چیست

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

برگ بو چیه , برگ بو چیست , برگ بو چیست , درخت برگ بو چیست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند. ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

برگ بو چیه

برگ بو با نام علمی لائوروس نوبیلیس گیاهی خوشبو و همیشه‌سبز است که اصل آن از منطقهٔ مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود. در متون قدیمی‌تر برای برگ بو نام‌های دیگری نیز استفاده می‌شد که از آن جمله‌اند: غار، حب‌الغار، شجرالغار، دهم، دهمست، رند، عمار، و ذاقی. برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد. در بسیاری جاها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفادهٔ اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.

برگ بو فواید زیادی در مقابله با انواع سرطان‌ها دارد. منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند. دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد. آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند. ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند. اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود. آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است.

برگ بو چیست

طبع آن گرم و خشک است و از برگ‌های این گیاه روغنی تهیه می‌شود که به آن حب الغار گفته می‌شود و در پزشکی کاربردهای فراوانی دارد. خواص دارویی برگ بو عبارتند از: ویتامن C که در دفع رادیکال‌های آزاد وتقویت سیستم ایمنی بدننقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این گیاه است. ویتامین A موجود در برگ بو به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد. وجود تعدای از ویتامین‌های ب‌کمپلکس در برگ بو در سنتر آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد. برای از بین بردن لکه‌های کبود خون مردگی با روغن حب الغار موضع را مالش دهید. (طرز تهیه روغن حب ‌الغار: میوه و برگ آن را در آب بپزید و بگزارید تا سرد شود. قشری که روی آب را می‌گیرد برداشته و بادو برابر وزن آن روغن زیتون مخلوط کنید و با حرارت غیر مستقیم (بن‌ماری) جوشانده تا آب آن تبخیر شود و روغن بماند.) برای تسکین درد کمر و مفاصل، تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی ماهیچه‌ها با روغن حب‌الغار ماساژ دهید.

این گیاه استفاده‌ی گیاهی و دارویی زیادی دارد. در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند. برگ بو در مورد گریپ و یا عفونت روده ای ضد عفونی کننده خوبی است. برای درمان برونشیت مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کرده آن که با جوشاندن 3 برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کاهش می‌دهد. – دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید.

برگ بو چیست

جهت رفع حواس‌پرتی و تقویت حافظه روغن حب الغار را به شقیقه‌ها بمالید و با روغن از مهره‌های گردن تا کمر را ماساژ دهید. جهت رفع دل‌ پیچه میوه گیاه برگ بو را سائیده حدود ۱۰ میلی‌گرم مصرف شود. جهت خردکردن سنگ مثانه از میوه این گیاه می‌توان استفاده کرد. برای سرماخوردگی از دم کرده برگ‌های این گیاه می‌توان استفاده کرد. دم کرده برگ‌های گیاه برگ بو برای عفونت‌های روده‌ایمفید می‌باشد. استفاده از چند قطره روغن برگ بو و اضافه کردن آن به شامپو به رفع شوره سر کمک می‌کند. نوشیدن دو تا سه فنجان برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است، همچنین از دیگر خواص برگ بو جلوگیری از تخمیر غذا در معده است به نحوی که دم کرده ان هضم غذا را آسان و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند. ماساژ دادن با روغن برگ بو ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز و دردهای عمومی را تسکین می دهد.

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

برگ بو چیه , برگ بو چیست , برگ بو چیست , درخت برگ بو چیست

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

درخت برگ بو چیست

عوارض برگ بو : با وجود گسترده بودن خواص برگ بو همانند سایر گیاهان دارویی از این گیاه نیز نباید زیاد استفاده کرد (بیش از چند برگ در غذا) در غیر این صورت باعث ایجاد مسمومیت می‌شود، همچنین خطر سقط جنین ناشی از این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن ان بر حذر باشند.

برگ بو چیه

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود در سایت جسارت

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است ,قهوه سبز برای لاغری خوب,خواص قهوه سبز برای لاغری,مصرف قهوه سبز برای لاغری,خوردن قهوه سبز برای لاغری,قهوه ی سبز برای لاغری,مضرات قهوه سبز برای لاغری,قهوه سبز برای لاغری خوب است,ایا قهوه سبز برای لاغری مناسب است,آیا قهوه سبز برای لاغری خوب است,ایا قهوه سبز برای لاغری خوبه,قهوه سبز برا لاغری خوبه,قهوه سبز واسه لاغری خوبه,ایا قهوه سبز برای لاغری موثر است,خواص قهوه سبز لاغری,خواص قهوه سبز در لاغری,فواید قهوه ی سبز برای لاغری,خواص قهوه سبز و لاغری,خواص قهوه سبز برا لاغری,خواص قهوه سبز جهت لاغری,فواید قهوه سبز لاغری,خاصیت قهوه سبز لاغری,فواید قهوه سبز در لاغری,طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری,میزان مصرف قهوه سبز برای لاغری,چگونگی مصرف قهوه سبز برای لاغری,مقدار مصرف قهوه سبز برای لاغری,بهترین روش مصرف قهوه سبز برای لاغری,نحوه خوردن قهوه سبز برای لاغری,طریقه خوردن قهوه سبز برای لاغری,زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری,طرز خوردن قهوه سبز برای لاغری,قهوه ی سبز لاغری,طرز مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,قهوه ی سبز و لاغری,قهوه ی سبز برای لاغری,خواص قهوه ی سبز برای لاغری,طریقه ی مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,نحوه ی مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,طرز استفاده از قهوه ی سبز برای لاغری,مضرات قهوه سبز لاغری

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که  اضافه وزن و چاقی بعنوان یکی از معضلات بهداشتی در سرتاسر دنیا بشمار می‌رود و گروه بسیار زیادی از مردم دنیا را شامل می شود. کاهش وزن برای کسانی که اراده ی زیادی برای رعایت رژیم های کم کالری ندارند بسیار دشوار به نظر میرسد و شاید غیر ممکن باشد و به همین علت این افراد همواره بدنبال راههای سریع, مطمئن و در عین حال بدون زحمت برای کاهش وزنی هستند که در طول سالیان مدید در پیکر آن‌ها ریشه دوانده است.اما اصولا این کار نشدنی است و تلاش برای لاغری بسیار مهم است و بدون تلاش و یک شبه نمی شود لاغر شد.اما در این راه عواملی هستند که باعث می شوند شما سریعتر به هدفتان برسید. پس کافی است این مقاله را بخوانید تا کاملا با قهوه سبز که به شما برای لاغر شدن کمک می کند آشنا شوید

چگونه عصاره قهوه سبز بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد؟

در واقع عصاره قهوه سبز از جذب شدن قند درون نشاسته غذاها جلوگیری می‌نماید  همچنین کالری دریافتی را به ویژه بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. از طریق جلوگیری از جذب گلوکز، هم BMI و هم چربی بدن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین اسید کلوروژنیک از جذب چربی در روده جلوگیری می‌کند و متابولیسم چربی را در کبد افزایش می‌دهد.مطالعات نشان داده اند که قهوه ی معمولی پس از عملیات حرارتی و دم کردن، دارای خواص بسیار مفید بوده و نوشیدن آن برای انسان بسیار پرفایده می باشد. قهوه ی سبز، حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه ی سیاه بوده و در نتیجه، حالت اسیدی آن، کمتر است. این خاصیت باعث می شود قهوه ی سبز به بیماران با فشار خون بالا و کسانی که در حال مبارزه با اضافه وزن هستند، کمک فراوانی کند.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

خواص قهوه سبز

نکته قابل توجه این است که دانه قهوه سبز اشتها را کم میکند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریع‌تر می‌کند. با سوزاندن چربی، عضلاتتان به طور طبیعی بیشتر مشخص می‌شوند و البته قهوه سبز به دفع سموم بدن کمک می‌نماید.قهوه سبز ، دانه های قهوه قبل از برشته شدن هستند که با برشته شدن به رنگ قهوه ای روشن تا تیره تبدیل می شوند .نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز در صورتی که به انواع قهوه حساسیت نداشته باشید بسیار مفید می باشد و به لاغری شما کمک می کند

قهوه سبز برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.چاقی یکی از مشکلاتی است که این روزها افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند.خیلی ها را می بینیم که در آرزوی لاغرشدن هستند و رژیم های سخت و ورزش های سنگین را انجام میدهند ولی باز هم نمی توانند به آنچه که می خواهند برسند. در مقابل این روش ها باید روشی را به کار بگیریم که بتواند در سوختن چربی ها و لاغر کردنمان موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.در حال حاضر راهکارهای مختلف و زیادی برای کنترل وزن بکار گرفته می‌شود ومکمل های بسیار متنوعی برای کاهش وزن تحت عنوان “کمک لاغری” توسط شرکت‌های دارویی به فروش می‌رسند.

تاثیر قهوه سبز برای لاغری

شاید تا به حال اسم قهوه ی سبز را شنیده باشید که به عنوان یک قهوه موثر در کاهش وزن که می تواند به شما کمک کند.عصاره قهوه سبز  به عنوان یکی از مکمل های است که برای کاهش وزن بسیار معرفی می شود.GCE  در قهوه خام یا قهوه ی سبز وجود دارد البته در قهوه های معمولی نیز دیده می شود ولی در برشته کردن آن بیشترین خواص خود را از دست می دهد.زمانی که قهوه برشته می شود و برای فروش آماده می گردد به رنگ قهوه ی تبدیل می شود ولی دانه های قهوه بصورت طبیعی و خام رنگ سبز دارند.قهوه ی سبز و ماده های موثری با نام کلروژنیک که در آن وجود دارد می توان سبب پیشگیری از بیمارهای متفاوتی شود که می توان در این رابطه به بیماری های مانند دیابت، سنگ کیسه صفرا ، فشار خون ، بیماری های کبدی و…. اشاره کرد.میزان کافئینی که در قهوه ی سبز وجود دارد از قهوه ی معمولی کمتر است و عوارضی که از کافئین می توانند ناشی شوند در قهوه ی سبز کاهش پیدا می کنند و در مقابل کلروژنیک اسید زیادی در قهوه سبز وجود دارد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

یکی از این مکمل‌ها که شاید نام آن را زیاد شنیده باشید, عصاره قهوه سبز یا GCE) Green Coffee Extract) می‌باشد. GCE در قهوه سبز یا قهوه خام موجود است. اگرچه در قهوه‌های معمول هم وجود دارد ولی بیشتر عصاره آن طی فرایند برشته کردن از بین می‌رود. در واقع, دانه‌های قهوه بطور طبیعی سبز رنگ هستند اما بطور معمول قبل از بفروش رسیدن برشته می‌شوند وبه رنگ قهوه ای در می‌آیند.

قهوه سبز و لاغری

مصرف کافئین سبب می شود که چربی های ذخیره شده در بدن سوزانده شوند.البته این چربی سوزی در صورتی اتفاق می افتد که بدن بعد از مصرف آن دارای تحرک های مناسبی باشد. همچنین در تحریک متابولیسم بدن نیز تاثیرات جزئی پدید می آورد. به بیانی دیگر این تحریک ها و تاثیرات کمک می کند تا میزان کالری بیشتری سوزانده شود ولی این میزان به قدری زیادی نخواهد بود. پژوهش های متنوعی انجام شده که نشان میدهد اسید کلروژنیک می تواند تاثیرات مشابهی را در بدن پدید بیاورد.امروزه می بینیم که در مکمل های لاغری از اسید کلروژنیک به عنوان یک عصاره بدون کافئین سبز  استفاده می کنند.مصرف این نوع قهوه سبب بالا رفتن میزان ضربان قلب شده و در نهایت کمی فشار خون را بالا می برد. البته افراد در مقابل این ماده دارای حساسیت های مختلفی هستند و در بدن افراد نیز سرعت دفع آن هم با سرعت های مختلفی صورت می گیرد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

جالب است بدانید اثر قهوه سبز و ماده موثر موجود در آن ماده ای به نام کلروژنیک اسید است، که بر اساس مطالعات متعددی که صورت گرفته این ماده به عنوان پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشار خون و یبوست و …. معرفی شده است.

قهوه سبز برای لاغری بهنر است

همانطور که پیش تر بیان کردیم کافئین سبب می شود که چربی سوزی بیشتری صورت بگیرد و به بیانی دیگر مانع ذخیره چربی شده و البته قهوه ی های که دارای کافئین نیستند تاثیر آن چنانی بر روی لاغری نداشته اند. اما با این حال قهوه ی سبز از کل کافئینی که در قهوه ی معمولی وجود دارد حدود بیست درصد می باشد و در کل اینگونه نتیجه می گیریم که نتایج در قهوه ی معمولی نسبت به قهوه ی سبز بیشتر می باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

از مدت ها پیش مشخص شده است که مصرف کافئین باعث سوزاندن چربی های ذخیره شده می شود؛ البته به شرطی که کمی بعد از مصرف آن تحرک بدنی مناسب داشته باشید. این ماده همچنین به تحریک جزئی متابولیسم بدن نیز کمک می کند؛ یعنی اینکه به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند البته این میزان چندان بالا نیست. نتایج پژوهش های اخیر نیز نشان می دهد که اسید کلروژنیک تأثیری کمابیش مشابه دارد. امروزه کارخانجات داروسازی اسوتول (نام تجاری اسیدکلروژنیک) را که یک عصاره ی بدون کافئین سبز است در ترکیب مکمل های لاغری گنجانده اند.

چگونه قهوه سبز برای لاغری را مصرف کنیم ؟

قهوه ی سبز به صورت دانه های قهوه ی معمولی به فروش می رسند که شما می توانید آنها را خریداری نمایید. قهوه جوش خودتان را آماده کنید و به ازای هر فنجان آب باید یک قاشق چای خوری قهوه سبز را اضافه کنید و اجازه بدهید تا قهوه ی تان دم بکشد. معمولی برای اماده شدن غذا یک ربع دقیقه (۱۵ دقیقه) زمان لازم است. بعد از اینکه قهوه تان آماده شد آن را از صافی رد کنید و نوش جان نمایید.طعمی که این قهوه دارد با قهوه ی معمولی متفاوت است و شما در زمان مصرف قهوه ی سبز از خوردن نوشیدنی های دارای کافئین و یا مواد غذایی دوری کنید.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

علت اصلی اثرات کاهش وزن قهوه معمولی به دلیل محتوای کافئین آن می‌باشد و مطالعات نشان می‌دهند که قهوه‌های بدون کافئین اثری بر تناسب اندام و لاغری ندارند؛ زیرا این کافئین است که مانع از ذخیره چربی‌ها می‌شود، سطح انرژی در دسترس بدن را افزایش می‌دهد و نیز باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن می‌گردد و تمام این موارد در کنار هم علت اثرات چربی سوزی قهوه معمولی می‌باشد. اما قهوه سبز 20 درصد از کل کافئین موجود در قهوه معمولی را دارا می‌باشد و در نتیجه نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیندهای چربی سوزی موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری مناسب است

در مراکز فروش معتبر نیز مکمل های قهوه ی سبز به صورت قرص یا کپسول به فروش می رسند. البته پیش از اینکه اقدام به مصرف نمایید حتما  از یک مشاور تغذیه و پزشک کمک بگیرید و چند مکمل را با یکدیگر به صورت همزمان مصرف نکنید.عده ی از افراد که به کافئین حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری برای مصرف عمل کنند و ممکن است عوارضی نیز مانند استرس، تپش قلب و … را به دنبال داشته باشد.در واقع نتیجه می گیریم برای رسیدن به لاغری و چربی سوزی و کاهش دریافت کالری هیچ روشی نیست که بتواند یک شبه معجزه کند. شما باید فعالیت و تحرک های لازم را داشته باشید و همچنین به صورت اصولی و انجام رژیم های مناسب به تناسب اندام برسید.

