سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

سایت آرامش روان

اس ام اس و جوک طنز

سماق و لاغری

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی در سایت جسارت

گیاه سماق و دمنوش تهیه شده از آن خاصیت چربی سوزی داشته از بین برنده چربی در بدن است و به تناسب اندام کمک میکند، به طور کلی بیشتر گیاهان دارویی باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش میشوند. بیشتر دمنوشهای گیاهی به ویژه دمنوش تهیه شده از سماق، سرشار از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C بوده که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربیها، سلولها و بافتهای مرده و آسیب دیده محسوب می شود. زمانی که این سلولهای مرده از بین میرود، سلولهای جدید جای آنها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا میرود. همچنین مصرف و خوردن سماق برای لاغری زمینه جذب چربی در بدن را از بین می برد. سماق از مواد غذایی است که برای تغذیه و تناسب اندام بسیار مفید است. همچنین سماق به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده به بدن کمک میکند تا از شر رادیکالهای آزاد به ویژه در دستگاه گوارش خلاص شود. به طور کلی استفاده از سماق باعث کاهش وزن و کاهش کلسترول میشود.

سماق و لاغری , خواص سماق و لاغری , رابطه سماق و لاغری , مضرات سماق و لاغری 

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

استفاده از سماق تاثیرات مثبت زیادی روی سلامتی تان میگذارد این ادویه خاصیت چربی سوزی زیادی دارد و می تواند به شما در زمینه کاهش وزنتان کمک کند دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، با بیان اینکه سماق فواید فراوانی برای سلامتی دارد، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود این چاشنی را به مقدار فراوان مصرف نکنند زیرا می‌تواند یبوست‌زا باشد.

سماق و لاغری

گیاه سماق و دمنوش تهیه شده از آن چربی سوز است و باعث از بین رفتن چربی بدن می‌شود و به همین دلیل به تناسب اندام کمک می‌کند. بیشتر گیاهان دارویی باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می‌شوند. بیشتر دمنوش‌های گیاهی به ویژه دمنوش سماق، سرشار از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C هستند که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها، سلول‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده به حساب می‌آید. سماق نیروی کمکی خوبی برای دستگاه گوارش نیز محسوب می‌شود. مصرف سماق به بدن کمک می‌کند تا از شر رادیکال‌های آزاد به ویژه در دستگاه گوارش خلاص شود.یک الی دو قاشق سماق پودر شده را در آب جوش ریخته و همانند چای معمولی آن را دم کنید. بهتر است کمی نبات سفید خرد شده در آن اضافه کنید تا طبیعت سرد آن نیز اصلاح شود. سپس برای مدت کوتاهی کنار گزاشته تا ته نشین شود و بعد با کمک صافی ریز در فنجان مناسب ریخته و میل کنید.

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

سماق و لاغری , خواص سماق و لاغری , رابطه سماق و لاغری , مضرات سماق و لاغری
دکتر محمد هاشمی، درباره خواص سماق، گفت: سماق درختی است که میوه‌های خوشه‌ای شکل و به رنگ قرمز و قهوه‌ای دارد، طعم آن در ابتدا گس بوده و بعد از رسیدن ترش می‌شود. این میوه پس از کوبیدن به عنوان چاشنی همراه غذا مصرف می‌شود. دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: این چاشنی تحریک کننده اشتها است و به سبب دارا بودن «تانن» یبوست‌زا نیز محسوب می‌شود.

خواص سماق و لاغری

از نظر سازمان بهداشت جهانی اضافه وزن و چاقی به عنوان تجمع غیر طبیعی یا بیش از اندازه چربی در بدن است که سلامتی فرد را مختل می‌کند. در سال های اخیر اضافه وزن در جهان به شدت رو به افزایش است و در ۱۰ سال اخیر چاقی در همه کشورهای دنیا افزایش چشمگیری داشته است. چاقی تنها مشکل بزرگسالان نیست و در کودکان و نوجوانان نیز روند رو به رشدی دارد. طبق آمار منتشره، نیمی از افراد ساکن در تهران اضافه وزن دارند و ۲۰ درصد آنان چاق هستند، یکی از راه‌هایی که افراد برای لاغر شدن به سمت آن گرایش دارند استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش وزن و لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود مفید خواهد بود. البته مانند تمام کمک کننده‌های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که شما قبل از استفاده از این گیاهان برای لاغرشدن باید به ورزش و نوع تغذیه خود نیز توجه کنید. یکی از گیاهان دارویی موثر استفاده از سماق برای لاغری است. لازم به ذکر است خوردن سماق تازه مسمومیت ایجاد می‌کند، بنابراین فقط باید خشک آن را مصرف کرد، همچنین افراد دارای مزاج سرد به منظور استفاده از سماق برای لاغری حتما باید همراه آن گیاهان گرم مصرف کنند. 

رابطه خوردن سماق و لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

سماق و لاغری , خواص سماق و لاغری , رابطه سماق و لاغری , مضرات سماق و لاغری
سماق می‌تواند در مقابله با التهابات لثه مفید باشد، عنوان کرد: غرغره کردن دم کرده سماق برای تورم گلو و دهان نیز موثر و مفید است. هاشمی خاطرنشان کرد: مصرف میوه تازه سماق می‌تواند مسمومیت‌زا باشد و افراد فقط باید نوع خشک این میوه را مصرف کنند.

خوردن سماق و لاغری

گیاه سماق و دمنوش تهیه شده از آن خاصیت چربی سوزی داشته از بین برنده چربی در بدن است و به تناسب اندام کمک می‌کند، به طور کلی بیشتر گیاهان دارویی باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می‌شوند. بیشتر دمنوش‌های گیاهی به ویژه دمنوش تهیه شده از سماق، سرشار از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C بوده که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها، سلول‌ها و بافت‌های مرده و آسیب دیده محسوب می شود. زمانی که این سلولهای مرده از بین میرود، سلولهای جدید جای آنها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا میرود. همچنین مصرف و خوردن سماق برای لاغری زمینه جذب چربی در بدن را از بین می برد. سماق از مواد غذایی است که برای تغذیه و تناسب اندام بسیار مفید است. همچنین سماق به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده به بدن کمک می‌کند تا از شر رادیکال‌های آزاد به ویژه در دستگاه گوارش خلاص شود. به طور کلی استفاده از سماق باعث کاهش وزن و کاهش کلسترول می‌شود.

سماق و لاغری

بیشتر بخوانید :

خواص و فواید سماق و ماست برای لاغری در بارداری چیست

آشنایی با فواید و خواص سماق و ماست برای ضدعفونی کردن بدن

مضرات و خاصیت سماق چیست برای کنترل فشار خون و چربی خون

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری

فواید دارویی و مضرات سماق در بارداری و طب سنتی

اثرات دارویی و درمانی خواص سماق در لاغری و کاهش وزن

کم خونی داسی شکل

علایم و روش درمان بیماری کم خونی داسی شکل در کودکان

کم خونی داسی شکل,کم خونی داسی شکل طب سنتی,کم خونی داسی شکل و ازدواج,کم خونی داسی شکل چیست,کم خونی داسی شکل و بارداری,کم خونی داسی شکل,کم خونی داسی شکل ومالاریا,کم خونی داسی شکل مالاریا,کم خونی داسی شکل در کودکان,کم خونی داسی شکل چیه,بیماری کم خونی داسی شکل چیست,کم خونی داسی شکل ویکی,کم خونی داسی شکل و مالاریا

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

در این مطلب از سایت جسارت به علایم بیماری و درمان آلرژی و حساسیت به گلوتن چیست می پردازیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

کم‌خونی داسی شکل یک بیماری ژنتیکی و یک اختلال خونی است که با هموگلوبین معیوب (Hbss) شناخته می‌شود. هموگلوبین طبیعی صاف و گرد است و به سلول اجازه عبور آسان از مویرگ‌های خونی را می‌دهد. سلول‌های هموگلوبین سلول داسی سفت و به شکل داس می‌باشند.