قهوه سبز برای لاغری

مصرف و خواص آلو بخارا در بارداری و درمان یبوست در بارداری

مصرف و خواص آلو بخارا در بارداری و درمان یبوست در بارداری

خواص آلو بخارا در بارداری,خواص آلو بخارا در دوران بارداری,خاصیت الو بخارا در بارداری,آلو بخارا در بارداری,خوردن آلو بخارا در بارداری,مصرف آلو بخارا در بارداری,آلو بخارا و بارداری,آلو بخارا در دوران بارداری,خاصیت الو بخارا در بارداری,مصرف آلو بخارا در دوران بارداری,آلو بخارا بارداری,خوردن آلو بخارا در دوران بارداری,خوردن آلوبخارا در دوران بارداری,عوارض آلو بخارا

خواص آلو بخارا در بارداری , خواص آلو بخارا در دوران بارداری , خاصیت الو بخارا در بارداری , آلو بخارا در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به مصرف و خواص آلو بخارا در بارداری و درمان یبوست در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. آلو بخارا یکی از بی نظیرترین خوراکی ها است که در بارداری خوردن آن توصیه می شود.این آلو اختلالات گوارشی را از بین می برد و ویتامین c کافی به بدن شما می رساند .به سلامتی قلب و عروق شما کمک می کند و سلولهای سرطانی را از بین می برد و باعث بهبود جریان خون می شود و برای لاغری مفید است و دشمن دیابت است و باعث بهتر شدن دستگاه ایمنی در برابر بیماری ها می شود و استخوانها را محکم می کند و منیزیم و فولیک اسید بدنتان را فراهم می کند

شاید برایتان جالب باشد که آلو دارای ویتامینهایی چون A ، ب ، ب 2 ، پ ، و ث می‌باشد و مواد معدنی چون آهن، کلسیم ، فسفر ، منیزیم، منگنز، فلوئور و گوگرد دارد.نقش اصلی آلو بخارا در بدن قوی تر شدن بدن در برابر بیماریها می باشد.خوردن این آلو باعث بیشتر شدن مقاومت عمومی بدن در  برابر بیماری ها می شود

آلو بخارا

آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.در نقطه مقابل، مواد لبنی گرفته شده از شیر گاو قرار دارد که به دلیل رسوب کلسیم و ایجاد التهاب در مفاصل، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.همچنین فیبر بالای موجود در آلوبخارا برای کاهش وزن، منیزیم آن برای بهبود قند خون و پایین آوردن آن و نیز کاهش اشتها مؤثر است.علاوه بر این، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا در این میوه خشک عملکرد را بهبود می‌بخشد و سلامت استخوان‌ها و قدرت بدنی را بالا می‌برد.

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

خواص آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید در دوران بارداری میل کنید. خوشبختانه آلو بخارا دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد.

مزیت های خوردن آلو بخارا در دوران بارداری : ۱ – از یبوست پیشگیری می کند و به حرکت روده کمک می کند  وقتی باردار هستید، احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن تولید می کند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می کند. همین امر موجب یبوست می شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی می کند . پروژسترون باعث شل شدن عضلات می شود . ۲ – پیشگیری از کم خونی و افزایش سطوح آهن بدن  آهن یکی از مواد مغذی اصلی می باشد که برای رشد مناسب جنین ضروری می باشد. وقتی باردار هستید، نیاز بدن شما به آهن افزایش می یابد. باید برای مبارزه با کم خونی میوه هایی مانند آلو بخارا را وارد رژیم غذایی خود کنید . خوردن آلو بخارا از بروز کم خونی در طول بارداری پیشگیری می کند .

خواص آلو بخارا در بارداری , خواص آلو بخارا در دوران بارداری , خاصیت الو بخارا در بارداری , آلو بخارا در بارداری

برای درمان تصلب شرائین از خیس کرده آلو صبح ناشتا استفاده کنند. 10 عدد آلو در یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه شود و در صبح ناشتا میل کنند.

خواص آلو بخارا در دوران بارداری

۳ – کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی  آلو حاوی پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین به مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک می کند. بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در موجود در آلو به رشد رشد چشم جنین کمک می کند . ۴ – پیشگیری از درد مفاصل  شاید در طول دوران بارداری درد مفاصل و گرفتگی عضلات را تجربه کنید . خوردن آلو بخارا از درد مفاصل و گرفتگی عضلات در دوران بارداری پیشگیری می کند و یا از علائم آن می کاهد . ۵ – درمان تهوع  خوردن آلو بخارا در طول بارداری می تواند از حالت تهوع در دوران بارداری پیشگیری کند . خوردن بیش از حد آلو بخارا ممکن است باعث اسهال شود .

خواص آلو بخارا در بارداری

زالزالک در طب سنتی

آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی , فواید و مضرات زالزالک در طب سنتی , زالزالک و طب سنتی ,

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زالزالک که یک گیاه ضد نارسائی قلبی و کاهش دهنده فشارخون است، دارای خاصیت ضد اضطراب نیز می باشد. در یک مطالعه دوسوکور راندم همراه با گروه کنترل و دارونما اثربخشی عصاره گیاهی زالزالک در درمان اختلالات ناشی از اضطراب برروی 264 نفر مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که این دارو در درمان اضطراب کاملاً مؤثر است و برای از بین بردن استرس و اضطراب امروزه در سراسر جهان مورد استفاده می باشد بنابراین کسانی که ناراحتی اعصاب دارند یا دچار استرس و اضطراب بیش از حد می شوند باید توجه داشته باشند که خوردن زالزالک در درمان بیماری انها بسیار مفید است

زالزالک در طب سنتی

زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است.گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از  آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. زالزالک و یا کویج با نام علمی Crataegus aronia یکی از گیاهانی است که در ایران از جمله در بلندی‌ های بالای 2500 متر در استان کهکیلویه و بویراحمد، استان اصفهان به خصوص شهرستان نجف آباد می ‌روید. این گیاه دارای دو نوع سفید و قرمز می باشد.بهترین زالزالک برای خوزستان است و شهر درفول بهترین زالزالک را دارد

( کویج ) ؛ داراى مواد معدنى گوناگون، ویتامین ها، مقدار زیادى تانن و کلسیم ، ترشى آلى ، پکتین ، مازو ، اسید تارتریک ، اسید مالیک ، روغن چرب، قندهاى گلوکز، فروکتوز می باشد.بهتر است بدانید که بسیار قابض و در درمان اسهال خونی مؤثر می باشد. زالزالک براى تقویت قلب و معده بسیار توصیه شده است.جالب است بدانید که برای معالجه بیماران مبتلا به فعالیت نامنظم قلب کاربرد دارد.زالزالک میوه ای است که در مواقع کم خونى و سل اثر خوبی دارد.خاطر نشان می کنیم که برای روماتیسم و مبتلایان به ورم روده مفید می باشد.

زالزالک ، خواص زالزالک قرمز , زالزالک وحشی

زالزالک چیست

این میوه دارای خواص زیاد کننده اشتها می باشد. برای درمان قطره قطره آمدن ادرار توصیه شده است.اصولا شربت آن همراه با شکر سرخ ، براى رفع سردرد شدید مفید می باشد.بهتر است بدانید که گل آن ، ضد تشنج بوده و حرکات نامنظم قلب را تنظیم مى کند. داروى مفید و خاصى بر ضد تپش قلب و ضربان شدید آن می باشد.زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد و یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در آن عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. در نتیجه فعالیت این آنتی‌اکسیدان‌ها، گرفتگی عروق کاهش می‌یابد و غذا رسانی به سلول‌های قلبی تسهیل می‌شود، در نتیجه منجر به بهبود جریان خون قلبی و نهایتاً بهتر شدن عملکرد ماهیچه‌های قلب می‌گردد که خستگی را کاهش می‌دهد و بسیاری از دردهای آنژینی را تسکین می‌بخشد

این میوه اگر چه جثه ‌ای کوچک دارد ولی بسیار پُرفایده و مغذی است و به رنگ ‌‌های زرد و نارنجی در اکثر نواحی معتدل می‌ روید.

رسیده ی این میوه، شیرین، گوشتی و دارای هسته ‌های زرد رنگ فراوان است که اگر با احتیاط مصرف نشود هسته‌ های آن می ‌تواند قاتل دندان‌‌ های شما باشد.

زالزالک موجود در ایلام از نوع زرد بوده و تا ۸ متر ارتفاع دارد و میوه آن عموماً در ایلام زردرنگ است و چای آن آرام‌بخش است،

بنابراین افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می‌شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.

خواص شگفت انگیز زالزالک در طب سنتی برای قلب

زالزالک علاوه بر ویتامین‌ های A ، B، C و تانن دارای کلسیم و مختصری پکتین است که برای تقویت قلب و معده بسیار توصیه می ‌شود.

مهم‌ ترین اثر زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می ‌کند.

در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا آلمان برای درمان بی ‌نظمی ضربان قلب از گیاه زالزالک استفاده می ‌شود.

همچنین زالزالک در درمان آنژین و تصلب شرایین(سفت شدن دیواره رگ‌ ها)‌ بسیار کاربرد دارد. 

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

زالزالک در فرایند سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و کالری اضافی تحمیل‌شده بر بدن را از بین می‌برد. در نتیجه برای اهداف کاهش وزن و لاغری مناسب می‌باشد.

خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره ی زالزالک در طب سنتی

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که زالزالک آنتی ‌اکسیدان بسیار قوی محسوب شده و می‌ تواند به عنوان یک مکمل غذایی مقوی عمل کرده و در تنظیم وزن، گلوکز خون و التهاب نقش داشته باشد.

محققان آمریکایی طی بررسی‌ هایی که روی زالزالک انجام دادند، دریافتند این میوه به خاطر داشتن مقادیر بالایی از مواد آنتوسیانین، بسیار مفید است و

در رنگ های مختلف این میوه آنتوسیانین های زیاد و متفاوتی یافت می ‌شود که دانه‌ های زالزالک را از فشار اکسایشی نور خورشید حفظ می ‌کنند.

خوردن زالزالک بدن ما را از موقعیت ‌های زیان ‌آور مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی و رادیکال ‌های آزاد حفظ می کند.

به عبارتی تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف زالزالک در درمان برخی بیماری ‌ها، از سرطان گرفته تا چاقی، اثر مثبت می گذارد و

این تاثیر به دلیل خواص ضد‌ التهابی ماده ی آنتوسیانین موجود در آن است، به طوری که ثابت شده بسیاری از بیماری ‌ها به دلیل التهاب‌ های کنترل نشده ‌ای است که دامنگیر ما می ‌شود.

مواد موجود در زالزالک قند خون و عملکرد انسولین خون را بهبود می ‌بخشد.

یکی از مواد مفید موجود در زالزالک فلاونوییدهایی می ‌‌باشند که نسبت به رنگ میوه شدت اثرات آنتی ‌اکسیدانی آن ها تغییر می ‌کند.

میوه‌ های قرمزرنگ دارای اثر قوی، صورتی اثری ضعیف و زرد اثر ضعیف ‌تری دارند.

به نقل از Sience Daily، محققان در زمینه ی تاثیر زالزالک و خواص آن، تحقیقات خود را روی موش ‌هایی انجام دادند که از پیش مبتلا به دیابت بودند.

در انتها محققان به این نتیجه رسیدند موش‌ هایی که مخلوط آب و عصاره زالزالک مصرف کرده بودند، نسبت به گروه دیگر، از کاهش وزن بیشتر،

چربی کم‌ تر ، قند خون و تر ی‌گلیسیرید پلاسمای پایین ‌تر و چربی LDL کم‌ تری برخوردار بودند.

این تغییرات در انسان ‌ها باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی می شود و مشکلات التهابی را کاهش می دهد.

خواص زالزالک در طب سنتی

ولیک یا همان زالزالک وحشی د‌ر مناطق جنگلی ایران به ویژه در مازندران به وفور یافت می‌شود و

بسته به رنگ میوه ولیک سیاه و ولیک سرخ در این مناطق دیده می‌شود.

سرخ ولیک یا ولیک سرخ مزه و طعم خاصی ندارد ولی سیاه ولیک یا ولیک سیاه خوشمزه (ترش و شیرین) است.

ولیک یا زالزالک وحشی د‌ر کتاب‌های طب سنتی «خفچه» و «زعرورالاد‌ویه» و د‌ر بعضی کتاب‌ها هم «تفاح ‌بری» نامیده شد‌ه است.

ولیک د‌رختچه‌ای و از خانواد‌ه خانواده گل سرخ است.

میوه ولیک را سرشار از ویتامین C، ملین، مقوی معد‌ه و بازکننده گرفتگی‌ها و محرک می‌د‌انند‌.

زغال میوه ولیک -میوه را می‌سوزانند‌ که زغال شود- زغال گیاهی بسیار مفید‌ است و برای معالجه سوء‌هاضمه و به ویِژه برای بند‌ آورد‌ن اسهال بسیار نافع است.

حکمای طب سنتی ایران، ولیک را از نظر طبیعت سرد‌ وخشک می‌د‌انند‌ و از پوست د‌رخت به عنوان تب‌بر استفاد‌ه می‌کنند‌.

به طور کلی، د‌م کرده گل‌های ولیک و یا گرد‌ گل خشک شد‌ه آن به مقد‌ار پنج تا هشت گرم د‌ر روز برای ضعف قلب، آنژین، ورم آئورت،

اختلالات عصبی از جمله نگرانی، بی‌خوابی، سرگیجه، احساس صد‌ا د‌ر گوش و نظایر آن مفید‌ است.

میوه تازه ولیک د‌ارای سیتریک اسید‌، تارتاریک اسید‌ و کراتگوس اسید‌، پکتین، روغن چرب، قند‌های گلوکوز و فروکتوز است.

در هسته آن ماده آمیگرالین و امولین وجود دارد. ولیک حاوی اکسالیک اسید است و ساقه‌های جوان آن حاوی گلوکوید و عامل تلخ‌کننده آن کراتگین است.

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش‌های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی‌ها کمک می‌کند.

دیابت و زالزالک در طب سنتی

نتایج یک پژوهش نشان داد: مصرف خوراکی زالزالک در دیابت قندی باعث کاهش گلوکز و LDL کلسترول سرم می ‌شود.

این مطالعه با اثر مصرف خوراکی سرشاخه‌ ی زالزالک بر غلظت گلوکز و لیپید‌های سرم و تراکم سلول ‌های بتا در موش ‌های صحرایی دیابتی توسط دکتر مهرداد روغنی،

عضو گروه فیزیولوژی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد بررسی شد.

یافته‌ های این مطالعه حاکی است در گروه دیابتی درمان شده با گیاه، غلظت گلوکز سرم به طور معنی ‌دار در هفته‌ های سوم و ششم کمتر از گروه دیابتی بود.

کاهش سطح گلوکز و لیپید‌های سرم در بیماران دیابتی با استفاده از گیاهان دارویی از اهمیت زیادی برخوردار است. خلاصه ی این پژوهش در مجله ی غدد درون ریز و متابولیسم ایران انجام شد

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

زالزالک اگر به خوبی خشک شود تنها مقداری از ویتامین C ی خود را از دست می ‌‌دهد ولی دیگر ترکیبات شیمیایی خود را حفظ می ‌کند.

لذا برای نگهداری زالزالک خشک باید آن را در محلی که هوایش دائما عوض می ‌شود نگه داشت.

دیگر خواص زالزالک در طب سنتی

– این میوه به علت غنی بودن از اسید تارتاریک و اسید مالیک نیز در مواقع کم‌ خونی و سل اثر نیکویی دارد.

– زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است بسیار قابض بوده و می ‌توان آن را جهت درمان اسهال‌ های خونی به کار برد.

-البته نوع کوهی آن قابض ‌تر از سنجد است و از خونریزی معده نیز جلوگیری می‌ کند.

-رنگ زرد و صورتی این میوه در بدن تبدیل به ویتامین A می ‌شود و اشتها را زیاد می ‌کند.

-البته این میوه را وقتی که کاملا رسیده و رنگ انداخته مصرف کنید تا دچار ناراحتی ‌های گوارشی ناشی از خام بودن میوه نشوید.

زالزالک در طب سنتی

جوانه گندم

خواص جوانه گندم برای پوست صورت و طرز تهیه جوانه گندم

در این مطلب از سایت جسارت به خواص جوانه گندم برای پوست صورت و طرز تهیه جوانه گندم می پردازیم

خواص جوانه گندم

بهتر است بدانید که جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌ها به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند. این درحالی است که جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامین A  می باشد و مصرف آن برای خانواده ها ضروری است .شاید برایتان جالب باشد که جلوگیری از سرطان با مصرف ویتامین b17 که بیشتر در مغز زردآلو و هلو و وانه گندم هست امکان پذیر است

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه ی گندم در درمان مشکلات پوستی تأثیر بسیار دارد. توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشک آن به صورت ماسک استفاده کنید.

جوانه گندم در بارداری

در واقع ویتامین A موجود در این جوانه سبب افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو می گردد.از سوی دیگر مصرف جوانه ی گندم خستگی مفرط، ضعف و بی حالی را کم می کند. ویتامین B1 موجود در این جوانه نیز، برای تعادل سیستم عصبی ضرورت دارد.بهتر است بدانید  جوانه گندم در رفع بی‌خوابی، بروز یائسگی زودرس، اختلالات قلبی و دیابت هم می‌تواند مفید و مؤثر باشد.بنا بر توصیه متخصصان، کسانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند یا منع استفاده از سبزی‌ها را دارند، می‌توانند با تهیه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی طبیعی بدن جلوگیری نمایند.

نحوه استفاده از جوانه گندم

در واقع جوانه گندم هم مصرف خوراکی دارد و هم از ماسک آن استفاده می شود.

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه ی گندم سرشار از ویتامین E است که برای اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری زنان مفید است و می توان برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن جوانه گندم را در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.

جوانه گندم و ویتامین b17

بهتر است بدانید که پودر جوانه ی گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است.ویتامین E امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از مبتلا شدن به انواع سرطان موثر شناخته شده می باشد.به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر امی باشد..به عقیده  بعضی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و برای این منظور می توانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید که سبب شادی و طراوت و روشنی پوست می شود. به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و به مدت ۱۵_۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید.واقعیت این است که کسانی که از یبوست، خستگی و بی حالی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند.در واقع جوانه ها مواد غذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح به شمار می روند.

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

گندم جوانه زده به مقدار زیادی دارای فیبر و آب است که باعث دفع کامل مدفوع شده، همچنین مانع از سرطان روده می شوند. مصرف آن یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت بدن است.

طرز تهیه جوانه گندم

بهتر است بدانید در سنین مختلف، مردان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین های ب۶ ، ب۱۲ ، آ و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند. اما در باره زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است.در واقع در سنین بالا به علت تحرک کمتر، نیاز بدن به انرژی کاسته شده، ولی در مقابل نیاز به ویتامین ها، املاح و پروتئین افزایش می یابد. با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های ب را به بدن برسانید. توجه به این موضوع که تامین ویتامین های ث و ای، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری کند و نیز تأمین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید، به نقش مهم جوانه ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه بیشتر پی خواهیم برد.

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

ویتامین B1 موجود در جوانه گندم موجب رفع خستگی مفرط، ضعف و بی حالی می شود.

بهتر است اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه ی گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید و اگر می خواهید چاق شوید آن را ۱۰ دقیقه بعد از صرف غذا بخورید.جوانه گندم بسیار پر خاصیت است و می توانید در سالادها زا آن استفاده نمایید.

جوانه گندم ماده ای پرخاصیت برای بدن

جوانه گندم ، خواص جوانه گندم , جوانه گندم طرز تهیه , جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه گندم همچنین در ریزش مو و حتی در ترمیم موهای آسیب دیده نقش مؤثری داشته و برای همین منظور توصیه می شود که هر روز ۲ قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب جویده و فرو دهید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذاها و نوشیدنی ها میل گردد.

ماسک جوانه گندم

ماش، عدس، گندم، جو و شنبلیله، دانه‌هایی هستند که بیش از همه برای تهیه جوانه مناسب هستند.طی جوانه زدن، نشاسته، پروتئین و چربی‌های موجود در دانه به واحدهای قابل هضم و جذب‌تری تبدیل می‌شوند .در این فرآیند میزان ویتامین، املاح معدنی و پروتئین دانه افزایش، اما کالری و کربوهیدرات‌هایش کاهش می‌یابد زیرا نشاسته موجود در گندم، برای تأمین املاح و ویتامین‌ها مصرف می‌شود.اگر چه نشاسته موجود در جوانه‌ها کمتر می‌شود اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چون ارزش غذایی 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم، معادل یک واحد نان است. به عبارت ساده‌تر، 100 گرم گندم، 500 کیلوکالری و 100 گرم جوانه گندم، 200 کیلوکالری انرژی دارد.ویتامین B موجود در جوانه گندم نیز نقش موثری در تعادل سیستم عصبی دارد و مصرف آن در کسانی که دچار اختلالات خواب (کم‌خوابی) یا احساس خستگی مفرط، ضعف و بی‌حالی را کاهش می‌دهد.

جوانه گندم در ماست

جوانه ی گندم به دلیل داشتن ویتامین‌های E، سلنیوم و منیزیم، رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت‌های مغز کمک می‌کند. بهترین روش مصرف جوانه گندم به صورت تازه است نه پودر یا خشک‌شده آن.می‌توان جوانه‌ها را به انواع سالادها افزود و به میزان مناسب همراه غذا خورد یا به ماست اضافه کرد. به این ترتیب هم تنوع و هم ارزش غذایی سالاد افزایش می‌یابد.توصیه می‌شود جوانه گندم را در غذای بچه‌های زیر 2 سال هم بریزید اما به دلیل طعم خاص آن، بهتر است برای بچه‌های بین سنین 5-2 سال، آن را به ماست اضافه کنید. در صورتی که کودک بالای 5 سال است، حتماً جوانه‌ها را به سالاد بیفزایید.مصرف جوانه همراه با سالاد یا ساندویچ‌های خانگی، میان وعده‌ای مناسب برای تمام افراد به خصوص دانش‌آموزان است.

گفتنی است که میوه و سبزیجات و دانه ها و یا جوانه گندم و جوانه ماش برای درمان نقرس بسیار مفید است.

جالب است بدانید که تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم و آهن می باشد که در این مورد آخر می‌تواند با جوانه‌ گندم، جگر و یا زرده‌ی تخم مرغ وارد رقابت گردد.در واقع این تخمه های پرطرفدار همچنین سرشار از ویتامین B و ویتامین E می‌باشند.بدنیست بدانید که تخمه آفتاب‌گردان انرژی دهنده بسیار خوبی است. لازم به ذکر است که یک مشت تخمه‌ی آفتاب‌گردان 55 درصد تیامین یا همان ویتامین B1 مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می نماید . همچنین بدنیست بدانید که تخمه آفتاب‌گردان حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک) و اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 و ویتامین‌های دیگر گروه B می‌باشد. این ویتامین‌ها موجب می‌شوند که بدن به خوبی بتواند از هیدرات‌های کربن (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد

طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف روزانه و مرتب جوانه ی گندم به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک می کند . جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت 1 قاشق غذاخوری خوب جویده و فرو دهید تا تاثیرات خود را نشان دهد

جوانه گندم

زنجبیل تازه

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم در سایت جسارت

زنجبیل تازه ,زنجبیل تازه برای لاغری,زنجبیل تازه برای سرماخوردگی,زنجبیل تازه در غذا,زنجبیل تازه در بارداری,زنجبیل تازه یا خشک,زنجبیل تازه نگهداری,زنجبیل تازه غذا,زنجبیل تازه و لاغری,زنجبیل تازه در چه فصلی است,خواص زنجبیل تازه برای لاغری,زنجبیل تازه در لاغری

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

در این مطلب از سایت جسارت به چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

به خاطر اینکه زنجبیل حاوی ژینژرول (جینجرول) است. این ترکیب روی مخاط معده تأثیر می‌گذارد. برای همین زنجبیل باعث پیشگیری و یا رفع حالت تهوع و استفراغ می‌شود. افرادی که دچار ماشین گرفتگی می‌شوند، خانم‌های باردار، افرادی که عمل جراحی داشته‌اند و افرادی که مشغول شیمی درمانی هستند می‌توانند از زنجبیل برای کاهش مشکلاتشان استفاده کنند.

زنجبیل تازه

زنجبیل گیاهی است سرشار از خواص فوق‌العاده. زادگاه آن آسیای جنوب شرقی است. ریشه‌ی زنجبیل تازه را می‌توانید در طول سال تهیه و استفاده کنید. مغز یا همان گوشت ریزوم زنجبیل زرد، سفید یا قرمز رنگ است. این گیاه عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که به سلامتی‌تان خدمت زیادی می‌کند. در واقع سال‌ها در طب سنتی از ریزوم زنجبیل به عنوان دارو و برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده شده است.  آیا نیازی به کندن پوست زنجبیل وجود دارد؟ نه واقعاً، ولی ممکن است برای زیباتر کردن غذای خود بخواهید این کار را انجام بدهید. من دوست دارم پوست زنجبیل را با لبه یک قاشق جدا کنم. پوست زنجبیل تازه آن‌قدر نازک است که شما اصلاً نیازی به جدا کردن آن ندارید.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

آیا زنجبیل ضدسرطان است؟  بله زنجبیل می‌تواند با سرطان مقابله کند. می‌پرسید چرا و چگونه؟ به خاطر اینکه حاوی ژینژرول است. این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود و سلول‌ها را از گزند رادیکال‌های آزادی که باعث پیشرفت سرطان می‌شوند حفظ می‌کند. محققان آمریکایی روی 20 موش آزمایشگاهی مبتلا به سرطان آزمایش‌هایی انجام داده و مشاهده کردند بعد از 49 روز استفاده از ژینژرول، تومورهای این موش‌ها به طور چشمگیری کوچک‌تر می‌شود. روش استفاده : می‌توانید روزانه 3 مرتبه از کپسول‌های زنجبیل که حاوی 250 میلی گرم تا 1 گرم پودر زنجبیل هستند استفاده کنید.

زنجبیل تازه برای لاغری

زنجبیل‌های کهنه‌تر، نظیر آن‌هایی که معمولاً در بقالی‌ها پیدا می‌کنید، پوست محکم‌تری شبیه کاغذ دارند که شاید بخواهید آن را جدا کنید. اگر زنجبیل را برای مدتی آویزان کنید یک مقدار چروک می‌خورد که به‌راحتی پوست آن با قاشق جدا نمی‌شود. شما برای پوست کندن آن به یک چاقوی میوه‌خوری نیاز خواهید داشت. یک تکه ریشه زنجبیل را محکم در یک دست و قسمت گودی قاشق را محکم در دست دیگر نگه‌دارید. (دقت داشته باشید که شما می‌توانید یک تکه زنجبیل را جدا کرده و فقط پوست آن قسمت را جدا کنید) لبه یک قاشق را روی پوست زنجبیل بکشید تا پوست آن را جدا کنید. کار پوست کندن زنجبیل را تا آنجا که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید ادامه دهید. (زنجبیل اگر با پوست نگه‌داری شود، مدت بیشتری تازه خواهد ماند.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

اگر دچار یبوست هستید زنجبیل را امتحان کنید  افشره‌ی خوراکی زنجبیل حاوی خواص ملینی است که می‌تواند به رفع یبوست کمک کند.  روش استفاده  دو قطره از افشره‌ی خوراکی زنجبیل را روی شکمتان چکانده و دایره‌وار در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید و یا اینکه یک قطره از این افشره را در یک قاشق روغن زیتون چکانده و قبل از غذا ببلعید.  توجه داشته باشید که افشره‌ی خوراکی زنجبیل برای زنان باردار و شیرده مورد منع مصرف دارد.

زنجبیل تازه برای سرماخوردگی

رنده کردن زنجبیل : راحت‌ترین راه رنده کردن زنجبیل این است که یک تکه از آن را در پلاستیک پیچیده و در فریزر قرار دهید و زمانی که به زنجبیل رنده شده نیاز داشتید آن را از فریزر خارج کنید و پوست آن قسمتی را که می‌خواهید بتراشید (درصورتی‌که می‌خواهید، این کار واقعاً لازم نیست) و با رنده ریز زنجبیل را رنده کنید. همان‌گونه که در موقع قطعه‌قطعه کردن زنجبیل انجام دادیم، آن را به‌صورت عرضی و از سرتاسر بافت رشته‌ای رنده کنید.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

زنجبیل باعث هضم بهتر غذا می‌شوند  زنجبیل باعث هضم بهتر و سریع غذا می‌شود. ترکیبات موجود در زنجبیل با اثر گذاشتن روی مخاط معده و روده باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود. نتایج پژوهش‌های محققان هندی نیز نشان می‌دهد که این ادویه باعث تحریک ترشح آنزیم‌های مختلفی می‌شود که هضم غذا را راحت‌تر می‌کنند. روش مصرف : می‌توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید و یا از پودر و دم کرده‌ی زنجبیل بهره ببرید. سعی کنید در تهیه‌ی غذاهایتان از زنجبیل استفاده کنید. اگر از طعم آن خوشتان نمی‌آید از کپسول‌های موجود در بازار استفاده کنید. می‌توانید 0.5 تا 1 گرم زنجبیل خشک را با 150 تا 250 میلی لیتر آب دم کرده و بعد از غذا میل کنید.

زنجبیل تازه در غذا

برای نگهداری این گیاه میتونیم اون رو به صورت خشک یا فریز کرده در بیاریم. فریز کردن زنجبیل برای فریز کردن زنجبیل و بهره بردن از اون در فصولی که در دسترس نیست، زنجبیل تازه رو داخل کیسه ی نایلکس بگذارید و بعد از خالی کردن هوای کیسه اون رو گره بزنید و در فریزر نگهداری کنین. به این ترتیب زنجبیل چند ماه تازه میمونه و میتونین هر بار هنگام مصرف یک تکه از اون رو ببرین ،پوست بگیرین و رنده کنین.  با این روش میتونین زنجفیل تازه برای تهیه چایی زنجبیل هم همیشه داشته باشین.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

زنجبیل برای مقابله با دیابت  نتایج پژوهش‌هایی که در سال 2006 روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند با دیابت مقابله کند. محققان دریافتند که با گنجاندن عصاره‌ی زنجبیل در رژیم غذایی موش‌های دیابتی می‌توان میزان گلوکز و تری گلیسیرید خون آن‌ها را پایین آورد. محققان همچنان در حال بررسی خواص زنجبیل برای مقابله با دیابت در انسان هستند. روش مصرف : هر روز مقداری زنجبیل را به غذاهای خود اضافه کنید. ظرف مخصوص زنجبیل را دم دستت تان قرار دهید تا در تهیه‌ی غذاها از آن استفاده کنید.

زنجبیل تازه در بارداری

خشک کردن زنجبیل : روش دیگر نگهداری زنجبیل خشک کردن اون و تهیه پودر زنجبیل هست. پودر زنجبیل کاربرد فراوانی داره و در بسیاری از دستورات اشپزی و شیرینی پزی و… پودر زنجبیل به کار برده میشه.  برای تهیه ی این پودر پر خاصیت و معطر ابتدا زنجبیل رو پوست میگیرم و اون رو حلقه میکنم.هر چه حلقه هاتون نازک تر باشه زنجبیل تون زودتر خشک میشه.ورقه های زنجبیل رو داخل سینی بزرگی پهن کنین و در آفتاب قرار بدین.برای من زنجبیل هام یک روزه خشک شدن.بستگی به شرایط اب و هوایی هر منطقه متغیر هست.دقت کنین خیلی نباید خشک و چوبی بشه.  میتونین مقداری از زنجفیل های خشک شده رو به همین صورت نگهداری کنین و برای تهیه ی چایی زنجبیل استفاده کنین.(به جای ورقه های زنجبیل تازه)زنجبیل های خشک شده رو اسیاب کنین و در ظرف دردار و جای خشک نگهداری کنین. اگر به مقدار زیاد زنجفیل رو پودر میکنین بهتره میزان مصرفی رو در ظرف در دار و داخل کابینت بذارین و مابقی اون رو بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنین تا عطر و تازگیش حفظ بشه.

زنجبیل تازه

ترنجبین و خاکشیر

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری در سایت جسارت

ترنجبین و خاکشیر ,ترنجبین و خاکشیر برای پوست,ترنجبین و خاکشیر برای جوش,ترنجبین و خاکشیر,خواص ترنجبین و خاکشیر,خاصیت ترنجبین و خاکشیر,مخلوط ترنجبین و خاکشیر,ترکیب ترنجبین و خاکشیر,جوشانده ترنجبین و خاکشیر,ترنجبین خاکشیر,خواص ترنجبین و خاکشیر,ترنجبین خاکشیر,خواص ترنجبین با خاکشیر,خواص ترنجبین خاکشیر,خواص مخلوط خاکشیر و ترنجبین,خاصیت ترنجبین با خاکشیر,مخلوط ترنجبین با خاکشیر,ترکیب ترنجبین با خاکشیر,خاکشیرو ترنجبین,ترنجبین با خاکشیر,شربت خاکشیر ترنجبین,خواص خاکشیر و ترنجبین

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

در این مطلب از سایت جسارت به استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و عکس برگ بو و عکس درخت برگ بو می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خاکشی  با نام علمی: Descurainia sophia، که با نام خاکشیر نیز شناخته می‌شود، گیاهی یکساله یا دوساله از تیره شب‌بویان میباشد. خاکشی در دشت و کوهستان قابل رویش است و بلندی ساقه آن تا یک متر نیز می‌رسد و پائین گیاه کرک دار بوده اما  قسمت  بالای آن بدون کرک می‌باشد. تخم این گیاه که همان خاکشیر است ریز و کمی دراز و معمولاً به دو رنگ وجود دارد یکی  قرمز که دارای طعم کمی تلخ میباشد و دیگری به رنگ قرمز تیره می‌باشد. دانه‌های خاکشی از لایه‌ای از موسیلاژ (لعاب) پوشیده شده‌اند که با قرار دادن انان  در آب و جذب رطوبت، این لایه ها حجیم شده و آب را در خود نگه می‌دارد. به همین دلیل از قدیم، با دانه‌های ‌خاکشی شربتی برای رفع عطش و گرمازدگی استفاده میشود.