کم خونی داسی شکل

کم خونی داسی شکل یک اختلال خونی است که با هموگلوبین معیوب( Hbss ) شناخته می شود. هموگلوبین طبیعی صاف و گرد است و به سلول اجازه عبور آسان از مویرگهای خونی را می دهد. سلولهای هموگلوبین سلول داسی سفت و … . کم خونی داسی شکل یک اختلال خونی است که با هموگلوبین معیوب( Hbss ) شناخته می شود. هموگلوبین طبیعی صاف و گرد است و به سلول اجازه عبور آسان از مویرگهای خونی را می دهد. سلولهای هموگلوبین سلول داسی سفت و به شکل داس می باشند. این ملکولهای هموگلوبین  ایل دارند به شکل خوشه ای و در کنار یکدیگر قرار گیرند، بنابراین به راحتی از مویرگهای خونی عبور نمی کنند . این خوشه ها منجر به توقف جریان خون حمل کننده اکسیژن می گردند. برخلاف سلولها با هموگلوبین طبیعی که بیش از ۱۲۰ روز زنده هستند، سلولهای داسی بعد از ۲۰ _۱۰ روز از بین می روند. این روند طی یک دوره مزمن منجر به بروز کم خونی می گردد.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

این مولکول‌های هموگلوبین تمایل دارند به شکل خوشه‌ای و در کنار یکدیگر قرار گیرند، بنابراین به راحتی از مویرگ‌های خونی عبور نمی‌کنند. این خوشه‌ها منجر به توقف جریان خون حمل‌کننده اکسیژن می‌گردند. برخلاف سلول‌ها با هموگلوبین طبیعی که بیش از ۱۲۰ روز زنده هستند، سلولهای داسی بعد از ۲۰-۱۰ روز از بین می‌روند. این روند طی یک دوره مزمن منجر به بروز کم خونی می‌گردد.

کم خونی داسی شکل طب سنتی

شایعترین انواع ژن سلول داسی – صفت سلول داسی:  این افراد حامل ژن معیوب – Hbs– هستند اما مقداری هموگلوبین طبیعی – Hba– نیز دارند افراد با صفت سلول داسی معمولاً بدون علامت هستند و می باشند. ممکن است کم خونی خفیف ایجاد گردد . تحت شرایط پر استرس، خستگی، کاهش اکسیژن و یا عفونت روند داسی شدن رخ می دهد و در نتیجه عوارض بیماری سلول داسی بروز می نماید.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

کم خونی داسی شکل حاصل یک جهش ژنی می‌باشد که طی آن یک نوکلئوتید با باز آلی تیمین جای خود را با یک نوکلئوتید دیگر با باز آلی آدنین عوض می‌کند.  هر سال حدود 300 کودک مبتلا به بیماری کم خونی داسی شکل به دنیا می‌آیند و احتمال سکته مغزی در این کودکان 300 برابر سایر هم سن و سالان آنها است.

کم خونی داسی شکل و ازدواج

بیماری سلول داسی – هموگلوبین C:  فرد دارای هر دو نوع همگلوبین Hbs وHbc می باشد. هموگلوبین C باعث ایجاد سلولهای هدف می گردد. وجود هموگلوبین طبیعی در کنار این هموگلوبین باعث می شود، فرد علامتی از کم خونی نداشته باشد . اگر هموگلوبین Sداسی با سلول هدف همراه شود منجر به یک کم خونی خفیف تا متوسط می گردد.  این افراد اغلب از بیماری سلول داسی با درجه خفیف رنج می برند.بحران انسداد عروقی، صدمات ارگان ها به علت کم خونی و داسی شدن های مکرر و احتمال بالای عفونت همه صفات مشترکی برای Hbssو Hbscمی باشند.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

در یک انسان سالم گولبول‌های قرمز گرد و صاف هستند. کار آنها حمل اکسیژن در بدن است اما وقتی فرد به این بیماری مبتلا باشد، شکل بعضی از این سلولها فرق می‌کند.  این سلول‌ها سفت و چسبنده هستند بعضی وقتها چند تا از آنها به هم می چسبند.  همین امر سبب شده که جریان خون مختل شود و اکسیژن به دستگاه‌های داخلی و اعضای بدن نرسد.  یکی از نوجوانانی که به این بیماری مبتلا است تاکنون 5 بار دچار سکته مغزی شده است.

کم خونی داسی شکل چیست

بیماری سلول داسی – هموگلوبین E:  این نوع مشابه بیماری سلول داسیCاست با این تفاوت که یک عنصر در ملکول هموگلوبین جایگزین شده است . این نوع معمولاً در افراد جنوب آسیا مشاهده می شود. برخی افراد با بیماری هموگلوبین Eبدون علامت می باشند. هر چند تحت شرایط ویژه نظیر خستگی، کاهش اکسیژن و یا کمبود آهن یک کم خونی خفیف تا متوسط بروز می نماید.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

پزشکان امیدوراند که درمان ژنتیکی راهی برای درمان این بیماری باشد.  اتفاقی که افتاده این است که در فرانسه یک کودک مبتلا به این بیماری با استفاده از این روش درمان شده است.  به این ترتیب که مغز استخوانی که از خود کودک گرفته شده در آزمایشگاه با مهندسی ژنتیک ترمیم شده است.  حالا امیدورایم که بتوان این روش را به بیماران دیگر نیز تعمیم داد.

کم خونی داسی شکل و بارداری

هموگلوبین S– تالاسمی بتا :  این بیماری با ارث رسیدن همزمان ژن های تالاسمی و سلول داسی ایجاد می گردد. این اختلال باعث کم خونی متوسط و شرایطی مشابه ولی خفیف تر از بیماری سلول داسی می گردد. همه اشکال بیماری سلول داسی می توانند عوارض همراه با بیماری را بروز دهند. فرد مبتلا به Hbss به شدت مبتلا خواهد بود.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

هنگامی که بدن با کمبود اکسیژن مواجه شود، گلبول‌های قرمز تغییر شکل می‌دهند و به شکل داس در می‌آیند و در عروق ریز و باریک گیر می‌کنند و باعث درد شدیدی در اعضای مختلف بدن می‌شوند. بیماری داسی یک بیماری ارثی است که توسط یک جهش ژنتیکی ایجاد می‌شود. این ژن‌ها بر روی ساختاری از سلول ها به نام کروموزم وجود دارند. به طور طبیعی در هر سلول بدن ما 46 عدد یا 23 جفت کرموزم وجود دارد. جفت کرموزوم 11 حاوی ژن‌های مسئول تولید هموگلوبین طبیعی می‌باشد. یک جهش یا اشتباه در این ژن‌ها منجر به بروز بیماری داسی شکل می‌شود.

کم خونی داسی شکل

چه کسی به بیماری سلول داسی مبتلا می شود؟ بیماری سلول داسی به صورت اولیه، افراد جنوب آفریقا و شبه جزیره کارائیب را مبتلا می سازد ولی صفت سلول داسی در خاور میانه، هند، آمریکای لاتین، و نژاد مدیترانه ای یافت می شود.  براساس تخمین، بیش از ۷۲ هزار نفر در ایالات متحده به این بیماری مبتلا هستند. میلیون ها نفر در سراسر جهان از عوارض بیماری سلول داسی رنج می برند. ۲ میلیون نفر آفریقایی – آمریکایی یا ۱۲/۱ جمعیت آمریکا صفت سلول داسی را دارا می باشند.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

این جهش در نقاطی از جهان که بیماری مالاریا شایع است، بیشتر دیده می‌شود، هر چند این افراد به مالاریا مبتلا نمی‌شوند. صفت داسی از فرد در برابر انگل مالاریا محافظت می‌نماید. مالاریا اغلب در آفریقا و نواحی مدیترانه‌ای اروپا دیده می‌شود.  کودکی که جهش ژنتیکی را از هر دو والدین به ارث می‌برد، به بیماری سلول داسی شکل مبتلا خواهد شد. کودکی که جهش را از یکی از والدین به ارث می‌برد، حامل صفت سلول داسی شکل خواهد بود و می‌تواند آن را به فرزندانش منتقل سازد.