ترنجبین و خاکشیر

دفع سنگ کلیه : درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.  اگر دوست دارید وزن اضافه کنید : افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود. 

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

گیاه خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی میباشد علفی و بوته ای که یک ساله یا دو ساله است که ارتفاع آن گاهی به یک متر نیز می رسد و اصولاً از قسمت های بالای ساقه منشعب می گردد. برگ ها دارای بریدگی های زیاد میباشد و گاهی نخ مانند میشود. میوه ها به صورت خورجین باریک به طول تا 3/5 سانتیمتر به صورت تقریباً عمودی بر روی انتهای ساقه قرار می گیرند. گل های خاکشیر کوچک و به رنگ زرد روشن است. دانه ها بسیار ریز و به رنگ تقریباً نارنجی و یا مایل به قهوه ای و بیضی شکل میباشند  که در یک ردیف داخل خورجین قرار گرفته اند. دانه های خاکشی که قسمت مورد استفاده دارویی گیاه می باشند را بعد از رسیدن کامل میوه و در مرداد و شهریور ماه جمع آوری می شوند. گیاه خاکشی در اکثر نقاط ایران رویش داشته ، خاکشی بومی اروپا و نواحی معتدل و قاره آسیا، از جمله ایران، عراق، پاکستان، افغانستان، چین، هند و شمال آفریقا مانند مصر، مراکش و الجزیره می باشد.

ترنجبین و خاکشیر برای پوست

شربت ضد بدبویی دهان : اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به‌دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده‌اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می‌کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.  بهبود لک‌ها با خاکشیر : برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

خاکشی از قدیم به عنوان اشتهاآور، مقوی معده، ضد تب، ملین و در مشکلات سوء هاضمه مورد استفاده قرار میگرفته. همچنین در زمان باستان جهت درمان اسهال خونی مورد استفاده بوده و توسط متخصصان گیاهان دارویی به نام Sophia .chirugorum به معنی « عقل جراحان» نامیده می شده و مورد توجه قرار میگرفت.

ترنجبین و خاکشیر برای جوش

اگر دل ضعفه می‌گیرید، خاک‌شیرو عسل بخورید : براساس اعلام انجمن طب سنتی ایران،برخی از افراد هستند که در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممکن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنید. برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید.  بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی مواد همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند که برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است. 

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

مهم ترین ترکیبات دانه خاکشی شامل گلوکز اینولات ها بوده که شامل آلیل ایزوتیوسیانات، بوتنیل ایزوتیوسیانات، سیانو 3 و 4- اپی تیو بوتان، 5- متیل تیوپنتانیتریل، 3- فنیل پروپیونیتریل، 4- متیل تیوبوتیل ایزوتیوسیانات و 2- فنیل اتیل ایزوتیوسیانات هستند. ترکیبات دیگر آن شامل : اسیدهای چرب پالمیتیک، لینولنیک، اولئیک و استئاریک می باشند و املاح موجود در دانه شامل گوگرد، کلر، فسفر، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم می باشند. دانه همچنین حاوی پروتئین، صمغ، موسیلاژ، چربی و ترکیبات ازت دار میباشد و ضمناً در خاکشیر اسانس روغن فرّاری وجود داشته که دارای مواد بنزیل و ایزوسیانات است.

ترنجبین و خاکشیر

بهبود اسهال : ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. برخی درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در تمامی خانه‌ها امکان تهیه و مصرف آن وجود دارد.  برای تهیه این دارو کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است. البته در اسهال های شدید همراه با تب و درد شدید و در کودکان زیر 3 سال مراجعه به پزشک ضروری است.

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

مطالعات فارماکولوژیکی در مورد خاکشی چندین خاصیت آن را روشن شده است: صمغ و موسیلاژ روی دانه خاکشی با جذب آب متورم شده و تولید ژل حجیمی می کند  که دارای خاصیت نرم کنندگی میباشد و سبب سهولت خروج مدفوع و اثر ملین آن می شود. اصولاً ایزوتیوسیانات ها دارای خاصیت ضد میکروب داشته که به همین دلیل خاصیت ضد تب خاکشی را می توان به آنها نسبت داده اند. از طرفی چون هورمون تیروئید ظاهراً وابسته به تنظیم درجه حرارت بدن می باشد، ممکن است که با کاهش تولید و ترشح تیروکسین، متابولیسم بازال کاهش پیداکرده و درجه حرارت بدن متعاقب آن کاهش یابد

خواص ترنجبین و خاکشیر

کمک به بهبود جوش صورت : مخلوط 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم 3 هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود. کمک به کنترل فشار خون : یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشیر، کمک به کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید.  برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می‌توانید در هفته یک تا دو‌بار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید .بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

ترنجبین و خاکشیر

شعر در مورد بلوط

شعر در مورد بلوط

شعر در مورد بلوط ,شعر در مورد درخت بلوط,شعر درباره بلوط,شعری در مورد بلوط,شعری درباره بلوط,شعر بلوط,شعر درخت بلوط,شعر درباره بلوط,شعر کردی بلوط,شعر در مورد بلوط,شعر راجع به بلوط,شعر در مورد درخت بلوط,شعر لری درخت بلوط,شعری برای درخت بلوط,شعری درباره بلوط,شعری در مورد بلوط

شعر در مورد بلوط

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد بلوط برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

اگر نمی توانی بلوطی بر فراز تپه ای باشی

بوته ای در دامنه ای باش

ولی بهترین بوته ای باش که در کناره راه می روید

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

شعر در مورد بلوط

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

اگر نمی توانی درخت باشی، بوته باش

اگر نمی توانی بوته ای باشی، علف کوچکی باش

و چشم انداز کنار شاه راهی را شادمانه تر کن

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

شعر در مورد درخت بلوط

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

اگر نمی توانی نهنگ باشی، فقط یک ماهی کوچک باش

ولی بازیگوش ترین ماهی دریاچه

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

شعر درباره بلوط

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

همه ما را که ناخدا نمی کنند،

ملوان هم می توان بود

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

شعری در مورد بلوط

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

در این دنیا برای همه ما کاری هست

کارهای بزرگ و کارهای کمی کوچکتر

و آنچه که وظیفه ماست، چندان دور از دسترس نیست

شعر اسم محبوبه , شعر در مورد اسم محبوبه , شعر در وصف اسم محبوبه , شعر درباره اسم محبوبه

شعری درباره بلوط

شعر اسم مائده , شعر در مورد اسم مائده , شعر در وصف اسم مائده , شعر درباره اسم مائده

اگر نمی توانی شاهراه باشی،

کوره راه باش

شعر اسم نوشین , شعر در مورد اسم نوشین , شعر در وصف اسم نوشین , شعر درباره اسم نوشین

شعر بلوط

شعر اسم نازنین , شعر در مورد اسم نازنین , شعر در وصف اسم نازنین , شعر درباره اسم نازنین

اگر نمی توانی خورشید باشی،

ستاره باش

شعر اسم محمود , شعر در مورد اسم محمود , شعر در وصف اسم محمود , شعر درباره اسم محمود

شعر درخت بلوط

شعر اسم غزاله , شعر در مورد اسم غزاله , شعر در وصف اسم غزاله , شعر درباره اسم غزاله

با بردن و باختن اندازه ات نمی گیرند

هر آنچه که هستی، بهترینش باش!

شعر اسم نغمه , شعر در مورد اسم نغمه , شعر در وصف اسم نغمه , شعر درباره اسم نغمه

شعر درباره بلوط

شعر اسم الهام , شعر در مورد اسم الهام , شعر در وصف اسم الهام , شعر درباره اسم الهام

چشم های تو …

خواه در زندان به دیدارم بیایی خواه در مریض خانه

چشم های تو هماره در آفتابند

آنسان که کشتزاران اطراف آنتالیا

در صبحگاهان اواخر ماه مِی

شعر شخصیت , شعر در مورد شخصیت , شعر در وصف شخصیت , شعر درباره شخصیت

شعر کردی بلوط

شعر آغوش , شعر در مورد آغوش , شعر در وصف آغوش , شعر درباره آغوش

چشم های تو …

بارها در برابرم گریستند

خالی شدند

چونان چشم های درشت کودکی شش ماهه

اما یک روز هم بی آفتاب نماندند

شعر اسم کیان , شعر در مورد اسم کیان , شعر در وصف اسم کیان , شعر درباره اسم کیان

شعر در مورد بلوط

شعر اسم اعظم , شعر در مورد اسم اعظم , شعر در وصف اسم اعظم , شعر درباره اسم اعظم

چشم های تو …

بگذار خمار آلوده و خوشبخت بنگرند، چشم های تو

و تا جایی که در می یابند،

دلبستگی انسان ها را به دنیا ببینند

که چگونه افسانه ای می شوند و زبان به زبان می چرخند.

شعر معرفت , شعر در مورد معرفت , شعر در وصف معرفت , شعر درباره معرفت

شعر راجع به بلوط

شعر شلمچه , شعر در مورد شلمچه , شعر در وصف شلمچه , شعر درباره شلمچه

چشم های تو …

بلوط زاران “بورصه” اند در پاییز

برگ های درختانند بعد از باران تابستان

و “استانبول” اند ـ در هر فصل و هر ساعت ـ

شعر خیانت , شعر در مورد خیانت , شعر در وصف خیانت , شعر درباره خیانت

شعر در مورد درخت بلوط

شعر اسم کیمیا , شعر در مورد اسم کیمیا , شعر در وصف اسم کیمیا , شعر درباره اسم کیمیا

چشم های تو …

گل من! روزی خواهد رسید

روزی خواهد رسید که

انسان های برادر

با چشم های تو همدیگر را خواهند نگریست

با چشم های تو خواهند نگریست …

شعر اسم فروغ , شعر در مورد اسم فروغ , شعر در وصف اسم فروغ , شعر درباره اسم فروغ

شعر لری درخت بلوط

شعر اسم علی , شعر در مورد اسم علی , شعر در وصف اسم علی , شعر درباره اسم علی

چه بوی خوشی می‌وزد از سمت آسمان

پَرپر هزار و یکی گنجشک بهارزا

بر شاخسار بلوطی که بالانشین است

و باز پناه جُستن پوپکی

پیاله‌ی آبی

شعر اسم غزل , شعر در مورد اسم غزل , شعر در وصف اسم غزل , شعر درباره اسم غزل

شعری برای درخت بلوط

شعر اسم محمد , شعر در مورد اسم محمد , شعر در وصف اسم محمد , شعر درباره اسم محمد

دارد از پشت نی‌زار این دامنه

صدای کسی می‌آید

شعر اسم عاطفه , شعر در مورد اسم عاطفه , شعر در وصف اسم عاطفه , شعر درباره اسم عاطفه

شعری درباره بلوط

شعر اسم مریم , شعر در مورد اسم مریم , شعر در وصف اسم مریم , شعر درباره اسم مریم

کسی دارد مرا به اسم کوچک خودم می‌خواند

آشناست این هوای سفر

آشناست این آواز آدمی

آشناست این وزیدن باد

خنکای هوا

عطر برهنه‌ی بید …

شعر اسم عسل , شعر در مورد اسم عسل , شعر در وصف اسم عسل , شعر درباره اسم عسل

شعری در مورد بلوط

شعر اسم فرشته , شعر در مورد اسم فرشته , شعر در وصف اسم فرشته , شعر درباره اسم فرشته

سوسن‌ها، سنجدها، باران‌های بی‌سبب

و پرندگانِ سحرخیز دره‌ی انار

که خوشه‌های شبِ رفته را

به نور بوسه می‌چیدند

شعر اسم فرزانه , شعر در مورد اسم فرزانه , شعر در وصف اسم فرزانه , شعر درباره اسم فرزانه

شعر در مورد بلوط

شعر اسم مینا , شعر در مورد اسم مینا , شعر در وصف اسم مینا , شعر درباره اسم مینا

و من چقدر بوسه بدهکارم

به این همه رود، راه، آدمی…!

شعر اسم فاطمه , شعر در مورد اسم فاطمه , شعر در وصف اسم فاطمه , شعر درباره اسم فاطمه

شعر در مورد درخت بلوط

شعر آمریکا , شعر در مورد آمریکا , شعر در وصف آمریکا , شعر درباره آمریکا

خلخالی از بوسه می بستم به پایت

اگر اینجا بودی

و طعم تازه می گرفت زنده گی ام

با دو شاه بلوط چشمانت …

شعر روستا , شعر در مورد روستا , شعر در وصف روستا , شعر درباره روستا

شعر درباره بلوط

 

شعر آلبالو , شعر در مورد آلبالو , شعر در وصف آلبالو , شعر درباره آلبالو

اگر اینجا بودی

تقویم رومیزی‌ ام را دور می انداختم

و می گذاشتم ساعت دیواری به خواب رود

پس میزان می کردم زنده گی ام را با نفس های تو

شعر کسوف , شعر در مورد کسوف , شعر در وصف کسوف , شعر درباره کسوف

شعری در مورد بلوط

شعر انسان , شعر در مورد انسان , شعر در وصف انسان , شعر درباره انسان

و هیچ عزا و عید و جمعه ای تعطیل نمی کرد

علاقه ی مرا …

شعر گریه , شعر در مورد گریه , شعر در وصف گریه , شعر درباره گریه

شعری درباره بلوط

شعر اسم طاهره , شعر در مورد اسم طاهره , شعر در وصف اسم طاهره , شعر درباره اسم طاهره

اما تو اینجا نیستی

و تقویم من از عزا لبریز است!

شعر شب یلدا , شعر در مورد شب یلدا , شعر در وصف شب یلدا , شعر درباره شب یلدا

شعر بلوط

شعر گربه , شعر در مورد گربه , شعر در وصف گربه , شعر درباره گربه

تو اینجا نیستی

و زنگ ساعت دیواری

ناقوس مرگ را تداعی می کند!

شعر اسم کوروش , شعر در مورد اسم کوروش , شعر در وصف اسم کوروش , شعر درباره اسم کوروش

شعر درخت بلوط

شعر اسم آزاده , شعر در مورد اسم آزاده , شعر در وصف اسم آزاده , شعر درباره اسم آزاده

پس می پژمرند بوسه هایی که برایت می فرستم

در فاصله میان خانه هامان

چرا که

تو اینجا نیستی …

شعر اسم آوا , شعر در مورد اسم آوا , شعر در وصف اسم آوا , شعر درباره اسم آوا

شعر درباره بلوط

شعر اسم آرش , شعر در مورد اسم آرش , شعر در وصف اسم آرش , شعر درباره اسم آرش

کاش می دانستی

که نبودن تو

نابودی من است!

شعر به نام خدا , شعر در مورد به نام خدا , شعر در وصف به نام خدا , شعر درباره به نام خدا

شعر کردی بلوط

شعر ضد دختر , اشعار ضد دختر , شعرهای ضد دختر , شعر طنز ضد دختر

هر چیزی در این جهان به دردی می‌خورد!

گیتارهای آندولسی

به کارِ مجنون کردنِ آدم می‌آیند

وقتی پاشنه‌های بلندِ کفشِ زنی زیبا

پا به پاشان

بر کفپوشِ بلوطیِ کافه‌ای پرت

در غرناطه ریتم بگیرد

شعر درد , شعر در مورد درد , شعر در وصف درد , شعر درباره درد

شعر در مورد بلوط

شعر مقام زن , شعر در مورد مقام زن , شعر در وصف مقام زن , شعر درباره مقام زن

سیگارهای زر به دردِ پدر بزرگ‌ها می‌خورند

تا بر نیمکتِ پارک‌ها دودشان کنند

هنگامِ فکر کردن به دختری

در روپوشِ خاکستریِ دبیرستانِ «شاهدخت»

که هرگز پیر نخواهد شد

شعر طوفان , شعر در مورد طوفان , شعر در وصف طوفان , شعر درباره طوفان

شعر راجع به بلوط

شعر درخت , شعر در مورد درخت , شعر در وصف درخت , شعر درباره درخت

«چاپلین» و «هیتلر»

با سبیل‌های هم‌گونشان لازمه‌ی جهانند

تا اولی بر پرده‌ی جادو

جار بزند گرسنگی عشق را از یادِ انسان نمی‌برد

و عکسِ دومی در کتاب‌های تاریخ چاپ شود

تا به کودکان بیاموزد

سرخوردگیِ نمره نیاوردن را

بر سرِ اسباب‌بازی‌های خود خالی نکنند

شعر آفرین , شعر در مورد آفرین , شعر در وصف آفرین , شعر درباره آفرین

شعر در مورد درخت بلوط

جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه انگلیسی کوتاه , جملات عاشقانه انگلیسی با ترجمه , جملات عاشقانه انگلیسی برای همسر

چاقوی سلاخی هم

در دستِ «فرمان» که نباشد

می‌تواند هندوانه‌ای را قاچ کند

در کنارِ حوضِ تابستان

شعر ضد پسر , اشعار ضد پسر , شعرهای ضد پسر , شعر طنز ضد پسر

شعر لری درخت بلوط

شعر اسم باران , شعر در مورد اسم باران , شعر در وصف اسم باران , شعر درباره اسم باران

سوسکِ حمام کاری می‌کند زن‌ها

جیغ‌های فراموش شده‌شان را به خاطر بیاورند

و مردِ خانه برای چند دقیقه

نقش امیرزاده‌ای را بازی کند

که با یک دمپایی

شاهزاده‌ی قصه را

از دستِ اژدهایی قهوه‌ای نجات می‌دهد

جملات عاشقانه , جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه ناب , جملات عاشقانه کوتاه , جملات عاشقانه زیبا

شعری برای درخت بلوط

شعر عمر , شعر در مورد عمر , شعر در وصف عمر , شعر درباره عمر

هر چیزی در این جهان به دردی می‌خورد!

من به این دردِ می‌خورم که شب‌ها

رصد کنم کوچکترین حرکاتِ تو را در خواب

شعر آمدن رمضان , شعر در مورد آمدن رمضان , شعر در وصف آمدن رمضان , شعر درباره آمدن رمضان

شعری درباره بلوط

شعر اسم بهار , شعر در مورد اسم بهار , شعر در وصف اسم بهار , شعر درباره اسم بهار

غلتیدنت در موجِ ملافه‌ها،

زمزمه‌های زیر لبت

و تکان خوردنِ آرامِ مردمکانت را

تا از ابریشمِ مژه‌هایت شعر ببافم تا صبح

شعر معذرت خواهی , شعر در مورد معذرت خواهی , شعر در وصف معذرت خواهی , شعر درباره معذرت خواهی

شعری در مورد بلوط

شعر مهتاب , شعر در مورد مهتاب , شعر در وصف مهتاب , شعر درباره مهتاب

تو هم

با اولین لب‌خندِ صبحگاهی‌ات

به دردِ درمانِ تمامِ دردهای من می‌خوری

شعر برف , شعر در مورد برف , شعر در وصف برف , شعر درباره برف

شعر در مورد بلوط

شعر اسم اسما , شعر در مورد اسم اسما , شعر در وصف اسم اسما , شعر درباره اسم اسما

تو سیبِ گلابی در دست‌های بایر من بودی

و من می‌خواستم دو حبه ترانه شوم

در چای زنده‌گی‌ات…

شعر افسانه , شعر در مورد افسانه , شعر در وصف افسانه , شعر درباره افسانه

شعر در مورد درخت بلوط

شعر پرستو , شعر در مورد پرستو , شعر در وصف پرستو , شعر درباره پرستو

از جناحی به جناحی پریدم

چون گنجشکی

که بلوطِ جهان را شاخه به شاخه می‌شناسد.

شعر پری , شعر در مورد پری , شعر در وصف پری , شعر درباره پری

شعر درباره بلوط

شعر امیر , شعر در مورد امیر , شعر در وصف امیر , شعر درباره امیر

بر هر شاخه اما آواز خود را خواندم

و سر باز زدم از بلعیدن کرم‌هایی

که خود را مالکِ درخت می‌دانستند.

شعر پارسا , شعر در مورد پارسا , شعر در وصف پارسا , شعر درباره پارسا

شعری در مورد بلوط

شعر احسان , شعر در مورد احسان , شعر در وصف احسان , شعر درباره احسان

آوازِ خود را خواندم

با نت‌هایی که عطرِ نام تو را داشتند!

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر در وصف آرزو , شعر درباره آرزو

شعری درباره بلوط

شعر امین , شعر در مورد امین , شعر در وصف امین , شعر درباره امین

آسمان از شمارش ستارگان ساده‌اش

به خواب می‌رود

آلوی وحشی

از شمارش رگ‌برگهای بی‌رازش به خواب می‌رود

دریا از شمارش موج و مَدِ خویش

به خواب می‌رود

شعر پگاه , شعر در مورد پگاه , شعر در وصف پگاه , شعر درباره پگاه

شعر بلوط

شعر بلبل , شعر در مورد بلبل , شعر در وصف بلبل , شعر درباره بلبل

کوه از شمارش رویاهای بلوط‌بنان

به خواب می‌رود

شهر از شمارش اهل خواب،

به خواب می‌رود

شعر حسرت , شعر در مورد حسرت , شعر در وصف حسرت , شعر درباره حسرت

شعر درخت بلوط

شعر آخرت , شعر در مورد آخرت , شعر در وصف آخرت , شعر درباره آخرت

خانه از نازکایِ نبض سکوت خویش،

به خواب می‌رود

و من از شمارش این همه هنوز

در بازی سرانگشتان خویش بیدارم

پس کی صبح خواهد شد؟

شعر ایستادگی , شعر در مورد ایستادگی , شعر در وصف ایستادگی , شعر درباره ایستادگی

شعر درباره بلوط

شعر اسم ترانه , شعر در مورد اسم ترانه , شعر در وصف اسم ترانه , شعر درباره اسم ترانه

انسانم !

ساکت، چون درخت سیب !

گسترده، چون مزرعه ی یونجه !

و بارور، چون خوشه ی بلوط

عادل دانتیسم , شعر عادل دانتیسم , اشعار عادل دانتیسم , آثار عادل دانتیسم , اشعار عاشقانه عادل دانتیسم

شعر کردی بلوط

امید صباغ نو , شعر امید صباغ نو , اشعار امید صباغ نو , آثار امید صباغ نو , اشعار عاشقانه امید صباغ نو

دوستت‌ می‌دارم!

چونان‌ بلوطی‌ که‌ زخم‌ یادگارِ عشقی‌ برباد رفته‌ را!

چیستا یثربی , شعر چیستا یثربی , اشعار چیستا یثربی , آثار چیستا یثربی , اشعار عاشقانه چیستا یثربی

شعر در مورد بلوط

شعر حضرت قاسم , شعر در مورد حضرت قاسم , شعر در وصف حضرت قاسم , شعر درباره حضرت قاسم

ستاره‌ای‌ که‌ شب‌ را

برای‌ چشمک‌ زدن!

و پرنده‌ای‌ اسیر

که‌ پرنده‌ی‌ آزادی‌ را!

تا رهایی‌ به‌ بار بنشیند،

آن‌ سوی‌ حیرانی‌ِ میله‌های‌ قفس‌!

شعر ایام فاطمیه , شعر در مورد ایام فاطمیه , شعر در وصف ایام فاطمیه , شعر درباره ایام فاطمیه

شعر راجع به بلوط

کامران رسول زاده , شعر کامران رسول زاده , اشعار کامران رسول زاده , آثار کامران رسول زاده , اشعار عاشقانه کامران رسول زاده

مانند ستون های معبد در کنار هم بایستید

اما زیاد به هم نزدیک نشوید چون بلوط و سرو در سایه هم نمی‌رویند…

شعر اسم تبسم , شعر در مورد اسم تبسم , شعر در وصف اسم تبسم , شعر درباره اسم تبسم

شعر در مورد درخت بلوط

شعر اسم تمنا , شعر در مورد اسم تمنا , شعر در وصف اسم تمنا , شعر درباره اسم تمنا

بیا با من زندگی کن

تا بنشینیم

روی صخره‌ها

کنار رودخانه‌های کم‌عمق

نیلوفر ثانی , شعر نیلوفر ثانی , اشعار نیلوفر ثانی , آثار نیلوفر ثانی , اشعار عاشقانه نیلوفر ثانی

شعر لری درخت بلوط

شعر خوش آمد گویی , شعر در مورد خوش آمد گویی , شعر در وصف خوش آمد گویی , شعر درباره خوش آمد گویی

بیا با من زندگی کن

تا میوه‌ی بلوط بکاریم

در دهان یکدیگر

و این آیین ما شود

برای سلام گفتن به زمین

پیش از آنکه پرت‌مان کند

دوباره به میان برف‌ها

و حفره‌های درون‌مان

لبریز شود از

ناگواری‌ها

شعر حضرت علی اصغر , شعر در مورد حضرت علی اصغر , شعر در وصف حضرت علی اصغر , شعر درباره حضرت علی اصغر

شعری برای درخت بلوط

نیلوفر لاری پور , شعر نیلوفر لاری پور , اشعار نیلوفر لاری پور , آثار نیلوفر لاری پور , اشعار عاشقانه نیلوفر لاری پور

بیا با من زندگی کن

پیش از آنکه زمستان دست کشد از

تنها بالشتی

که آسمان تا به امروز بر آن سر گذارده

و حفره‌های درون‌مان

لبریز شود از برف

شعر اسم ترنم , شعر در مورد اسم ترنم , شعر در وصف اسم ترنم , شعر درباره اسم ترنم

شعری درباره بلوط

افشین صالحی , شعر افشین صالحی , اشعار افشین صالحی , آثار افشین صالحی , اشعار عاشقانه افشین صالحی

بیا با من زندگی کن

پیش از آنکه بهار

این هوا را ببلعد و

و پرندگان آواز بخوانند

محسن حسینخانی , شعر محسن حسینخانی , اشعار محسن حسینخانی , آثار محسن حسینخانی , اشعار عاشقانه محسن حسینخانی

شعری در مورد بلوط

مارگوت بیکل , شعر مارگوت بیکل , اشعار مارگوت بیکل , آثار مارگوت بیکل , اشعار عاشقانه مارگوت بیکل

سینما را ترجیح می‌دهم

گربه‌ها را ترجیح می‌دهم

درختان بلوط کنار رود وارتا را ترجیح می‌دهم

دیکنز را بر داستایفسکی ترجیح می‌دهم

رسول یونان , شعر رسول یونان , اشعار رسول یونان , آثار رسول یونان , اشعار عاشقانه رسول یونان

شعر در مورد بلوط

رویا شاه حسین زاده , شعر رویا شاه حسین زاده , اشعار رویا شاه حسین زاده , آثار رویا شاه حسین زاده , اشعار عاشقانه رویا شاه حسین زاده

خودم را که آدم‌ها را دوست دارد

بر خودم که بشریت را دوست دارد، ترجیح می‌دهم

ترجیح می‌دهم نخ و سوزن آماده دمِ دستم باشد

رنگ سبز را ترجیح می‌دهم

ترجیح می‌دهم نگویم که

همه اش تقصیر عقل است

نیکی فیروزکوهی , شعر نیکی فیروزکوهی , اشعار نیکی فیروزکوهی , آثار نیکی فیروزکوهی , اشعار عاشقانه نیکی فیروزکوهی

شعر در مورد درخت بلوط

شعر حضرت علی اکبر , شعر در مورد حضرت علی اکبر , شعر درباره حضرت علی اکبر , شعر در وصف حضرت علی اکبر

فریاد و های و هوت تحمل نمی شود

باشد…چرا سکوت تحمل نمی شود؟!

حتی نگاه و زمزمه در خلوت خودت

حتی همین قنوت تحمل نمی شود

نادر ابراهیمی , شعر نادر ابراهیمی , اشعار نادر ابراهیمی , آثار نادر ابراهیمی , اشعار عاشقانه نادر ابراهیمی

شعر درباره بلوط

شعر پیرمرد , شعر در مورد پیرمرد , شعر درباره پیرمرد , شعر در وصف پیرمرد

بر این صدا و حنجره مانند پنجره

جز تار عنکبوت تحمل نمی شود

در ازدحام این همه فریاد و عربده

آوای یک فلوت تحمل نمی شود

کاظم بهمنی , شعر کاظم بهمنی , اشعار کاظم بهمنی , آثار کاظم بهمنی , اشعار عاشقانه کاظم بهمنی

شعری در مورد بلوط

عباس صفاری , شعر عباس صفاری , اشعار عباس صفاری , آثار عباس صفاری , اشعار عاشقانه عباس صفاری

در خاک بی ترحمتان ای کویریان

یک سایه بلوط تحمل نمی شود

در شوره زار نقشه جغرافی شما

غیر از کویر لوت تحمل نمی شود

شعر اسم دنیا , شعر در مورد اسم دنیا , شعر درباره اسم دنیا , شعر در وصف اسم دنیا

شعری درباره بلوط

اوحدی مراغه ای , شعر اوحدی مراغه ای , اشعار اوحدی مراغه ای , آثار اوحدی مراغه ای , اشعار عاشقانه اوحدی مراغه ای

گیرم که از بهشت شما رانده گشته ایم

آخر چرا هبوط تحمل نمی شود؟!

ما را به حال خود بگذارید و بگذرید

وقتی صدا…سکوت تحمل نمی شود

شعر پرچم ایران , شعر در مورد پرچم ایران , شعر درباره پرچم ایران , شعر در وصف پرچم ایران

شعر بلوط

شعر اراده , شعر در مورد اراده , شعر درباره اراده , شعر در وصف اراده

تردید ندارم همین جا بود

کنار کنده ی از بن بریده ی همین بلوط

حالا هم تو کمی دیر آمده ای فقط و می گویی

تقصیر خروس نبود

آخر سرش را بریده اند

و ساعتم هم …. که ندارم

شعر توکل , شعر در مورد توکل , شعر درباره توکل , شعر در وصف توکل

شعر درخت بلوط

شعر پروانه , شعر در مورد پروانه , شعر درباره پروانه , شعر در وصف پروانه

و کوه با تمام درختانش

بید و بلوط و

بادام امروز

یاد آور ترنم سم ها و سنگ هاست

شهیار قنبری , شعر شهیار قنبری , اشعار شهیار قنبری , آثار شهیار قنبری , اشعار عاشقانه شهیار قنبری

شعر درباره بلوط

شعر پرستار , شعر در مورد پرستار , شعر درباره پرستار , شعر در وصف پرستار

پشت دیوار لحظه ها همیشه کسی می نالد

چه کسی او؟

زنی است در دوردست های دور

زنی شبیه مادرم

زنی با لباس سیاه

که بر رویشان

شکوفه های

سفید کوچک نشسته است

شعر اسم خدیجه , شعر در مورد اسم خدیجه , شعر درباره اسم خدیجه , شعر در وصف اسم خدیجه

شعر کردی بلوط

شعر اسم دختر , شعر در مورد اسم دختر , شعر درباره اسم دختر , شعر در وصف اسم دختر

رفتم و وارت دیدم چل ورات

چل وار کهنت وبردس بهارت

پشت دیوار لحظه ها همیشه کسی می نالد

و این بار زنی بهیاد سالهای دور

سالهی گمم

سالهایی که در کدورت گذشت

پیر و فراموش گشته اند

می نالد کودکی اش را

سید محمد مرکبیان , شعر سید محمد مرکبیان , اشعار سید محمد مرکبیان , آثار سید محمد مرکبیان , اشعار عاشقانه سید محمد مرکبیان

شعر در مورد بلوط

آنا آخماتووا , شعر آنا آخماتووا , اشعار آنا آخماتووا , آثار آنا آخماتووا , اشعار عاشقانه آنا آخماتووا

دیروز را

دیروز در غبار را

او کوچک بود و شاد

با پیراهنی به رنگ گلهای وحشی

سبز و سرخ

و همراه او مادرش

زنی با لباس های سیاه که بر رویشان شکوفه های سفید کوچک نشسته

بود

زیر همین بلوط پیر

شعر اسم توحید , شعر در مورد اسم توحید , شعر درباره اسم توحید , شعر در وصف اسم توحید

شعر راجع به بلوط

هلالی جغتایی , شعر هلالی جغتایی , اشعار هلالی جغتایی , آثار هلالی جغتایی , اشعار عاشقانه هلالی جغتایی

باد زورش به پر عقاب نمی رسید

یاد می آورد افسانه های

مادرش را

مادر

این همه درخت از کجا آمده اند ؟

شعر طلا , شعر در مورد طلا , شعر درباره طلا , شعر در وصف طلا

شعر در مورد درخت بلوط

شعر اسم زیبا , شعر در مورد اسم زیبا , شعر درباره اسم زیبا , شعر در وصف اسم زیبا

هر درخت این کوهسار

حکایتی است دخترم

پس راست می گفت مادرم

زنان تاوه در جنگل می میرند

در لحظه های کوه

و سالهای بعد

دختران تاوه با لباس های سیاه که بر رویشان شکوفه های سفید نشسته

است آنها را در آوازهاشان می خوانند

شعر خجالت , شعر در مورد خجالت , شعر درباره خجالت , شعر در وصف خجالت

شعر لری درخت بلوط

نسرین بهجتی , شعر نسرین بهجتی , اشعار نسرین بهجتی , آثار نسرین بهجتی , اشعار عاشقانه نسرین بهجتی