کم خونی داسی شکل ومالاریا

بیماری داسی یک بیماری ارثی است که توسط یک جهش ژنتیکی ایجاد می شود. این ژنها بر روی ساختاری از سلولها به کروموزم وجود دارند. به طور طبیعی در هر سلول بدن ما ۴۶ یا ۲۳ جفت کرموزم وجود دارد. جفت کرموزوم ۱۱ حاوی ژنهای مسئول تولید هموگلوبین نرمال می باشد. یک جهش یا اشتباه در این ژنها منجر به بیماری داسی شکل می شود. این جهش در نقاطی از جهان که بیماری مالاریا شایع است بیشتر دیده می شود هر چندافراد دارای صفت داسی به مالاریا مبتلا نمی شوند. صفت داسی حقیقتاً فرد را در برابر انگل مالاریا محافظت می نماید. مالاریا اغلب در آفریقا و نواحی مدیترانه ای اروپا دیده می شود. کودکی که جهش ژنتیکی را از هر دو والدین به ارث می برد، بیماری سلول داسی شکل مبتلا خواهد شد.کودکی که جهش را از یکی از والدین به ارث می برد به حامل صفت سلول داسی شکل خواهد بود و می تواند آن را به فرزندانش منتقل سازد.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

اکثر عوارض حاد بیماری سلول داسی‌شکل مربوط به انسداد عروق است. درد زیاد در اعضایی که عروق ریز آن‌ها مسدود شده است ایجاد می‌شود. این درد در هر نقطه از بدن ممکن است ایجاد شود اما در قفسه سینه، شکم و پشت شیوع بیشتری دارد. معمولا عفونت، کم آبی، تغییرات سریع دما و حاملگی زمینه ساز بروز این درد‌ها هستند. انسداد عروق خونی ریه، عارضه خطرناک بیماری سلول داسی شکل محسوب می‌شود و ممکن است منجر به سندرم حاد قفسه سینه شود که تهدید کننده حیات انسان بوده و سریعاً باید فرد در بیمارستان بستری شود

کم خونی داسی شکل مالاریا

علائم و عوارض زیر بابیماری سلول داسی شکل همراه می باشد. هر چند هر فرد علائم متفاوتی را تجربه می کند.  آنمی– شایعترین علامت بیماری سلول داسی شکل است. در این بیماری سلول های قرمزخون بصورت سلول داسی شکل تولید می شوند، اما به علت بدشکل بودن توانایی حملاکسیژن را از دست می دهند. در نتیجه بدن آب را از دست داده و دچار تب میشود. شکل داسی باعث سفتی سلولها و دام افتادن آنها در عروق می گردد. درنتیجه سلولها در طحال تخریب می شوند و یا به علت عملکرد غیر طبیعی از بینمی روند و کاهش در سلولهای قرمز خونی منجر به کم خونی می شود. کم خونی شدیدفرد را خسته و رنگ پریده می نماید، همچنین توانایی حمل اکسیژن به بافت هارا با مشکل رو به رو خواهد کرد. بحران درد یا بحران داسی:  هنگامیکه عروق خونی توسط سلولهای داسی شکل مسدود می شوند و جریان خون قطع می شودو بحران درد رخ می دهد که بحران انسداد عروقی نیز نامیده می شود.  درددر تمام نقاط بدن ایجاد می گردد اما اغلب در قفسه سینه، بازوها و پاهااحساس می گردد. تورم دردناک انگشتان دست و پا، داکتیلیت نامیده می شود و میتواند در خردسالان و اطفال زیر ۳ سال مشاهده شود. پریاپیسم ( نعوذ دردناک) یک روند درناک در ناحیه آلت تناسلی مردان می باشد. هرگونه اختلال در جریان خون منجر به درد، تورم و مرگ بافتی در اثر عدم دریافت خون و اکسیژن کافی می گردد.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

از دیگر عوارض عمده آن، حوادث عروق مغزی می‌باشد که در کودکان به علت انسداد عروق مغزی ایجاد سکته مغزی می‌نماید و در بزرگسالان باعث سکته‌های مغزی خونریزی دهنده می‌شود.  از عوارض حاد دیگر بیماری می‌توان عفونت استخوان را نام برد.  داسی شدن گلبول‌های قرمز مکررا در طحال بروز می‌کند که به مروز زمان عملکرد طحال از بین می‌رود. این امر بیمار مبتلا را مستعد ابتلای به عفونت می‌نماید.

کم خونی داسی شکل در کودکان

سندرم قفسه سینه حاد:  یکیاز عوارض خطرناک بیماری سلول داسی شکل، روند داسی شدن در قفسه سینه میباشد. معمولاً به طور ناگهانی و در شرایط پراسترس، عفونت ، تب و کم آبی بدنرخ می دهد.سلولهای داسی شکل به یکدیگر متصل گشته و عروق ریز ریوی را مسدودمی سازند. علائم شبیه به پنومونی و شامل تب، درد و تک سرفه شدید می باشد. اپیزودهای متعدد سندرم سینه منجر به صدمه دائمی ریه می گردند. تجمع سلولهای خونی در طحال:  اینفرآیند منجر به کاهش ناگهانی هموگلوبین گشته و در صورت عدم درمان فوریتهدید کننده حیات می باشد. بدلیل افزایش حجم خون طحال، این عضو بزرگ ودردناک می گردد. بعد از اپیزودهای مکرر، صدمات جدی بر طحال وارد خواهد شد. بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری در سن ۸ سالگی دیگر طحال کارایی ندارندچون از طریق جراحی طحال خارج شده و یا دراثر اپیزودهای مکرر عملکرد خود رااز دست داده است. احتمال عفونت بزرگترین نگرانی برای اطفال مذکور می باشد. عفونت شایعترین علت مرگ در کودکان زیر ۵ سال، در این گروه می باشد.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

بیماری سلول داسی شکل همواره بیماری دوران کودکی بوده است. با افزایش طول عمر بیماران، تعداد بیشتری از آن‌ها تا سنین بزرگسالی زنده مانده‌اند و با مطالعه این افراد روشن شده است که آسیب ناشی از انسداد عروقی تقریباً تمامی اعضای انتهایی را درگیر می‌کند. نارسایی کلیه و ریه علل عمده مرگ در بیماران بزرگسال هستند.  سایر عوارض طولانی مدت عبارتند از : زخم‌های پوستی مزمن، اختلالات چشمی، اختلال عملکرد کبد و‌ سنگ‌های کیسه صفرا.

کم خونی داسی شکل چیه

سکته : دیگرعارضه شدید و ناگهانی در بیماران سلول داسی شکل است. سلولهای بد شکل ازطریق انسداد عروق خونی بزرگ تغذیه کننده مغز منجر به سکته می گردند. هرگونهاختلال در جریان خون و اکسیژن به مغز منجر به اختلالات عصبی غیرقابلبازگشت می گردد. در ۶۰% بیمارانی که یک بار سکته کرده اند احتمال سکته دوم و سوم نیز وجود دارد. یرقان، یا زردی پوست ، چشم ها و دهان:  یکیاز شایعترین علائم و نشانه های بیماری سلول داسی شکل می باشد، سلولهایداسی شکل به اندازه سلولهای قرمز خونی عمر نمی کند و قبل از این که کبد آنها را از خون تصفیه نماید سریعاً از بین می روند. بیلی روبین (عامل زردرنگی) ایجاد شده از این سلولها منجر به یرقان و زردی می گردد.

کم خونی داسی شکل , کم خونی داسی شکل طب سنتی , کم خونی داسی شکل و ازدواج , کم خونی داسی شکل چیست

علاوه بر شرح حال کامل پزشکی فرد و معاینه بدنی، روش‌های تشخیصی بیماری سلول داسی شکل عبارتند از : آزمایش‌های خونی و دیگر روش‌های ارزیابی.  هم اکنون غربالگری آزمایش خون نوزادان، به منظور شروع هرچه سریع‌تر درمان صورت می‌گیرد.  الکتروفورز هموگلوبین یک آزمایش خونی است که در تشخیص افراد حامل صفت داسی شکل و یا هر بیماری همراه با سلول داسی شکل، کمک می کند.