هر دختری مادرش را

رفتم و وارت دیدم چل وارت

چل وار کهنت وبردس نهارت

خرابی اجاق ها را دیدم در خرابی خانه ها

و دیدم سنگ های دست چین تو را

در خرابی کهنه تری

پشت دیوار لحظه ها همیشه کسی می نالد

و این بار دختری به یاد مادرش

شعر اسم خاطره , شعر در مورد اسم خاطره , شعر درباره اسم خاطره , شعر در وصف اسم خاطره

شعری برای درخت بلوط

شعر نام تو , شعر در مورد نام تو , شعر درباره نام تو , شعر در وصف نام تو

آن بلوط کهن آنجا بنگر

نیم پاییزی و نیمیش بهار

مثل این است که جادوی خزان

تا کمرگاهش

با زحمت

رفته

ست و از آنجا دیگر

نتوانسته بالا برود

فرخی یزدی , شعر فرخی یزدی , اشعار فرخی یزدی , آثار فرخی یزدی , اشعار عاشقانه فرخی یزدی

شعری درباره بلوط

شعر اسم جانان , شعر در مورد اسم جانان , شعر درباره اسم جانان , شعر در وصف اسم جانان

توی کافه نادری کنج همون میز بلوط

دو تا صندلی لهستانی هنوز منتظرن

تا من و تو بشینیم گپ بزنیم مثل قدیم

شب بشه مشتریا تا آخرین نفر برن

شعر اسم حسین , شعر در مورد اسم حسین , شعر درباره اسم حسین , شعر در وصف اسم حسین

شعری در مورد بلوط

شعر با م , مشاعره با م , شعر با حرف میم , شعر با م شروع شه

ما همیشه اولین و آخرین بودیم عزیز

هم تو تابستون داغ هم تو پاییزای سرد

تابلوی بسته و باز پشت شیشه ی در

بعد رفتن ما او کافه چی وارونه می کرد

شعر با ت , مشاعره با ت , شعر با حرف ت , شعر با ت شروع شه

شعر در مورد بلوط

شعر اذان , شعر در مورد اذان , شعر درباره اذان , شعر در وصف اذان

چشمک ستاره ها رو می شمردیم یادته ؟

واسه تنهایی شب غصه می خوردیم یادته ؟

من مثه سایه ی تو تو واسه من مثل نفس

هردومون برای همدیگه می مردیم یادته ؟

شعر گل شمعدانی , شعر در مورد گل شمعدانی , شعر درباره گل شمعدانی , شعر در وصف گل شمعدانی

شعر در مورد درخت بلوط

شعر اسم حدیث , شعر در مورد اسم حدیث , شعر درباره اسم حدیث , شعر در وصف اسم حدیث

دستامون تو دست هم گم می شدیم تو خواب شهر

دل دیوونه ی من هی قدمات میشمرد

کوچه ها رو رد می کردم تا خیابون بزرگ

عطر ناب تو من رو تا آخر دنیا می برد

شعر اسم حمید , شعر در مورد اسم حمید , شعر درباره اسم حمید , شعر در وصف اسم حمید

شعر درباره بلوط

شعر اسم حنانه , شعر در مورد اسم حنانه , شعر درباره اسم حنانه , شعر در وصف اسم حنانه

حالا تو نیستی این کوچه صدام نمی زنه

حالا تو نیستی بی تو دیگه کافه کافه نیست

دیگه هیچ ستاره یی جرات چشمک نداره

حتی جای تن تو رو تن این ملافه نیست

شعر کریسمس , شعر در مورد کریسمس , شعر درباره کریسمس , شعر در وصف کریسمس

شعری در مورد بلوط

شعر با ی , مشاعره با ی , شعر با حرف ی , شعر با ی شروع شه

چشمک ستاره ها رو می شمردیم یادته ؟

واسه تنهایی شب غصه می خوردیم یادته ؟

من مثله سایه ی تو تو واسه من مثل نفس

هردومون برای همدیگه می مردیم یادته ؟

شعر تهمت , شعر در مورد تهمت , شعر درباره تهمت , شعر در وصف تهمت

شعری درباره بلوط

شعر بقیع , شعر در مورد بقیع , شعر درباره بقیع , شعر در وصف بقیع

جنگل

 وسعت پیوسته سبز سپیدارهاست

و سایه ها

یاد آور خستگی توست

که کسالت خنجر نارفیقان را

در سایه بلوط پیر تکاندی

شعر تشنگی , شعر در مورد تشنگی , شعر درباره تشنگی , شعر در وصف تشنگی

شعر بلوط

شعر بصیرت , شعر در مورد بصیرت , شعر درباره بصیرت , شعر در وصف بصیرت

زان پس بلوط ها

در هر بهار

به یاد تو خون گریه می کنند

شعر در مورد بلوط

مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن

مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن

قهوه سبز و کم خونی ,قهوه سبز کم خونی میاره,قهوه سبز برای کم خونی,ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد,مضرات قهوه سبز,مضرات قهوه سبز چیست,مضرات قهوه سبز برای معده,مضرات قهوه سبز برای بدن,مضرات قهوه سبز برای قلب,مضرات قهوه سبز برای زنان شیرده,مضرات قهوه سبز تینا,مضرات قهوه سبز در بارداری,ضرر قهوه سبز چیست,عوارض قهوه سبز چیست,عوارض قهوه سبز بر معده,عوارض قهوه سبز برای زنان شیرده,عوارض قهوه سبز تینا,عوارض قهوه سبز در بارداری , تاثیر قهوه سبز و کم خونی , اثرات قهوه سبز و کم خونی , خواص قهوه سبز و کم خونی , مضرات قهوه سبز و کم خونی

قهوه سبز و کم خونی

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

افراد چاق و افراد مبتلا به بیماری های دیابت، فشار خون بالا، آلزایمر و عفونت های باکتریایی از قهوه سبز برای درمان بیماری های خود استفاده می کنند.

قهوه سبز و کم خونی

آیا خوردن قهوه ونسکافه موجب کم خونی می شود ؟وفواید آنها را بفرمایید پاسخ : با سلام دوست محترم قهوه و نسکافه می توانند جذب آهن را کاهش دهند. بنابراین آنها را یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا بنوشید.. قهوه از حالت گیاهی بومی و ناشناس به نوشیدنی همه گیر و مشهور تبدیل شد. نخستین قهوه خانه یا کافه اروپا هم در اوایل قرن هفدهم در بندر ونیز که پایگاه ورود قهوه به اروپا بوده است، باز شد. بعدها هلندی ها و انگلیسی ها نهال قهوه را به مستعمرات خود بردند و کشت و پرورش قهوه را در مزارع وسیعی در هندوستان، سیلان و جاوه آغاز کردند. نوشیدن قهوه از همین کشورها اندک اندک به آمریکای مرکزی و جنوبی هم گسترش یافت تا امروز که بیشترین مقدار قهوه در آمریکای جنوبی تولید می شود و بزرگترین مصرف کننده آن، آمریکای شمالی است.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

قهوه منبع قابل توجهی از کافئین است که اغلب به عنوان یک عنصر اصلی در بسیاری از قرص های رژیمی شناخته می شود تحقیقات نشان داده که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را 3 تا 11% افزایش دهد

قهوه سبز کم خونی میاره

درخت قهوه درخت قهوه برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی از تیره Coffee که بیشتر از یک سوم مردم جهان هر روز آن را به عنوان یک نوشیدنی محبوب می نوشند. واژه قهوه برگرفته از زبان عربی و به معنای تحریک کننده و زائل کننده اشتهاست. درخت قهوه بین هفت تا ۱۰ متر بلندی دارد و در هوای گرم و مرطوب رشد می کند. عطر گل های کوچک و سفید این درخت بی شباهت به بوی خوش گل یاسمن نیست. بهترین و مرغوب ترین قهوه که طعم و عطر منحصر به فردی دارد از بوته ای به نام Arabica در برزیل به دست می آید. تانزانیا و اتیوپی نیز دو کشور مهم تولیدکننده قهوه هستند که محصول آنها بو و مزه مخصوصی دارد. در ایران حدود هزار سال پیش، حکیم ابوعلی سینا در کتاب خود، شرح جامعی از خواص قهوه داده است. امروز بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود ۸۹ درصد از مردم جهان قهوه و چای یا هر دو آنها را مصرف می کنند و حدود ۳۰ درصد از مردم دنیا قهوه را به هر نوشیدنی گرم دیگر ترجیح می دهند.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

 کافئین با افزایش متابولیسم بدن به چربی سوزی کمک می کند، همچنین باعث تقویت موقت انرژی و هشیاری می شود به این معنی که می توانید برای مدت بیشتری ورزش کنید بدون اینکه خسته شوید.

قهوه سبز برای کم خونی

نوشیدنی مضر یا مفید؟ کافئین موجود در قهوه در طولانی مدت و بر اثر استفاده بی رویه می تواند اعتیادآور و مضر باشد، اما چون این نوع اعتیاد زیان آور نیست، مصرف آن در میان مردم همچنان رواج دارد. کافئین در طول روز به شکل های گوناگون از راه نوشیدن انواع نوشابه های گازدار، شکلات ها و قهوه وارد بدن می شود. کافئین موجود در یک فنجان قهوه حدود ۱۵۰ سی سی است. قهوه ای که با آب جوش قطره ای تهیه می شود، ۶۰ تا ۱۸۰ میلی گرم کافئین دارد. قهوه ترک دارای ۴۰ تا ۱۷۰ میلی گرم کافئین و میانگین ۱۰۰ میلی گرم است. نسکافه فرانسوی (قهوه آماده) دارای ۳۰ تا ۱۲۰ میلی گرم کافئین و میانگین کافئین ۷۵ میلی گرم است. نسکافه فرانسوی بدون کافئین دارای یک تا پنج میلی گرم کافئین است. امروز پژوهشگران درباره کافئین موجود در قهوه، نظریات مختلف و گاهی حتی متضاد ابراز می کنند. گروهی از پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که قهوه موجب پیدایش سرطان در انسان می شود و گروهی نیز معتقدند که کافئین باعث تحریک بیماران روانی می شود. اما در ۱۹۹۸ یک نشریه پزشکی مدعی شد که بر اساس آزمایش های انجام شده، قهوه با تحت تاثیر قرار دادن سلول های سرطانی، باعث توقف رشد این سلول ها می شود و علاوه بر این بر تیزهوشی و آرامش نوشندگان نیز می افزاید.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

متخصصان خاصیت لاغر کنندگی قهوه سبز را به کلروژنیک اسید موجود در آن نسبت داده اند. مطالعات زیادی در مورد کلروژنیک اسید و اثربخشی آن به عنوان مکمل کاهش وزن وجود ندارد.

ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

به نظر می رسد بهترین و مطمئن ترین راه، رعایت حد اعتدال در مصرف این نوشیدنی بحث برانگیز و دلپذیر باشد. افرادی که از بالا بودن فشار خون یا بیماری تپش قلبی رنج می برند و همچنین خانم های باردار، بهتر است در مصرف قهوه زیاده روی نکنند. قهوه های فوری قهوه را به دو صورت درست می کنند؛ با دُرد یا صاف نشده و بی درد یا صاف شده. قهوه عربی و قهوه ترک را با درد درست می کنند. قهوه عربی، سیاهرنگ و تلخ است، اما قهوه ترک، رنگی ترش و مزه ای متمایل به شیرینی دارد. اروپاییان اما معمولا درد قهوه را از آب آن جدا می کنند. به همین خاطر قهوه اروپایی همیشه درشت تر از قهوه عربی و ترک سائیده می شود. قهوه برخلاف چای نیاز به دم کردن ندارد، چراکه ماده عطری، رنگی و موثر آن به محض تماس با آب جوش آزاد می شود. در نیمه دوم قرن بیستم، انواع قهوه فوری (instand coffee) نیز در بازار اروپا و آمریکا عرضه شد. این قهوه در واقع شیره تبخیر شده قهوه صاف و عصاره دانه قهوه است که نیازی به قهوه جوش ندارد و با حل کردن کمی از آن در یک فنجان آب جوش، قهوه آماده به دست می آید.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

تحقیقات نشان داده که قهوه سبز در بعضی افراد باعث کاهش فشار خون می شود. عصاره قهوه سبز همچنین می تواند اثرات مثبتی بر رگ های خونی داشته باشد که برای سلامت قلب مفید می باشد.

مضرات قهوه سبز برای کم خونی

این نوع قهوه در آغاز مخالفان جدی در میان طرفداران قهوه داشت، چراکه قهوه نوشان حرفه ای معتقد بودند طعم و عطر واقعی این نوشیدنی در بسته بندی های قهوه فوری از دست می رود، اما امروز با پیشرفت فن آوری تولید قهوه فوری، دیگر فاصله میان کیفیت این دو نوع قهوه به کلی از میان رفته و حتی قهوه فوری طرفداران بیشتری پیدا کرده است، چراکه این نوع قهوه معمولا پس از سایش، پروسه تولید را طی می کند و در حقیقت به نوعی پرورده و خوش طعم می شود. اولین شرکتی که قهوه فوری را راهی بازار جهانی قهوه کرد، شرکت معروف Nestle بود. با ورود بسته های Nestle Coffee به ایران، اصطلاح نسکافه نیز میان علاقه مندان به نوشیدن قهوه رواج یافت. به این ترتیب اصطلاح نسکافه به نوعی اختراع ایرانیان قهوه نوش به حساب می آید. هر کیلو قهوه آماده یا فوری بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد، اما بسته بندی های کوچک در وزن های مختلف هم در بازار وجود دارد که هریک قیمت خاص خود را دارند.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

قهوه سبز در واقع همان لوبیایی است که مردم برای تهیه قهوه از آن استفاده می کنند، تنها تفاوت این است که دانه های قهوه بو داده شده اند.

مضرات قهوه سبز برای کم خونی چیست

معروف ترین قهوه های آماده که معمولا در بسته های ۲۰ گرمی و با نام کلی? ۳۳in1 به فروش می رسد Eagel Ring، Coffee Ring، Super Coffee mix original و Gold Eagel هستند که از ۱۰۰ تا ۲۰۰ و گاه ۲۵۰ تومان به فروش می رسند، اما قیمت قهوه فرانسه و ترک ایرانی در بازار کیلویی ۴ هزار تومان و انواع خارجی آن از ۱۲ هزار تا ۳۰ هزار تومان متغیر است. قهوه سائیده شده که معمولا آب جوش از آن می گذرانند و صافش می کنند، نمی تواند حداکثر کیفیت را داشته باشد. درواقع این قهوه همان کیفیت طبیعی را دارد، اما کیفیت قهوه های فوری قابل تغییر است و می تواند بسیار متغیر باشد. قهوه فوری، حاصل پیشرفت تکنولوژی در زمینه تهیه انواع قهوه است و اغلب طعم و بوی بسیار مطبوعی دارد. همه قهوه هایی که می نوشیم! انواع قهوه بر اساس نوع مصرف و مقدار سایش و ترکیبات آن متغیر است.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

به نظر می رسد قهوه سبب عوارض جانبی متعددی شود. کافئین موجود در قهوه سبز درست مثل کافئین در قهوه بو داده می تواند نشانه هایی از جمله سردرد، ناراحتی معده، اضطراب، افزایش ضربان قلب، تکرر ادرار و بی خوابی را شامل شود.

مضرات قهوه سبز برای معده و کم خونی

قهوه ترک، قهوه اسپرسو، قهوه عربی، قهوه فرانسه، کاپوچینو، موکا، فراپه و … انواع مشهور این نوشیدنی هستند. قهوه ترک را در قهوه جوش و در ترکیه غالبا سر میز، روی چراغ الکلی های کوچک و ظریف طی مراسم جالبی درست می کنند. قهوه اسپرسو نیز که نخستین بار در ایتالیا تهیه شد، معمولا در فنجان های کوچک پیش از ظهر یا بعد از ناهار نوشیده می شود. تلخی قهوه عربی بسیار بیشتر از سایر انواع قهوه هاست و رنگ آنهم به سیاهی می زند، اما آنچه در میان مردم ما به عنوان قهوه فرانسه معروف است، در واقع قهوه ساده ای است که با ریختن آب جوش روی قهوه سائیده و صاف کردن آن پس از چند لحظه به دست می آید و در فنجان های نسبتا بزرگ با شیر یا بدون شیر، شیرین یا تلخ نوشیده می شود. قهوه فرانسه خشک به درشتی شکر و به رنگ قهوه ای سیر است.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

کافئین ممکن است برای افراد با شرایطی مانند گلوکوم، اضطراب، دیابت، فشار خون بالا، سندرم روده تحریک پذیر، پوکی استخوان و اختلالات خونریزی خطرناک باشد.