بیماری کم خونی داسی شکل چیست

همه ارگان های مهم تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند. کبد، قلب، کلیه ها،کیسه صفرا ، چشم ها، استخوان ها و مفاصل به علت عملکرد غیر طبیعی سلولهایداسی شکل و عدم وجود جریان خون د رعروق صدمه می بیند. مشکلات عبارتند از:  – افزایش عفونتها  – زخم های پا  – صدمات استخوانی  – سنگ های صفراوی  – صدمات کلیه و کاهش ادرار  – صدمات چشم . علائم بیماری سلول داسی شکل ممکن است مشابه دیگر اختلالات خونی و مشکلات طبی باشد. همیشه جهت یک تشخیص سریع و دقیق با پزشک خود مشاوره نماید . تشخیص  علاوه بر شرح حال طبی کامل و معاینه فیزیکی روش های تشخیصی بیماری سلول داسی شکل عبارتند از : آزمایش های خونی است

کم خونی داسی شکل

بیشتر بخوانید :

آلو خشک شده

چای سبز خواص

برگ بو در غذا

خواص کاکائو

گل نرگس در روایات

شعر در مورد روزی حلال

شعر در مورد روزی حلال

شعر در مورد روزی حلال ,شعر در مورد کسب روزی حلال,شعر درباره روزی حلال,شعری درمورد روزی حلال,شعر در باره ی روزی حلال,شعر زیبا درمورد روزی حلال,اشعار درباره روزی حلال,شعر درباره رزق و روزی حلال,شعر درباره ی روزی حلال,شعر روزی حلال,شعر درباره روزی حلال,شعر در مورد روزی حلال,شعر در مورد کسب روزی حلال,شعر کسب روزی حلال,شعری درمورد روزی حلال

شعر در مورد روزی حلال

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد روزی حلال برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

یارب حلال خواب خوش، ار چه شبی

ز غم روزی نبود پهلوی ما را ز بستری

خسرو به سایه ای ز درخت تو قانع است

آن دولت از کجا که به دست افتدش بری

شعر در مورد روزی حلال

وانکه او پارسی است روزی دان

سرفرازی و نیک روزی دان

شیر درخواب گنج و مال بود

روزی نیکو و حلال بود

شعر در مورد کسب روزی حلال

چنین که لقمه غم در گلوی من گره است

می حرام بود روزی حلال مرا

چسان به خنده گشایم دهن، که همچون

برق لب شکفته بود مشرق زوال مرا

شعر درباره روزی حلال

بی روزی حلال دعا نیست مستجاب

از لقمه حرام شکم را نگاه دار

آه ستم رسیده محال است رد شود

ای سنگدل عنان ستم را نگاه دار

شعری درمورد روزی حلال

وز خدا می خواست روزی حلال

بی شکار و رنج و کسب و انتقال

پیش ازین گفتیم بعضی حال او

لیک تعویق آمد و شد پنج تو

شعر در باره ی روزی حلال

گفتم ایشان را که روزی حلال

از کجا نوشم که نبود آن وبال

مر مرا سوی کهستان راندند

میوه ها زان بیشه می افشاندند

شعر زیبا درمورد روزی حلال

هم چو آن شخصی که روزی حلال

از خدا می خواست بی کسب و کلال

گاو آوردش سعادت عاقبت

عهد داود لدنی معدلت

اشعار درباره روزی حلال

دیدن روزی ده تو رزق حلال است تو را

گرم به دکان چه روی در پی رزق عددی

نادره طوطی که تویی کان شکر باطن تو

نادره بلبل که تویی گلشنی و لعل خدی

شعر درباره رزق و روزی حلال

گفتم که: بوسه ای دوسه بر من حلال کن

گفتا که: بی بها نتواند شدن حلال

گفتم: ز مویه شد تن مسکین من چو موی

گفتا: ز ناله نیز بخواهی شدن چو نال

شعر درباره ی روزی حلال

کاش من هم

در کوچه و بازار روان بودم

و روزنه نگاهم

مانند همه ،‌ در پی رزق روزانه ام بود

شعر روزی حلال

گر چه سودای محالیست مرا

هوس رزق حلالیست مرا

از تو ای شیخ سوالی دارم

نه سر قال و مقالیست مرا

شعر درباره روزی حلال

می حرام است ولیکن بنگر

بی می از ضعف چه حالیست مرا

گر ننوشم رود از سر هوشم

زحمت و رنج و ملالیست مرا

شعر در مورد روزی حلال

تا خورم عرش برین سیر کنم

چون ملایک پر و بالیست مرا

روم از دست اگر می نخورم

چون خورم فضل و کمالیست مرا

شعر در مورد کسب روزی حلال

می سرایم غزل اندر پی می

ورنه اندیشه ی لالیست مرا

ترک عادت نتوانم که کنم

زندگی ورنه و بالیست مرا

شعر کسب روزی حلال

شرح من آن و سوالم این است

نه سر جنگ و جدالیست مرا:

حال من حالت آن نیست که کرد؟

اکل مردار، سؤالیست مرا

از می است این که صراحت دارم

از وی ار جاه و «جلالی» ست مرا

شعر در مورد روزی حلال

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد امتحانات

شعر در مورد کنکور

شعر در مورد چهارشنبه

شعر در مورد سی سالگی

شعر در مورد اصفهان

شعر در مورد دست گرفتن

شعر در مورد دست گرفتن

شعر در مورد دست گرفتن ,شعر درباره گرفتن دست,شعر در مورد گرفتن دست,شعر دست گرفتن,شعر در مورد دست گرفتن,شعر گرفتن دست عشق,شعر درباره گرفتن دست,شعر عاشقانه گرفتن دست,شعر در مورد گرفتن دست,شعر با کلمه دست گرفتن,شعر با کلمه ی دست گرفتن,شعری در مورد دست گرفتن,شعری درباره دست گرفتن,شعر درباره ی دست گرفتن,شعر کودکانه در مورد دست گرفتن,شعر مفهومی در مورد دست گرفتن,شعرهای کودکانه در مورد دست گرفتن

شعر در مورد دست گرفتن

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد دست گرفتن برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دستت را می گیرم و

به خلوت دلم می برم،

خانه مان را نشانت می دهم

شعر در مورد دست گرفتن

نگران من نباش

دست‌هایم را

به از دست دادن عادت داده‌ام.

شعر درباره گرفتن دست

دستم را بگیر

و با خود

به هر جا که خواستی ببر،

دستم …

پرنده ای کوچک

که پرواز را نمی داند.

شعر در مورد گرفتن دست

بیا،

و مرا هم‌ با خود بیاور از رویا!

بیا،

و دستم را بگیر تا‌ گُم ‌نکنم‌‌ جاده ی برگشت را!

شعر دست گرفتن

دلتنگم،

با دست هایم که دست هایت را نگرفت

لکنتی از هزار واژه ی غریب را کنارِ هم وصله می کنم

شعر در مورد دست گرفتن

چون دست برآرم به گرفتن، که ز غیرت

بارست به من عبرت از ایام گرفتن

از نام گذر کن که کند روی سیاهت

از ساده دلی همچو نگین نام گرفتن

شعر گرفتن دست عشق

خالیست دست هر که به این نشأه آمده است

دست تهی است بهر گرفتن، دهنده کیست؟

فریاد چون سپند به جایی نمی رسد

از بحر آتشین حوادث، جهنده کیست؟

شعر درباره گرفتن دست

زین همه اسباب نومیدی چه بر گیرد کسی

آنچه می باید گرفتن دست ناگیرا گرفت

عقده ئی از کار ما نگشود سعی نارسا

ناخن تدبیر ما آخر دل ما را گرفت

شعر عاشقانه گرفتن دست

به دست پر، عنان نتوان گرفتن اسب سرکش را

تهیدستی عنان نفس بدفرجام می پیچد

اگر صید مراد هر دو عالم در کمند آرد

زناکامی همان صائب دل خودکام می پیچد

شعر در مورد گرفتن دست

عیار آن لب شیرین و ساعد سیمین

توان گرفتن از دست و لب گزیدن من

ز بس که تلخی دوران کشیده ام صائب

دهان مار شود تلخ از گزیدن من

شعر با کلمه دست گرفتن

زود خواهد دست گلچین را گرفتن در نگار

لاله های خون که از منقار بلبل می چکد

از عرق هر دم دهد شهری به طوفان چهره اش

شبنمی گر وقت صبح از چهره گل می چکد

شعر با کلمه ی دست گرفتن

دستت را که توی انگشتهایم فرو کردی

انگشتهایمان هم را در آغوش خواهند کشید!

شعری در مورد دست گرفتن

دست‌های تو

صبحی روشن‌اند

صبح جمعه‌ی پاییز

که زیر ملافه‌ی سردی به موسیقی دوری گوش می‌کنم

شعری درباره دست گرفتن

دستم را بگیر

مرا بگیر از خودم

مرا ببر با خودت.

شعر درباره ی دست گرفتن

دلت را، وجودت را، قلبت را

به من بسپار

دستت را به من بده

به دست‌هایی که همیشه برای تو باز است

در من عشقی‌ است

که به نام تو شعله می‌‌کشد

شعر در مورد دست گرفتن

بیشتر بخوانید :

اشعار فریدون مشیری

اشعار علیرضا روشن

اشعار احمدرضا احمدی

اشعار علیرضا بدیع

اشعار ژاله اصفهانی

شعر در مورد گندم

شعر در مورد گندم

شعر در مورد گندم ,شعر در مورد گندمزار,شعر در مورد گندم ری,شعری در مورد گندم,شعر در مورد خوشه گندم,شعر کودکانه در مورد گندم,شعر درباره گندم,شعر درباره گندم زار,شعری در مورد گندم زار,شعر نو در مورد گندم,شعری در مورد گندمزار,شعر کوتاه در مورد گندمزار,شعر درباره گندمزار,شعر در مورد گندم زار,شعری زیبا در مورد گندم,شعر مولانا در مورد گندم,شعر درباره خوشه گندم

شعر در مورد گندم

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد گندم برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

از گندمزارها که می گذرم

دست ام به خوشه هاست

دلم با تو

از خیابان که می گذرم

یاد تو با من است

شعر در مورد گندم

از آسمان  می افتم

سقوط تکه ابریست

که دست بر پیراهنم می ساید

ترس قطره اشکی ست

که نمی ریزد

قصه ی گندم به تکرار نان می رسد

قصه ی آدم به پایان مرگ…

شعر در مورد گندمزار

با من از دست هایت

از پیشانی ات

و از آفتاب تندی که بر آن می تابد

از پیراهنت بگو

که باد

به سینه ات می چسباند آن را

وقتی در میان خوشه های گندم ایستاده ای

و فکر زمستان پیش رو

که به گرمای آغوش من می کشاندش.

شعر در مورد گندم ری

من

صدای نفست را

سلامی می دانم

که آفتاب

اولین بار

به دانه ی گندم داد….

شعری در مورد گندم

وقتی که با تو به رقص برمی خیزم

پاهایم سنبله های گندم می شوند

و گیسوانم

طولانی ترین رودخانه ی جهان!

شعر در مورد خوشه گندم

مرا یارای آن نیست که بی طرف بمانم

نه دربرابر زنی که شیفته ام می کند

نه در برابر شعری که حیرتزده ام می کند

نه در برابر عطری که به لرزه ام می افکند…

بی طرفی هرگز وجود ندارد

بین پرنده… و دانه ی گندم!

شعر کودکانه در مورد گندم

تو نیستی و هنوز مورچه‌ها

شیار گندم را دوست دارند

و چراغ هواپیما در شب دیده می‌شود

عزیزم

هیچ قطاری وقتی گنجشکی را زیر می‌گیرد

از ریل خارج نمی‌شود.

شعر درباره گندم

سکوت آب

می تواند خشکی باشد و فریاد عطش؛

سکوت گندم

می تواند گرسنه گی باشد

و غریو پیروزمند قحط؛

شعر درباره گندم زار

بوی گندم مال من،

هر چی که دارم مال تو

یه وجب خاک مال من،

هر چی می‌کارم مال تو

شعری در مورد گندم زار

زمین ادامه دستی است

که به گندم می رسد

زمین ادامه یک عشق است

که سرخ ترین پیراهن را بر تن دارد .

شعر نو در مورد گندم

بهشتی شد مرا نظاره آن روی گندم گون

اگر گندم برون انداخت از فردوس آدم را

ندارد حاصلی سامان عشرت در کهنسالی

که نتواند نشاط عید برد از ماه نو خم را

شعری در مورد گندمزار

ابنای زمان مثال گندم

وین دور فلک چو آسیابست

سعدی تو نه مرد وصل اویی

تا لاف زنی و قرب جویی

شعر کوتاه در مورد گندمزار

با سینه چاک همچو گندم

گرد تو روان چو آسیاییم

بر در زده ای چو حلقه ما را

ما رقص کنان که در سراییم

شعر درباره گندمزار

بهر گندم از بهشت آدم اگر بیرون فتاد

دیده ما در بهشت از روی گندم گون فتاد

خون زسیما می چکد شمشیر زهرآلود را

الحذر از چهره سبزی که ته گلگون فتاد

شعر در مورد گندم زار

ما همچو خرمن ریخته گندم به کاه آمیخته

هین از نسیم باد جان که را ز گندم کن جدا

تا غم به سوی غم رود خرم سوی خرم رود

تا گل به سوی گل رود تا دل برآید بر سما

شعر در مورد گندم

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد رقصیدن

گلچین زیباترین شعر در مورد رفتن

گلچین زیباترین شعر در مورد ترس

گلچین زیباترین شعر در مورد پرواز

گلچین زیباترین شعر در مورد قاصدک

خوردن آلو خشک در بارداری

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن در سایت جسارت

خوردن آلو خشک در بارداری ، خوردن آلو بخارا در بارداری ، مصرف آلو بخارا در بارداری

شعر در مورد فیل

شعر در مورد فیل

شعر در مورد فیل ,شعر در مورد فیل و فنجان,شعر کودکانه در مورد فیل,شعر در مورد سوره فیل,شعر مولوی در مورد فیل,شعر کودکانه در مورد سوره فیل,شعر درباره سوره فیل,شعری در مورد سوره فیل,شعر کودکانه درباره سوره فیل,شعر مولانا درباره فیل,شعر فیل در تاریکی مولانا,شعر فیل در تاریکی مولوی,شعر فیل در اتاق تاریک مولانا,شعر فیلم شهرزاد

شعر در مورد فیل

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد فیل برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