مضرات قهوه سبز برای بدن و کم خونی

کاپوچینو هم نوعی شیر قهوه ایتالیایی است. کاپوچین، نام فرقه ای از راهبان کاتولیک است که معمولا چهره ای رنگ پریده دارند و کلاهی سیاه به سر می گذارند. فنجان قهوه کاپوچینو با آن همه کف شیر و گرد کاکائو و دارچین، ظاهرا به نظر ایتالیایی ها شبیه قیافه راهبان کاپوچین بوده است! آنچه مسلم است، قهوه گیاه مفیدی است. هم نوشیدنی مطبوعی از آن به دست می آید و هم از تفاله آن می توان استفاده کرد. تفاله قهوه برای گرفتن بوی زهم و سایر بوهای نامطبوع دست بسیار موثر است. از این تفاله برای رنگ کردن مو هم می توان استفاده کرد.

قهوه سبز و کم خونی

شعر در مورد خبرنگار

شعر در مورد خبرنگار

شعر در مورد خبرنگار ,شعر در مورد خبرنگاری,شعر طنز در مورد خبرنگار,شعر خبرنگاران,جایزه شعر خبرنگاران,جشنواره شعر خبرنگاران,جایزه شعر خبرنگاران,فراخوان شعر خبرنگاران,دهمین جایزه شعر خبرنگاران,فراخوان جایزه شعر خبرنگاران,شعر خبرنگار,شعر خبرنگاری,شعر روز خبرنگار,شعر طنز خبرنگار,شعر برای خبرنگار,جایزه شعر خبرنگار,شعر درباره خبرنگاری,جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران,شعر طنز روز خبرنگار,شعر تبریک روز خبرنگار,شعر طنز روز خبرنگار برای ظریف,شعر برای روز خبرنگار,شعر در مورد روز خبرنگار,شعر رضا رفیع در روز خبرنگار,جشنواره شعر خبرنگار,شعر طنز در مورد خبرنگار,شعری برای خبرنگار

شعر در مورد خبرنگار

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خبرنگار برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دلم خوش است که نامم خبرنگار بُوَد

کسی که بر سر ِ کاری، خفن سوار بُوَد!

دلم خوش است به پُر طمطراقی ِ شغلم

که حاصلش دو سه تا لوح ِ افتخار بُوَد

شعر تاریکی شب , شعر در مورد تاریکی شب , شعر درباره تاریکی شب , شعر در وصف تاریکی شب

شعر در مورد خبرنگار

شعر اسم قمر , شعر در مورد اسم قمر , شعر درباره اسم قمر , شعر در وصف اسم قمر

میان ِ مردم و مسوول چون پُلی هستم 

که پایه هاش! به دوش ِ من استوار بُوَد

بگو چه کار کنم با اجاره ی منزل

بدین حقوق که قّد ِ سه تا نهار بُوَد؟!

شعر اسم هما , شعر در مورد اسم هما , شعر درباره اسم هما , شعر در وصف اسم هما

شعر در مورد خبرنگاری

شعر آغاز , شعر در مورد آغاز , شعر درباره آغاز , شعر در وصف آغاز

به دست ِ مؤجر ِ بَد، بر سر ِ اجاره بها

حقوق بنده ی بی چاره لـتّ و پار بُوَد

چه قول ها که نداده تعاونی مسکن

که خانه های قشنگی در انتظار بُوَد

شعر اتحاد , شعر در مورد اتحاد , شعر درباره اتحاد , شعر در وصف اتحاد

شعر طنز در مورد خبرنگار

شعر اضطراب , شعر در مورد اضطراب , شعر درباره اضطراب , شعر در وصف اضطراب

ولی چه حیف که این خانه جز سرابی نیست

و این تعاونی در حال ِ احتضار بُوَد

خبرنگار، خروسی است جنگی و نا ترس

که سر بریده ی جشن و عزای یار بُوَد!

شعر اسم ضحی , شعر در مورد اسم ضحی , شعر درباره اسم ضحی , شعر در وصف اسم ضحی

شعر خبرنگاران

شعر بخشش , شعر در مورد بخشش , شعر درباره بخشش , شعر در وصف بخشش

خبرنگار ِبسیجی به جز قلم ، کاغذ

همیشه صاحب یک ضبط و یک نوار بُوَد!

خبرنگار، که سی سال شغل او این است

دوان دوان پی ِ مسوول ِ تازه کار بُوَد

شعر اشتباه , شعر در مورد اشتباه , شعر درباره اشتباه , شعر در وصف اشتباه

جایزه شعر خبرنگاران

شعر آواز , شعر در مورد آواز , شعر درباره آواز , شعر در وصف آواز

همیشه در پی ِ سوژه به هر کجا ویلان

و کفش ِ پاره اش البته سوگوار بُوَد!

ز دست ِ خیل ِ طلبکار با دوی صد متر

همیشه یک تنه در حالت ِ فرار بُوَد!

شعر معشوقه , شعر در مورد معشوقه , شعر درباره معشوقه , شعر در وصف معشوقه

جشنواره شعر خبرنگاران

شعر اسم لاله , شعر در مورد اسم لاله , شعر درباره اسم لاله , شعر در وصف اسم لاله

خبرنــگار، نــگویـد تمـلقی عــمرا

نگو که مصرع بالایی ام شعار بُوَد!

به رغم این همه اوصاف عاشق ِ کار است

اگر چه بر سر ِ راهش هزار خار بُوَد

شعر اسم حامد , شعر در مورد اسم حامد , شعر درباره اسم حامد , شعر در وصف اسم حامد

شعر در مورد خبرنگار

شعر اسم ساغر , شعر در مورد اسم ساغر , شعر درباره اسم ساغر , شعر در وصف اسم ساغر

و جالب این که به دست ِ «دبیرِ» محترمش

خبرنگار به صد کنترل دچار بُوَد

اگر چه کنترل این جا نمی شود سانسور

دبیر هم به خدا تحت ِ صد «فشار» بُوَد!

شعر اسم ساحل , شعر در مورد اسم ساحل , شعر درباره اسم ساحل , شعر در وصف اسم ساحل

فراخوان شعر خبرنگاران

شعر اسم هادی , شعر در مورد اسم هادی , شعر درباره اسم هادی , شعر در وصف اسم هادی

اشارتی گذرا کرده ام به این حرفه

چرا که درد ِ دل ِ بنده بی شمار بُوَد

اگر چه سخت و زیان آور است شغل ِ حقیر

دوای خستگی ام، عشق ِ این دیار بُوَد

شعر اسم هستی , شعر در مورد اسم هستی , شعر درباره اسم هستی , شعر در وصف اسم هستی

دهمین جایزه شعر خبرنگاران

شعر اسم ملیحه , شعر در مورد اسم ملیحه , شعر درباره اسم ملیحه , شعر در وصف اسم ملیحه

حماسه حضور تو به صحنه های عاشقی

چو کوه جلوه می کند به پهنه های عاشقی

برای وصف حال تو قلم فقیر و ناتوان تو

روح استقامتی سنگ صبور مهربان

شعر اسم سپیده , شعر در مورد اسم سپیده , شعر درباره اسم سپیده , شعر در وصف اسم سپیده

فراخوان جایزه شعر خبرنگاران

شعر اسم قاسم , شعر در مورد اسم قاسم , شعر درباره اسم قاسم , شعر در وصف اسم قاسم

به عرصه های پرخطر همیشه حی و حاضری

شریک شادی و غمی تو کم نظیر و نادری

تو هم نفس تو همقدم تو همرهی و همدلی

تو پیشگام و پیشرو در انعکاس مشکلی

شعر اسم هدیه , شعر در مورد اسم هدیه , شعر درباره اسم هدیه , شعر در وصف اسم هدیه

شعر خبرنگار

شعر طاق بستان , شعر در مورد طاق بستان , شعر درباره طاق بستان , شعر در وصف طاق بستان

درد دل خلایق از گلوی تو بیان شود

آینه ای و رنج شان به چهره ات عیان شود

غمخور خستگان تویی به گاه سیل و زلزله

زجان دعایشان کنی تو در نماز و نافله

شعر اسم کوثر , شعر در مورد اسم کوثر , شعر درباره اسم کوثر , شعر در وصف اسم کوثر

شعر خبرنگاری

شعر اسم شکوفه , شعر در مورد اسم شکوفه , شعر درباره اسم شکوفه , شعر در وصف اسم شکوفه

قلم بدست پاک تویی رهی برای خدمتت

خدمت عاشقانه هم نشانه محبتت

تو سرپل محبتی در دل دل شکستگان

که بارها گذشته ای برای مردمان زجان

شعر اسم سارا , شعر در مورد اسم سارا , شعر درباره اسم سارا , شعر در وصف اسم سارا

شعر روز خبرنگار

شعر اسم عطیه , شعر در مورد اسم عطیه , شعر درباره اسم عطیه , شعر در وصف اسم عطیه

ز بوسنی غم زده تا عراق و افغان غریب

ز قدس و لبنان که بود مهد دلیران نجیب

به هرکجای این جهان که ظلم جلوه گر شود

تلاش توست تا ستم، ضعیف و بی اثر شود

شعر مکه , شعر در مورد مکه , شعر درباره مکه , شعر در وصف مکه

شعر طنز خبرنگار

شعر تقوا , شعر در مورد تقوا , شعر درباره تقوا , شعر در وصف تقوا

تعالی رشادتت به جبهه ها عیان شده

شجاعتت زبانزد تمام دشمنان شده

گهی میان سنگر و گهی به اوج قله ها

گهی درون حور و شط، گهی به عمق دره ها

شعر تکرار , شعر در مورد تکرار , شعر درباره تکرار , شعر در وصف تکرار

شعر در مورد خبرنگار

شعر تسلیت پدر , شعر در مورد تسلیت پدر , شعر درباره تسلیت پدر , شعر در وصف تسلیت پدر

در همه جای جبهه ها حضورت عاشقانه بود

شهادت آرزوی تو کار خبر بهانه بود

دوش به دوش عاشقان، پای به پای لاله ها

از همه فرشیان جدا بسوی عرشیان رها

شعر تسلیت مرگ جوان , شعر در مورد تسلیت مرگ جوان , شعر درباره تسلیت مرگ جوان , شعر در وصف تسلیت مرگ جوان

جایزه شعر خبرنگار

شعر تکبر , شعر در مورد تکبر , شعر درباره تکبر , شعر در وصف تکبر

از آن زمان که جان من، جدا زخاکیان شدی

به لطف و عزت خدا، عزیز آسمان شدی

شدی به عرصه خطر، مصور دلاوران قلم

بدست و جان بکف، ظفر نگار بیدلان

شعر تعجب , شعر در مورد تعجب , شعر درباره تعجب , شعر در وصف تعجب

شعر درباره خبرنگاری

شعر علاقه , شعر در مورد علاقه , شعر درباره علاقه , شعر در وصف علاقه

چه رودها زخونتان به عرصه ها روان شده

چه لاله ها که از شما فدای باغبان شده

هنوز هم صدایتان به گوش جان صدا کند

دلم به یاد شورتان، هوای کربلا کند

شعر تفکر , شعر در مورد تفکر , شعر درباره تفکر , شعر در وصف تفکر

جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران

شعر تلفن , شعر در مورد تلفن , شعر درباره تلفن , شعر در وصف تلفن

ز یاد من نمی رود ، صلابت چو کوهتان

شکوه ، سنگ ریزه ای، ز اعتلای روحتان

عکس و خبرهای ظفر، صدای ماندگارتان

نابی اعتقادتان، پسا کی چشمه سارتان

شعر مظلومیت , شعر در مورد مظلومیت , شعر درباره مظلومیت , شعر در وصف مظلومیت

شعر طنز روز خبرنگار

شعر مغز , شعر در مورد مغز , شعر درباره مغز , شعر در وصف مغز

صوت رسای رهبر و سوز غریب مرتضی کشته

کینه صارمی، غریب شهر بی وفا

امیر عشق واعظی، غیاثوند و احمد

ی جوزی و خیرخواه گل، طاووس باغ سرمدی

شعر عروسک , شعر در مورد عروسک , شعر درباره عروسک , شعر در وصف عروسک

شعر تبریک روز خبرنگار

شعر مقاومت , شعر در مورد مقاومت , شعر درباره مقاومت , شعر در وصف مقاومت

افشار شیرین سخن و شاهچراغی

دلیر محمود ایل بیگی و خدادادی کم نظیر

گودرزی و شفایی و نوری پاک و بی ریا

سعیدی تلاشگر، شقایق باغ ولا

شعر عادت , شعر در مورد عادت , شعر درباره عادت , شعر در وصف عادت

شعر در مورد خبرنگار

شعر فتنه , شعر در مورد فتنه , شعر درباره فتنه , شعر در وصف فتنه

این همه لاله قطعه ای ز گلستان باغتان

چراغ عشق روشن از روشنی چراغتان

خبرنگار قهرمان بیا که جاودان شویم

سرود عشق خوانده و همره شاهدان شویم

شعر تلافی , شعر در مورد تلافی , شعر درباره تلافی , شعر در وصف تلافی

شعر برای روز خبرنگار

شعر عبادت , شعر در مورد عبادت , شعر درباره عبادت , شعر در وصف عبادت

کاش دل تو، دل من، همره راهشان شود

نرگس مست بیند و مست نگاهشان شود

شعر عربستان , شعر در مورد عربستان , شعر درباره عربستان , شعر در وصف عربستان

شعر در مورد روز خبرنگار

شعر مشهد , شعر در مورد مشهد , شعر درباره مشهد , شعر در وصف مشهد

تاریخ تو نوشته به زر، دست زرنگار

برما کرم نمـــــــــــوده خداوند کردگار

با شعرخود چگونه کنم وصفت ای وطن

چون وصف تو نمـــوده شهیدان کوی یار

تعبیر خواب سگ , تعبیرخواب سگ , سگ در خواب دیدن , تعبیر خواب سگ سیاه هار

شعر رضا رفیع در روز خبرنگار

حافظ , اشعار حافظ , شعر حافظ , اشعار عاشقانه حافظ , اشعار دیوان حافظ شیرازی

تاریخ پرفراز و نشیبت حکایتــــــی است

این داستان وجـــــــــود تورا داده اعتبار

این قصّه ها چگونه به مــــا منتقل شده

سینه به سینه لوح به لوح و نوشته وار

نیما یوشیج , شعر نیما یوشیج , اشعار نیما یوشیج , شعر نو نیما یوشیج

شعر در مورد خبرنگار

سهراب سپهری , اشعار سهراب سپهری , شعر سهراب سپهری , شعر نو سهراب سپهری

آیین قهـــــــــرمانی یاران تو که گفت؟

تا نسلهاست نام تو را کـــــــرده ماندگار

مرداد مه چو می گذرد نیمه را دو روز

تقویم، روز آن بنویسد خبـــــــــرنگار

اشعار عاشقانه شاملو , شعر شاملو , شعر عاشقانه شاملو , شعر های عاشقانه شاملو

شعر طنز در مورد خبرنگار

جملات عاشقانه برای همسر , جملات عاشقانه به همسر , جملات عاشقانه برای همسرم , جملات عاشقانه به همسرم

آنکس که عاشقانه خبـــــرها دهد به ما

ازشوروعشق ووصف جمال مه نگا ر

گاهی زعلم ومعرفت و دین خبر دهند

گاهی زغیــــرت وشرف اهل روزگار

تعبیر خواب گربه , تعبیر خواب بچه گربه , تعبیر خواب زاییدن گربه , تعبیر خواب گاز گرفتن گربه , تعبیر خواب گربه سفید

شعری برای خبرنگار

شعر پدر , شعر در مورد پدر , شعر درباره پدر , شعر در وصف پدر

روز تو را چگونه کند وصف حاتمی؟

روز تو بر تو باد مبارک خبــــــــرنگار

شعر مادر , شعر در مورد مادر , شعر درباره مادر , شعر در وصف مادر

شعر در مورد خبرنگار

شعر دوست , شعر در مورد دوست , شعر درباره دوست , شعر در وصف دوست

در تنـگنــای سخت نـفسهـای روزگــار         یــا در فـراز شـا دی و ایـام خوشـگـوار

وقت طلـوع صبـح  سپیـد و نـویـد فجر       یــا در کسوف پــر طـپش روزهای تــار

شعر دریا , شعر در مورد دریا , شعر درباره دریا , متن در مورد دریا , اس ام اس در مورد دریا