از همت بزرگ به دولت توان رسید

آری به فیل صید نمایند فیل را

در مرگ، غفلت تو سرایت نمی کند

پروای سرمه نیست صدای رحیل را

شعر در مورد فیل

بصورت مبتلائی چون عزازیل

از آنی رخ سینه ماننده فیل

دمادم مینماید راز جانت

حقیقت میکند آگاه جانت

شعر در مورد فیل و فنجان

رخ دولت است و فرزین صدر است و شاه شاه

فیل و فرس نجوم و سپهر از تهی دوی

من بنده را که قائم شطرنج دانشم

بر نطع آفرین ز سر خاطر قوی

شعر کودکانه در مورد فیل

مردم از تو بزرگ معنی شد

نی به صورت بسان فیل و فرس

که به یادت نفس زنند به صدق

آسمان بر پرد ز باد نفس

شعر در مورد سوره فیل

که با فیل آن کند طیر ابابیل

که نکند هیچ غضبان و فلاخن

تب ربع آمد ایشان را که نامم

به گرد ربع مسکون یافت مسکن

شعر مولوی در مورد فیل

بر خلاف عادت اصحاب فیل است ای عجب

بر سر مرغان کعبه سنگ باران آمده

مکیان چو ماکیانان بر سر خود کرده خاک

چکز خروس فتنه شان آواز خذلان آمده

شعر کودکانه در مورد سوره فیل

اصحاب فیل بین که به پیرامن حرم

کردند ترک تاز و نه در خورد کرده اند

هان ای سپاه طیر ابابیل زینهار

کاصحاب فیل هرچه توان کرد کرده اند

شعر درباره سوره فیل

ما از شکوه خصم محابا نمی کنیم

دایم به فیل پشه لاغر فکنده ایم

در سنگلاخ دهر ز پیشانی گشاد

آیینه را ز چشم سکندر فکنده ایم

شعری در مورد سوره فیل

خمها چو فیل مست سر خود گرفته اند

از بس که دردسر سوی میخانه برده ایم

زان خرمنی که خوشه پروین در او گم است

روزی مور باد اگر دانه برده ایم

شعر کودکانه درباره سوره فیل

طفل بهانه جو جگر دایه می خورد

بیچاره ان کسی که شود چاره جوی دل

میخانه است کاسه سر فیل مست را

صائب ز خود شراب برآرد سبوی دل

شعر مولانا درباره فیل

به درگه تو بزرگی نمی رسد به کسی

که سنگسار ابابیل گشت فیل از تو

چرا کلیم تو از شور بحر اندیشد؟

که شاهراه نجات است رود نیل از تو

شعر فیل در تاریکی مولانا

مکن گردنکشی با خلق اگر از هوشیارانی

که فیل مست گردون چون ترا بسیار مالیده

اگر صد سال سالک چون فلک گرد جهان گردد

نگردد تا به گرد خود، نمی گردد جهان دیده

شعر فیل در تاریکی مولوی

این که عمری خاک می کردند بر سر فیل ها

زین مصیبت بود کاکنون گشت در هند آشکار

زین تزلزل کز سپاه ترک در هند اوفتاد ریخت

از بتخانه ها بت همچو برگ از شاخسار

شعر فیل در اتاق تاریک مولانا

فیل نر کاو به کو در افتاده

عاجز آید ز پشه ای ماده

شیرم و بیشه ام نیستانی ست

که به هر نی هزار دستانی ست

شعر فیلم شهرزاد

ز کاسه سر خود فیل مست می گردد

ز خود شراب برآرد زمین خانه دل

سفر به بال و پر موج می کند دریا

ز آه و ناله خویش است تازیانه دل

شعر در مورد فیل

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد برادر

گلچین زیباترین شعر در مورد ضامن آهو

گلچین زیباترین شعر در مورد ماه مهر

گلچین زیباترین شعر در مورد عشق

گلچین زیباترین شعر در مورد خواهر

خواص زردچوبه ناشتا

آیا از فواید و خواص زردچوبه ناشتا برای سلامتی بدن اطلاع دارید؟

خواص زردچوبه ناشتا ، خواص زردچوبه ، خوردن زردچوبه ناشتا ،تاثیر و خواص زردچوبه ناشتا ،فواید زردچوبه ، خواص زردچوبه ناشتا برای بدن

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه ناشتا می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص زردچوبه ناشتا

زردچوبه یکی از پرطرفدارترین ادویه جات مصرفی در میان ما ایرانی هاست.

زردچوبه دارای اسانسی مرکب از اسیدهای والرینیک، کاپرلیک و فلاندون می باشد و همچنین دارای سابی نین، سینئول،

بورنئول و الکل تورمرول و ماده کورکومین می باشد که رنگ زرد زردچوبه به علت همین ماده کورکومین می باشد.

از جمله مهم ترین خواص زردچوبه می توان به تاثیر آن در پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، پیشگیری و

کمک به درمان آرتریت و آرتروز و موارد فراوان دیگر اشاره نمود.

یکی از کاربردهای مهم زردچوبه که در سال های اخیر به آن بیشتر پرداخته شده، استفاده از زردچوبه و

خمیر زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد بدن یا به اصطلاح اپیلاسیون با زردچوبه است.

خواص  خوردن زردچوبه ناشتا

برای حفظ سلامت بدن یکی از توصیه ها نوشیدن مخلوط میوه با آب نیمه ولرم ناشتا قبل از وعده صبحانه است.
برای تهیه و خوردن این معجون سلامتی می توانید میوه‌های مختلفی چون لیمو، توت فرنگی و یا هویج را با آب ولرم ترکیب کنید و
بنوشید تا اثرات منحصربفرد آن بر سلامتی و دفع سموم از بدن را مشاهده کنید اما یکی از برترین محلول های سلامتی، ترکیب ادویه زردچوبه با آب است.
زردچوبه که بیشتر افراد تنها به عنوان ادویه و چاشنی به مواد غذایی اضافه می کنند دارای خواص درمانی فراوان و
باورنکردنی بر سلامت بدن انسان است و مصرف روزانه آن توصیه می شود.
می توانید زردچوبه و آب ولرم را با هم ترکیب کنید و قبل از صبحانه ناشتا بنوشید با این کار نتایج زیر بدست می آید:
– کبدتان سم زدایی می شود و سلول های سرطانی احتمالی در بدنتان نابود می شوند.
– مشکلات گوارشی از شما دور شده و سلامت جهاز هاضمه حفظ می شود. همینطور درد مفاصل و
آرتروز که این روزها بین سالمندان بسیار شایع است، از بین می رود.
– نوشیدن آب با زردچوبه همچنین به دلیل ایجاد حالت آب قلیایی می تواند باعث تعادل بدن شود و به این ترتیب با غذاهای اسیدی درون دستگاه گوارش
هماهنگی ایجاد می‌کند و به این ترتیب مانع از بروز انواع بیماری ها در بدن می شود.
البته توصیه کارشناسان به افراد این است که تنها به خوردن آب و زردچوبه اکتفا نکنند و در زندگی رژیم غذایی سالم داشته باشند و به میزان کافی ورزش کنند تا سالم بمانند.
بیشتر بخوانید :

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

یکی از قوی‌ترین فواید زردچوبه برای سلامتی، تاثیر مثبت آن روی ادراک است. بر اساس یافته‌های پژوهشگران، کورکومین با

بالا بردن توان یادگیری و پردازش ما در محیط‌های مختلف، به ما کمک می‌کند. از این گذشته، ممکن است کورکومین

در برابر بیماری‌های مخرب مغز و اعصاب- از قبیل اختلالات جنون و آلزایمر- ما را یاری کند.

خوردن زردچوبه ناشتا

برای تهیه نوشیدنی زردچوبه و عسل ابتدا نیم لیتر آب را روی اجاق گذاشته تا به جوش آید. سپس یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و

دو قاشق عسل را به همراه دو عدد پیاز تمیز و شسته شده و ۵۰ گرم زنجبیل به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیازها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با

حرارت ملایم بپزند. هر از گاهی مواد را هم بزنید تا به‌مرور نوعی شربت حاصل شود. به‌تدریج که مواد غلیظ و پیازها کاملاً پخته شدند زیر

شعله را خاموش کرده و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت بماند تا سرد شده و همچنین خواص تمام مواد آزاد شود.

حال شربت زردچوبه و عسل را صاف کنید تا شربتی با بوی کمابیش تند حاصل شود. نگران طعم نوشیدنی نباشید چون

طعم آن دل‌چسب‌تر از بوی آن است. این نوشیدنی را داخل شیشه ریخته و در محلی خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

می‌توانید نوشیدنی را داخل یخچال قرار دهید اما بهترین روش نگهداری آن دمای محیط است. در این صورت نوشیدنی‌تان نه زیاد خنک و نه گرم خواهد بود.

استفاده از این نوشیدنی زردچوبه و عسل به خصوص برای پاک‌کردن ریه‌ها بسیار مفید و موثر است.

هر روز صبح، بعدازظهر یا شب از آن بنوشید. کافی است که هر بار دو قاشق میل کنید. بهتر است یک قاشق صبح زود و

به‌صورت ناشتا میل شود. خواهید دید که بعد از مدتی با مصرف این نوشیدنی احساس بهتری خواهید داشت. چون ریه‌هایتان تمیز و سم‌زدایی می‌شود.

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

مقدار مصرف عادی زردچوبه که هر روز می‌توان بدون عارضه جانبی از آن استفاده کرد “۱٫۵” تا”۳″ گرم در روز است،

در دوزهای نیم تا یک گرمی در سه نوبت مصرف کرد.

برای مصرف دارویی ، میتوان آن را در کپسول های پانصد میلی گرمی ژلاتینی که در داروخانه ها به فروش می رسند، پُر نموده و استفاده کرد.

میزان مصرف زردچوبه به عنوان دارویی تا روزی ۳ تا ۴ گرم برای اشخاص بالغ بلامانع می باشد.

اگر تهیه کپسول براتون مشکل است میتوانید یک سوم قاشق چایخوری زردچوبه را با آب ولرم حل کنید.

خواص زردچوبه ناشتا

برای تهیه معجونی ضدسرطان زردچوبه به این مواد نیاز داریم: یک قاشق غذاخوری زردچوبه، کمی فلفل سیاه، یک تکه ریشه زنجبیل تازه،

آب یک عدد پرتقال تازه، آب دو عدد لیموترش تازه، پنج عدد هویج کوچک و یک عدد خیار.

حال تمام مواد را به خوبی شسته و آماده کنید. آن ها را داخل مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید.

می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید. کمی آب به ترکیب تان اضافه کنید تا رقیق تر شود. سپس این نوشیدنی درمانگر طلایی را در طول روز میل کنید.

خواص زردچوبه در کاهش درد :

درد ضرب دیدگی پا را می‌توان با ضماد کردن زردچوبه روی آن کم کرد. در واقع زردچوبه فعالیت عوامل کلیدی که در فرآیند التهاب بدن

شرکت دارند را کند می کند. یکی از علل وجود چنین خاصیتی در زردچوبه وجود کورکومین در این ادویه است. کورکومین ضدالتهاب هست و

می‌تواند دردهای ناشی از التهاب را به سادگی تسکین ‌دهد. همچنین در تحقیقی که اخیرا صورت گرفت مشخص شد دریافت

روزانه ۱۴۰۰ میلی گرم عصاره کورکوما دومستیکا، یکی از ترکیبات فعال موجود در زردچوبه،

می تواند به اندازه ۱۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن (برابر با ۶ قرص) باعث تسکین درد شود.

خواص زردچوبه ناشتا , خوردن زردچوبه ناشتا , خواص زردچوبه

ادویه هایی مانند زردچوبه بهترین تاثیر را روی بالا بردن حرارت بدن و بالا بردن سرعت چربی سوزی دارند.

زردچوبه همچنین به بالا بردن تولید صفرا که یکی از مولفه‌های اصلی در تجزیه چربی‌هاست، کمک می‌کند. کسانی که می‌خواهند

وزنشان را پایین بیاورند با هر وعده غذایی خود یک قاشق چای خوری زردچوبه مصرف کنند.

خواص زردچوبه ناشتا

بیشتر بخوانید :

عوارض و خواص خوردن چای سبز در دوران شیردهی و بارداری

خواص و فواید گندم برشته پخته بوداده پوست کنده جوانه زده

خواص علف چای یا گل راعی در بارداری و درمان افسردگی چیست

زردچوبه و موهای زائد

اسهال و استفراغ در کودکان

علت و راه های درمان ویروس اسهال و استفراغ در کودکان و نوزادان

اسهال و استفراغ در کودکان ,اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال,اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال,اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار,اسهال و استفراغ در کودکان همراه با تب,اسهال و استفراغ در کودکان درمان,اسهال و استفراغ در کودکان,علت اسهال و استفراغ در کودکان,اسهال و استفراغ ویروسی در کودکان,ویروس اسهال و استفراغ در کودکان,درمان اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال,درمان اسهال و استفراغ کودکان زیر یک سال,اسهال و استفراغ کودکان زیر یک سال,درمان اسهال و استفراغ در کودکان,راههای درمان اسهال و استفراغ در کودکان

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

با خواندن این مطلب مادرانی که دارای فرزند کوچک میباشند و از تجربه کافی برخوردار نیستند میتوانند علت اسهال و استفراغ در کودکان را متوجه شده و بدون استرس با این بیماری کنار آمده و آنرا درمان نمایند .

گاستروانتریت که اغلب به نام انفلوآنزای روده ای نیز نامیده می شود التهاب معده و روده است که در کودکان خردسال و بزرگسالان اسهال ایجاد می کند. این بیماری شایع است؛ ویروسهای متعددی می توانند عامل آن باشند که شایعترین آنها روتا ویروس ها هستند و تقریبا عامل اکثر اسهال های منجر به بستری شدن خردسالان می باشند. اگر کودک شما دچار اسهال توام با کرامپ های شکمی، استفراغ و تب خفیف شده است احتمالا اسهال او نوعی گاستروانتریت است. بخاطر داشته باشید که اگر کودک به اندازه کافی غذا نمی خورد و مایعات نمی نوشد، احتمال دارد که آب زیادی از دست بدهد.

اسهال و استفراغ در کودکان

در کودکان معمولاً ویروس ها موجب اسهال و استفراغ می شوند. دست های خود را مکرر بشویید؛ زیرا اسهال ویروسی بسیار مسری است. در صورت ادامه و استفراغ بعد از چند بار تغذیه، احتمال کم شدن آب بدن نوزاد وجود دارد. در صورتی که به کودک خود شیر می دهید و او به اسهال مبتلا شده است، دفعات شیردهی را بیشتر کنید و در صورت تغذیه با پستانک، کودک را با مایعات خوراکیِ بدون نیاز به نسخۀ پزشک که علاوه بر جبران آب از دست رفته، الکترولیت های بدن را نیز دوباره فراهم می آورد، تغذیه کنید. نوشیدنی های فانتزی مصرف نکنید؛ زیرا دارای سدیم کافی نیستند .

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

اسهال شدید – با یا بدون استفراغ – همراه با کرامپ های شکمی، خون در مدفوع و تب ممکن است به علت ویروس یا یک نوع باکتری به نام اشرشیاکولی و یا به علت سالمونلا باشد. بعضی از این عفونت ها خود به خود درمان می شوند ولی برخی دیگر نظیر اسهال به علت اشریشیاکولی که در گوشت های نیمه پخته یافت می شوند، ممکن است بسیار جدی باشند. بنابراین اگر کودک شما دارای این علائم است او را نزد پزشک ببرید. پزشک او را معاینه می کند و احتمالا کشت مدفوع در خواست خواهد کرد.

اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال

این مایعاتِ جایگزین به صورت ساده یا با طعم های مختلف و بدون نیاز به نسخۀ پزشک در دسترس قرار دارند. نوع سادۀ آن را مصرف کنید، زیرا اغلب نوزادان طعم های گوناگون را دوست ندارند.  در صورت آبکی بودن مدفوع کودک، سعی کنید هر بار او را به نوشیدن چهار اونس محلول فوق وادارید. چنانچه اسهال کمتر آبکی باشد و دفع مدفوع نوزاد حالت عادی پیدا کند، تغذیه با شیر خشک را ادامه دهید.  گاهی مادران با استفاده از آب برنج یا جو موفق به درمان اسهال می شوند. (جو با برنج را بسیار نرم بپزید، آبکش کنید و مایع به دست آمده را با پستانک به کودک بدهید، به هر دو فنجان آب، یک چهارم قاشق مربا خوری نمک بیفزایید). 

بیشتر بخوانید :

تخم بلدرچین

سرفه کودکان زیر یک سال

ریشه کاسنی

خواص آلو بخارا

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

عفونت های انگلی نیز می توانند اسهال ایجاد کنند. نظیر ژیاردیازیس که در اثر یک انگل میکروسکوپی که در روده زندگی می کند بوجود می آید. انگل ها براحتی در جوامعی که زندگی های دسته جمعی وجود دارد انتشار می یابند و درمان آن شامل داروهای خاصی است. رعایت بهداشت – نظیر شستشوی مکرر دست ها پس از تعویض پوشک – بهترین راه پیشگیری از انتشار عفونت است.

اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال

چنانچه کودک خسته و بی رمق به نظر می رسد، میزان ادرار او بسیار کمتر از حالت عادی شده است و گریه هایش اشک چندانی ندارند، ملاج او فرو رفته یا اسهال او بیش از یک هفته ادامه یافته است، با پزشک خود تماس بگیرید.  چنانچه کودکی که غذای سفت می خورد به اسهال مبتلا شود؛ رژیم او را موز، برنج، پوره سیب بخارپز و نان تست قرار دهید، تا اسهال کامل برطرف شود. بر غذاهای نشاسته ای مانند انواع نان، ماکارونی یا پاستا و بیسکویت تمرکز کنید. از آب سیب و آب انگور که موجب شدت یافتن اسهال می شوند، اجتناب کنید.  در صورت تهوع و استفراغ کودک، چند حوله روی سطوح در معرض خطر آلودگی پهن کنید. در مورد شیر مادر، زمان شیردهی – ولی نه تناوب آن – را کوتاه کنید.  در صورت یک یا دو بار استفراغ کودک، هر یک یا دو ساعت تنها از یک پستان و اگر بیش از دو بار استفراغ کند، هر نیم تا یک ساعت یک بار، پنج دقیقه شیر بدهید. بعد از گذشت هشت ساعت بدون استفراغ، برنامۀ قبلی شیردهی را از سر بگیرید. 