شعر در مورد خبرنگاری

شعر برادر , شعر در مورد برادر , شعر درباره برادر , شعر در وصف برادر

درکـوچ بی صدای امید و سکـوت سرد       یــا مـوسـم  تبـسم گــلـهـای لالــه زار

هنگام گریه های  غم انگیز و اشک  شوق   دلـهـا کـه میشود چـو پرستوی بی قـرار

شعر خواهر , شعر در مورد خواهر , شعر درباره خواهر , شعر در وصف خواهر

شعر طنز در مورد خبرنگار

شعر زندگی , شعر در مورد زندگی , شعر درباره زندگی , شعر در وصف زندگی

گـاه هـجوم سیـل غـم  و فصلهـای زرد        یـا در شـکـوه رویش و اعـجـاز نـو بهـار

در عرصه های بیم و هراس و امید و شور    در لـحظه هـای پـر خطر و سخت بیشمار

شعر مهر ماه , شعر در مورد مهر ماه , شعر درباره مهر ماه , شعر در وصف مهر ماه

شعر خبرنگاران

شعر عشق , شعر در مورد عشق , شعر درباره عشق , شعر در وصف عشق

همـواره پیـش مـردم و همگــام مردمی     در هـر نفس امید تـو ، اقـبـال این دیـار

بـرلـوح بیـکـرانـه ی دلهــا نشـانـده ای        صدهـا هـزار خـاطره از خود به یـادگـار

شعر گل , شعر در مورد گل , شعر درباره گل , شعر در وصف گل

جشنواره شعر خبرنگاران

شعر شب بخیر , شعر در مورد شب بخیر , شعر درباره شب بخیر , شعر در وصف شب بخیر

در انعکــاس عـزت این دشت پـرشهـیـد       آیینـه ای ، بـه وسعـت ایــران پــایـدار

حـفـظ حـریـم پـاک خبر اعتقـاد توست         ایران کنـد بـه همت والایت افـتـخــار

شعر صبح بخیر , شعر در مورد صبح بخیر , شعر درباره صبح بخیر , شعر در وصف صبح بخیر

شعر در مورد خبرنگار

شعر عید غدیر , شعر در مورد عید غدیر , شعر درباره عید غدیر , شعر در وصف عید غدیر

این آرزوی خالص” حامد “بـرای توست      بـاشی همیشه در کنف لـطـف کردگــار

بــا خـطـی از طـلا بـنْـگــارم بـرای تـو      بختت بـلنـد ، خسته نبـاشی خـبرنـگــار

شعر تنهایی , شعر در مورد تنهایی , شعر درباره تنهایی , شعر در وصف تنهایی

فراخوان شعر خبرنگاران

شعر تولد , شعر در مورد تولد , شعر درباره تولد , شعر در وصف تولد

بس که تقویم‌ها ورق خوردند

نوبت رفتن بهار رسید

رد شدیم از میانه‌ی مرداد

باز «روز خبرنگار» رسید

شعر ماه محرم , شعر در مورد ماه محرم , شعر درباره ماه محرم , شعر در وصف ماه محرم

دهمین جایزه شعر خبرنگاران

شعر لیاقت , شعر در مورد لیاقت , شعر درباره لیاقت , شعر در وصف لیاقت

از همین روی، جشن می‌گیرند

بعدِ تبلیغ‌ها و دعوت‌ها

می‌شود ذره‌ذره سالن، پُر

از جوان‌ها و پیش‌کسوت‌ها

شعر لب , شعر در مورد لب , شعر درباره لب , شعر در وصف لب

فراخوان جایزه شعر خبرنگاران

شعر لبخند , شعر در مورد لبخند , شعر درباره لبخند , شعر در وصف لبخند

حتماً این روز خوب فرخنده

می‌تواند بهانه‌ای باشد

تا مگر خویش را نگاه کنیم

شکل آیینه‌خانه‌ای باشد

شعر ادب , شعر در مورد ادب , شعر درباره ادب , شعر در وصف ادب

شعر خبرنگار

شعر انسانیت , شعر در مورد انسانیت , شعر درباره انسانیت , شعر در وصف انسانیت

ما شدیم و شد آن‌چه شد، آری!

با بد و خوبِ روزگار، شدیم

زندگی در مسیر جاری بود

ما از این رو خبرنگار شدیم،

شعر تهران , شعر در مورد تهران , شعر درباره تهران , شعر در وصف تهران

شعر خبرنگاری

شعر آسمان , شعر در مورد آسمان , شعر درباره آسمان , شعر در وصف آسمان

تا که گاهی به گوش مسئولان

برسانیم حرف مردم را

خشتی از جنس واژه برداریم

تا بسازیم «رکن چارم» را

شعر خداحافظی , شعر در مورد خداحافظی , شعر درباره خداحافظی , شعر در وصف خداحافظی

شعر روز خبرنگار

شعر مرگ , شعر در مورد مرگ , شعر درباره مرگ , شعر در وصف مرگ

(هر گُلی نو که در جهان آید)

به همه بلبلان خبر بدهیم

به درختان ایستاده‌ی شهر

خبر از رفتن تبر بدهیم

شعر ماه اردیبهشت , شعر در مورد ماه اردیبهشت , شعر درباره ماه اردیبهشت , شعر در وصف ماه اردیبهشت

شعر طنز خبرنگار

بخواب عشقم , بخواب عشقم شعر , بخواب عشقم شعرنو , آسوده بخواب عشقم

چشم بیدار مردمان باشیم

در سمینارها، همایش‌ها

نشود بابِ میل خط‌بازان

تیترها، عکس‌ها، گزارش‌ها

شعر موفقیت , شعر در مورد موفقیت , شعر درباره موفقیت , شعر در وصف موفقیت

شعر در مورد خبرنگار

شعر دلتنگی , شعر در مورد دلتنگی , شعر درباره دلتنگی , شعر در وصف دلتنگی

خبر افتتاح اگر باشد

بنویسیم: افتتاح شده

خبر اختلاس اگر برسد

بنویسیم: افتضاح شده!

شعر آتش , شعر در مورد آتش , شعر درباره آتش , شعر در وصف آتش

جایزه شعر خبرنگار

شعر پاییز , شعر در مورد پاییز , شعر درباره پاییز , شعر در وصف پاییز

بی‌محابا دروغ ننویسیم

که مگر داغ‌تر شود گیشه

نفروشیم تیترهامان را

به ریاپیشگان بی‌ریشه

شعر امام علی , شعر در مورد امام علی , شعر درباره امام علی , شعر در وصف امام علی

شعر درباره خبرنگاری

شعر دوستت دارم , شعر در مورد دوستت دارم , شعر درباره دوستت دارم , شعر در وصف دوستت دارم

با دغل ناگهان بغل نکنیم

خبر تازه‌ی سیاسی را

به حقیقت هم اختصاص دهیم

گفت‌وگوهای اختصاصی را

شعر گذر عمر , شعر در مورد گذر عمر , شعر درباره گذر عمر , شعر در وصف گذر عمر

جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران

شعر کلیسا , شعر در مورد کلیسا , شعر درباره کلیسا , شعر در وصف کلیسا

قصدمان بوده هر صدایی را

بازتابنده مثل کوه شویم

از چپ و راست، باد اگر برسد

نکند مثل آن گروه شویم:

شعر کودکی , شعر در مورد کودکی , شعر درباره کودکی , شعر در وصف کودکی

شعر طنز روز خبرنگار

شعر کمک , شعر در مورد کمک , شعر درباره کمک , شعر در وصف کمک

عده‌ای که همیشه با بادند

جهت باد، مبهم است ولی

ظاهراً جسم‌شان اگر صاف است

روح‌شان تا کمر، خم است ولی

شعر مردانگی , شعر در مورد مردانگی , شعر درباره مردانگی , شعر در وصف مردانگی

شعر تبریک روز خبرنگار

شعر غربت , شعر در مورد غربت , شعر درباره غربت , شعر در وصف غربت

گاه بحث «کتاب» اگر باشد

رایگان‌دوست‌های «بُن»‌طلب‌اند!

گاه حرف «کباب» اگر بشود

این جماعت، همه، «ژتون»‌طلب‌اند!

شعر هدف , شعر در مورد هدف , شعر درباره هدف , شعر در وصف هدف

شعر طنز روز خبرنگار برای ظریف

شعر گرگ , شعر در مورد گرگ , شعر درباره گرگ , شعر در وصف گرگ

بوده کلّ خبرنگاری‌شان

ادعایی که در دهن دارند

وقت تقسیم هدیه‌ها اما

کارت در جیب پیرهن دارند

شعر جهالت , شعر در مورد جهالت , شعر درباره جهالت , شعر در وصف جهالت

شعر برای روز خبرنگار

شعر پرسپولیس , شعر در مورد پرسپولیس , شعر درباره پرسپولیس , شعر در وصف پرسپولیس

یک وجب، صفحه‌شان نشد پُر با

این‌همه ادّعای توخالی

عوضش زرت و زرت می‌بندند

«آگهی‌نامه»‌های پوشالی

شعر پرنده , شعر در مورد پرنده , شعر درباره پرنده , شعر در وصف پرنده

شعر در مورد روز خبرنگار

شعر خنده , شعر در مورد خنده , شعر درباره خنده , شعر در وصف خنده

هی کپی می‌کنند از هر سو

مردِ میدانِ سختِ مونتاژند!

هست آغوشِ بازشان همه‌جا

عاشق یک بغل رپرتاژند!

شعر خواب , شعر در مورد خواب , شعر درباره خواب , شعر در وصف خواب

شعر رضا رفیع در روز خبرنگار

شعر هجران , شعر در مورد هجران , شعر درباره هجران , شعر در وصف هجران

در پی امتیاز نشریه‌اند

با تقاضای خاله‌خانباجی!

توی هر حوزه‌ای سخنران‌اند

دکترای علوم ورّاجی!

شعر استقلال , شعر در مورد استقلال , شعر درباره استقلال , شعر در وصف استقلال

جشنواره شعر خبرنگار

شعر سربازی , شعر در مورد سربازی , شعر درباره سربازی , شعر در وصف سربازی

بگذریم از زیاده، شاید هم

ما در آیینه، عین ایشانیم

(هرچه گفتیم جز حکایت دوست

در همه‌عمر از آن پشیمانیم)

شعر چوپان , شعر در مورد چوپان , شعر درباره چوپان , شعر در وصف چوپان

شعر طنز در مورد خبرنگار

شعر همسر , شعر در مورد همسر , شعر درباره همسر , شعر در وصف همسر

تیترها می‌رسند و می‌افتند

رسم دنیا همیشه این بوده است

عاقبت، آن‌چه تیتر خواهد شد

خبر داغ روز موعود است…

شعر فوتبال , شعر در مورد فوتبال , شعر درباره فوتبال , شعر در وصف فوتبال

شعری برای خبرنگار

شعر آزادی , شعر در مورد آزادی , شعر درباره آزادی , شعر در وصف آزادی

صدای توست که زنگ سکوت ما شده است

خبر تویی که سکوت تو هم صدا شده است

صدای توست که ما را به آسمان برده 

صدای توست که  خود آسمان ما شده است 

شعر حسادت , شعر در مورد حسادت , شعر درباره حسادت , شعر در وصف حسادت

شعر در مورد خبرنگار

شعر حال خوش , شعر در مورد حال خوش , شعر درباره حال خوش , شعر در وصف حال خوش

تویی کبوتر پیغام و اهل معنایی   

چه رازها که به پرواز برملا شده است 

تویی حماسه گفتن ز هر چه ناگفته!

دریچه ای که به باغ جهاد وا شده است 

شعر غروب , شعر در مورد غروب , شعر درباره غروب , شعر در وصف غروب

شعر در مورد خبرنگاری

شعر خدا , شعر در مورد خدا , شعر درباره خدا , شعر در وصف خدا

چقدر جبهه به جبهه دویدی از پی مرگ

به رفتنت، اجل از خستگی رها شده است 

چه دیدی ای  دل آشفته  در خرابه شام

چقدر چشم تو آیینه ی خدا شده است 

شعر فرزند , شعر در مورد فرزند , شعر درباره فرزند , شعر در وصف فرزند

شعر طنز در مورد خبرنگار

شعر غرور , شعر در مورد غرور , شعر درباره غرور , شعر در وصف غرور

خبر، نگار تو بود ای خبرنگار غیور!

به مرگ سرخ تو حق خبر ادا شده است

شعر غم , شعر در مورد غم , شعر درباره غم , شعر در وصف غم

 

شعر خبرنگاران

شعر حرف مفت , شعر در مورد حرف مفت , شعر درباره حرف مفت , شعر در وصف حرف مفت

قلم می گیرم به دست تا برایت درد دل گویم

از خانه ی مطبوعات و مسکن مهر گویم

 از روز خبرنگار  و شاید  یک افطاری

از  رئیس خانه و حرفای تکراری

 از حواله مرغ و گوشت گرفته تا آب

شعر محبت , شعر در مورد محبت , شعر درباره محبت , شعر در وصف محبت

جایزه شعر خبرنگاران

شعر چشم , شعر در مورد چشم , شعر درباره چشم , شعر در وصف چشم

از همه و جا و همه جمع می گوید

وقایمکی دنبال عجم می جوید

تا برود کنارش بنشیند با کمی افتخار…

تبریک بگوید بابت روز خبرنگار…

شعر افغانستان , شعر در مورد افغانستان , شعر درباره افغانستان , شعر در وصف افغانستان

جشنواره شعر خبرنگاران

شعر مهربانی , شعر در مورد مهربانی , شعر درباره مهربانی , شعر در وصف مهربانی

که برد خبر به یارم که ز اشتیاقش

ز خبر برفتم از وی چو خبر شنیدم

شعر ماه , شعر در مورد ماه , شعر درباره ماه , شعر در وصف ماه

جایزه شعر خبرنگاران

شعر مسافرت , شعر در مورد مسافرت , شعر درباره مسافرت , شعر در وصف مسافرت

آنان که یافتند خبر بی خبر شدند

ای بی خبر اگر خبری یافتی بگو

شعر حجاب , شعر در مورد حجاب , شعر درباره حجاب , شعر در وصف حجاب

فراخوان شعر خبرنگاران

شعر امام حسن عسکری , شعر در مورد امام حسن عسکری , شعر درباره امام حسن عسکری , شعر در وصف امام حسن عسکری

خواه شب و خواه سحر نیستم از هر دو خبر

کیست خبر چیست خبر روزشماری صنما

شعر حضرت مهدی , شعر در مورد حضرت مهدی , شعر درباره حضرت مهدی , شعر در وصف حضرت مهدی

دهمین جایزه شعر خبرنگاران

شعر آب , شعر در مورد آب , شعر درباره آب , شعر در وصف آب

شد مست و بی خبر دل ازین باده و هنوز

این جا خبر نیامد و آنجا خبر نرفت

شعر تشکر , شعر در مورد تشکر , شعر درباره تشکر , شعر در وصف تشکر

فراخوان جایزه شعر خبرنگاران

شعر نیمه شعبان , شعر در مورد نیمه شعبان , شعر درباره نیمه شعبان , شعر در وصف نیمه شعبان

دیدی که یار چون ز دل ما خبر نداشت

ما را شکار کرد و بیفکند و برنداشت

شعر عروس و داماد , شعر در مورد عروس و داماد , شعر درباره عروس و داماد , شعر در وصف عروس و داماد

شعر خبرنگار

شعر خوشبختی , شعر در مورد خوشبختی , شعر درباره خوشبختی , شعر در وصف خوشبختی

ما بی خبر شدیم که دیدیم حسن او

او خود ز حال بی خبر ما خبر نداشت

شعر قهوه , شعر در مورد قهوه , شعر درباره قهوه , شعر در وصف قهوه

شعر خبرنگاری

شعر قضاوت , شعر در مورد قضاوت , شعر درباره قضاوت , شعر در وصف قضاوت

تا چند ز یاران، خبر از من پرسی؟

ای بی خبر از من، خبر از خویشم نیست

شعر معلم , شعر در مورد معلم , شعر درباره معلم , شعر در وصف معلم

شعر روز خبرنگار

شعر دی ماه , شعر در مورد دی ماه , شعر درباره دی ماه , شعر در وصف دی ماه

گوشم به راه تا که خبر می دهد ز دوست

صاحب خبر بیامد و من بی خبر شدم

شعر زمستان , شعر در مورد زمستان , شعر درباره زمستان , شعر در وصف زمستان

شعر طنز خبرنگار

شعر سیزده بدر , شعر در مورد سیزده بدر , شعر درباره سیزده بدر , شعر در وصف سیزده بدر

پرسی خبری از دل و دل بی خبر از عشق

وز بی خبر ای یار بتو کی خبر آید

شعر ذات خراب , شعر در مورد ذات خراب , شعر درباره ذات خراب , شعر در وصف ذات خراب

شعر برای خبرنگار

 شعر رمضان , شعر در مورد رمضان , شعر درباره رمضان , شعر در وصف رمضان

خبر چو محرم او نیست بی خبر شو و مست

چو مخبرش تو نباشی خبر چه سود کند

شعر در مورد خبرنگار