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

مصرف زیاد آب میوه ( بخصوص آب میوه های محتوی سوربیتول و مقادیر زیاد فروکتوز ) یا نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های شیرین وضعیت شکم کودک را به هم می زند و موجب دفع بیش از حد مدفوع می شود. قطع مصرف باید مشکل را در عرض یک هفته بر طرف سازد. متخصصین توصیه می کنند که قبل از 6 ماهگی به کودک آب میوه ندهید و پس از آن هم بیش از 120 تا 160 سی سی در روز به او ندهید. شیر خشک هایی که با میزان ناصحیح آب مخلوط شده است نیز می توانند موجب اسهال شوند بنابراین دقت کنید که هنگام آماده کردن شیر میزان آب مخلوط شده با شیر خشک صحیح باشد.

اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

برای کودکی که از پستانک تغذیه می شود، یکی از محلول های آبرسان فوق الذکر را شروع کنید و هر ده دقیقه یک قاشق شربت خوری محلول به او بخورانید و بعد از گذشت چهار ساعت بدون استفراغ، مقدار محلول را افزایش دهید. بعد از هشت ساعت، برنامۀ عادی تغذیه را شروع نمایید.  بابونه، نعناع یا زنجبیل می توانند به درمان دل بهم خوردگی کمک کنند. بابونه یا نعناع به صورت دم نوش کیسه ای و به صورت باز و فله ای در دسترس هستند.  در مورد زنجبیل از تازه بودن آن مطمئن شوید. برای استفاده چند برش از آن را در آب بجوشانید. در مورد کودک مبتلا به استفراغ شدید، علاوه بر محلول آبرسان، این درمان های گیاهی نیز مفید خواهند بود.  چنانچه نوزاد تنها یک بار استفراغ کرده باشد، چند اونس محلول در یک پستانک به او بدهید. به خاطر داشته باشید که این درمان های جایگزین برای کودکان بیش از شش ماهه مفیدند و برای نوزادی که هرگز چیزی به جز شیر مادر نخورده است، تجویز نمی شوند.

اسهال و استفراغ در کودکان , اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال , اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال , اسهال و استفراغ در کودکان شیرخوار

آلرژی نسبت به شیر نادر است ولی می تواند باعث اسهال و گاهی استفراغ شود. اگر کودک شما به شیر آلرژی دارد ممکن است علائم آن از چند دقیقه تا چند ساعت پس از شیر خشک تهیه شده از شیر گاو و یا غذاهای حاوی فرآورده های لبنی (پس از شروع مصرف غذاهای جامد) ظاهر شود. اگر شما مشکوک هستید که اسهال کودک به شیر مربوط است در این باره با پزشک او مشورت کنید.

اسهال و استفراغ در کودکان همراه با تب

بار دیگر متذکر می شویم که با پزشک تماس بگیرید اگر:  – در کودک علائم کم آبی، مانند ادرار نکردن طی یک مدت هشت ساعته مشاهده شود.  – در استفراغ خون وجود داشته باشد.  – به نظر برسد که کودک به شکم دردی مبتلا است که بیش از چهار ساعت طول کشیده است.  – استفراغ و تهوع بیش از بیست و چهار ساعت ادامه یافته است.  – کودک واقعاً بیمار به نظر می رسد.

اسهال و استفراغ در کودکان

بیشتر بخوانید :

خاکشیر چیست

مارچوبه و مو

یبوست و دل درد

زرشک و لاغری

خواص آلو بخارا برای پوست

خواص آلو بخارا برای پوست

خواص آلو بخارا برای پوست , خواص آلو بخارا برای پوست صورت , خواص آلو بخارا برای پوست بدن , خواص آلو بخارا برای پوست چیست , مهمترین خواص آلو بخارا برای پوست , بهترین خواص آلو بخارا برای پوست

خواص آلو بخارا برای پوست

آشنایی با فواید و خواص آلو بخارا برای پوست و مو و کبد و ریه در سایت جسارت .در این مطلب به طور مفصل به موضوع آلو بخارا و پوست می پردازیم.

خواص آلو بخارا برای پوست

نوشیدن آب آلو نیز می‌تواند با بهبود سلامت پوست و جوان‌سازی ظاهری، به یکسان‌سازی رنگ پوست و استحکام آن کمک کند. کمبود کلاژن اغلب پوست را گرفته و بی‌روح می‌کند. آلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسیلیسین لازم است. این دو ماده برای پیوند دادن مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند لازم است. این پوست را از ریشه جوان می‌کند و چین و چروک و دیگر نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد.قرار دادن پالپ آلو روی صورت نقاط تیره را روشن می‌کند و لکه‌های پوستی، کک و مک، و لکه‌های پیری را درمان می‌کند تا به شما پوستی جوان‌تر و سالم‌تر بدهد.خاصیت و فایده اصلی آلو خشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می کنند.ویتامین E و بتاکاروتن، یعنی همان آنتی‌اکسیدانی که در آلو موجود است، از اسیدهای چرب و غشای سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این خاصیت آلو بدن را قادر می‌سازد با نشانه‌های پیری پوست از قبیل از بین رفتن حالت ارتجاعی و چین و چروک مبارزه می‌کند. آلو حاوی مقداری زیادی آنتی‌اکسیدان و خواص ضدالتهابی بسیار است، که جریان خون و سوخت و ساز سلول‌ها را افزایش، و التهاب را کاهش می‌دهد. این در نهایت حالت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند و آکنه و چین و چروک را کنترل می‌کند.

خواص آلو بخارا برای مو

آلو می‌تواند به حفظ فولیکول‌های مو، بافت‌های پیوندی یا کلاژن پوست سر کمک کند و هم از سلول‌های فولیکول و هم از سلول‌های رگ‌های پوست سر محافظت کند، و به این طریق رشد مو را تقویت کند.رادیکال‌های آزاد اغلب موهای ما را ضعیف، شکننده، و نازک می‌کند. این وضعیت مانع از رشد مناسب مو می‌شود. ویتامین E موجود در آلو سلول‌های غشای مو را تقویت می‌کند و مانع از حمله‌ی رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های پوست سر می‌شود. برای همین کسانی که به‌طور مرتب آلو و آلو بخارا می‌خورند موهایی سالم، قوی، و ضخیم دارند.ویتامین C موجود در آلو می‌تواند به شما کمک کند از شوره‌ی سر خلاص شوید. فولیکول مو اغلب در اثر شوره‌ی سر و پوسته پوسته شدن پوست مسدود می‌شود. اگر این مشکل به موقع رفع نشود، باعث آسیب دیدن فولیکول‌ها، و مانع از رشد مو می‌شود. آلو می‌تواند با باکتری‌های پوست سر مبارزه کند و پوست را تسکین دهد تا شوره‌ی سر را از بین ببرد. این باعث می‌شود از شر باقی‌مانده‌ی فولیکول‌ها خلاص شوید و رشد موی جدید را تقویت می‌کند.آلو می‌تواند برای رفع خستگی آدرنال نیز مفید باشد. این برای توقف ریزش مو و تقویت رشد بیش‌تر مو بسیار ضروری است، چون غدد فوق کلیوی برای حفظ توازن هورمونی مناسب بسیار مهم هستند.محتوای آهن بسیار زیاد این میوه جریان خون را بهبود می‌بخشد و مویرگ‌ها را ترمیم می‌کند تا استقامت و ضخامت مو را بالا ببرد.آلو می‌تواند برای درمان موی آسیب‌دیده نیز مفید باشد و به درمان انواع اختلالات مو کمک می‌کند، اختلالاتی که می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب بزند و مانع از رشد مناسب مو شود، . هم‌چنین برای مقابله با ریزش موی سکه‌ای، یا همان کچلی مردانه، مفید است.آلو میوه‌ای پر از رنگدانه است که نه‌تنها با مشکلات ریزش مو مقابله می‌کند، بلکه رنگ طبیعی مو را نیز حفظ می‌کند. هم‌چنین از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند.آب آلویی را که به تازگی گرفته‌اید با تخم‌مرغ هم‌زده مخلوط کنید. ریشه‌ی مو را با این ترکیب ماساژ دهید و بگذارید حدود ۱ ساعت روی مو بماند. این روش برای موهای وز و خشک معجزه می‌کند.

خواص آلو بخارا برای پوست

بیشتر بخوایند :

عسل و رفلاکس معده

مضرات سماق

گل محمدی در درمان یبوست

پرکاری تیروئید در بارداری